Voetbal op de schop/Super League

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik weet niet hoor, maar €10,- per maand is een heel stuk minder duur dan 17x per seizoen naar een stadion gaan. Ik heb gewerkt bij Roda, laten we het er op houden dat er gemiddeld een bier of 5 genuttigd wordt en dan nog wat te eten. Ben je al gauw 20/25 euro kwijt, per wedstrijd. Zonder benzine.

We kunnen wel flauw gaan doen, maar clubs verdienen meer aan fans buiten het stadion dan in een stadion.
 

Hankie

Well-known member
Ja, een seizoenkaart is naar verhouding veel duurder dan een Fox-abonnement. Bij een seizoenkaart zie je alleen de thuiswedstrijden van je club, terwijl je bij een Fox-abonnement ook nog van de uitwedstrijden van je club kan 'genieten'. Je krijgt er zelfs nog een hele sloot aan andere wedstrijden bij, waar je wellicht minder interesse in hebt. Maar voor je eigen club is Fox goedkoper dan een seizoenkaart.

Vooral bij de compleet acties van de providers.
 

Joost

Well-known member
Ik weet niet hoor, maar €10,- per maand is een heel stuk minder duur dan 17x per seizoen naar een stadion gaan. Ik heb gewerkt bij Roda, laten we het er op houden dat er gemiddeld een bier of 5 genuttigd wordt en dan nog wat te eten. Ben je al gauw 20/25 euro kwijt, per wedstrijd. Zonder benzine.

We kunnen wel flauw gaan doen, maar clubs verdienen meer aan fans buiten het stadion dan in een stadion.

Ik ga op de fiets en hou het op 1 koffie of cola afhankelijk van het weer.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik geef inderdaad ook nooit iets uit in de fanshop, aan mij verdienen ze weinig.

Jij bent dus geen echte fan, ook al kom je al 30 jaar bij Roda. Misschien maar even met de rug naar het veld een vlag gaan zwaaien :jerry:
 

Batigoal

Well-known member
Dus omdat die Belgen er nu na 10 jaar ook achterkomen dat die playoffs gewoon kut zijn willen ze met ons samenwerken?

Men staart zich blind bij Belgisch voetbal op de playoffs. Net als wel of geen Beneliga het verschil amper gaat maken voor aanhaken bij de topcompetities zorgt wel of geen playoffs op dit moment niet voor een niveaudaling of -stijging in Belgi?. Qua amusementswaarde zijn de Belgische playoffs echt een zege. Ik ben dus benieuwd of dat terug te zien is in de kijkcijfers en dus tv-gelden. Dat moet haast wel omdat ze in Belgi? tegenwoordig wel een redelijke tv-deal hebben volgens mij.

Wat vooral een groot probleem is, en dat tapijt is met het matchfixing-schandaal opgelicht (pun intended), is dat heel veel geld in de zakken van zaakwaarnemers en makelaars verdwijnt. De clubs zijn daar veel meer be?nvloedbaar dan hier. En dus is iedere club jaarlijks een duiventil en spelen er meer buitenlandse spelers dan Belgen en is het niveau bij de clubs niet consistent. Club Brugge is de meest stabiele factor en niet toevallig hebben zij al een tijdje dezelfde sterkhouders.

Ik vind het niveau in de playoffs altijd veel hoger dan in de reguliere competitie, alleen omdat driekwart van de competitie zich jaarlijks laat afromen heb je maar weinig groei. Als het spelers- en transferbeleid wat doordachter zou zijn en gericht op de lange termijn denk ik dat je in rap tempo een veel sterkere top zou hebben door dat systeem. Nadeel is wel zoals Joost schetst dat alleen de ploegen in Playoffs I er voordeel van hebben en de rest achterop raakt.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
https://www.ad.nl/nederlands-voetba...rt-verder-onderzoek-naar-competitie~a827e440/

He wat verrassend, een onderzoeksbureau zegt dat het waardeverhogend is. Net als dat Hypercube zei dat die PO's in Nederland het zo goed zouden doen... Nota bene de enige keer dat in de 21e eeuw de Klassieker niet uitverkocht was, was tijdens de PO...

Zo'n onderzoeksbureau krijgt een bepaalde opdracht dat ze iets moeten onderzoeken met bepaalde aanname's van de opdrachtgever. Je kan zo'n opdracht zodanig formuleren dat er altijd uit rolt wat je wilt. In de politiek gebeurt dat ook voortdurend bijvoorbeeld. Dat een extern onderzoeksbureau iets onderzocht heeft wilt dus niet per definitie zeggen dat het ook daadwerkelijk objectief was.
 

JMD

Well-known member
Zo'n onderzoeksbureau krijgt een bepaalde opdracht dat ze iets moeten onderzoeken met bepaalde aanname's van de opdrachtgever. Je kan zo'n opdracht zodanig formuleren dat er altijd uit rolt wat je wilt. In de politiek gebeurt dat ook voortdurend bijvoorbeeld. Dat een extern onderzoeksbureau iets onderzocht heeft wilt dus niet per definitie zeggen dat het ook daadwerkelijk objectief was.
Precies.
 

Bonehead

Well-known member
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.

Gelukkig hebben ze bij de KNVB geen enkele daadkracht, dus ook deze keer zal het wel weer overwaaien.
 

JMD

Well-known member
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.

Gelukkig hebben ze bij de KNVB geen enkele daadkracht, dus ook deze keer zal het wel weer overwaaien.
Inderdaad...

Mooie poll: wat heeft de KNVB eerder geregeld, de voetbalpiramide 'op orde' of de BeNeliga???
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Overigens zijn momenteel gesprekken over een gezamenlijke competitie tussen Ierland en Noord-Ierland in een vergevorderd stadium.
 

Forza AZ

Well-known member
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.

Gelukkig hebben ze bij de KNVB geen enkele daadkracht, dus ook deze keer zal het wel weer overwaaien.

Inderdaad, want in Nederland worden zulke besluiten altijd genomen met een meerderheid stemmen van de clubs. En buiten de genoemde 6 clubs zal niemand voor stemmen, omdat alle andere clubs hun kans om in de hoogste divisie te spelen aanzienlijk zien afnemen, en daarmee qua inkomsten ver terug zullen gaan.
 

Bonehead

Well-known member
Inderdaad, want in Nederland worden zulke besluiten altijd genomen met een meerderheid stemmen van de clubs. En buiten de genoemde 6 clubs zal niemand voor stemmen, omdat alle andere clubs hun kans om in de hoogste divisie te spelen aanzienlijk zien afnemen, en daarmee qua inkomsten ver terug zullen gaan.

Juist.

Het zal ongetwijfeld onderdeel zijn van het sponsorcontract, maar ik zie het nut niet in van een onderzoek waar de uitkomst van te voren bekend is en het bekend is dat het toch niet gaat gebeuren. Dat geld kun je beter in een vijver gooien. Kun je nog wat genieten van de kringen.
 

zwammy

Well-known member
Voor iemand die naar NAC gaat is dat een rare vergelijking.

Het is heel simpel, clubs krijgen geld van FOX om het op tv te laten zien. Er kijken veel meer mensen naar Heracles - Emmen dan dat er in het stadion kunnen, dus er is een publiek voor. En niet alleen voor fans van beide clubs. Jij bent alleen ge?nteresseerd in NAC, net zoals een gemiddelde Ajacied niet eens weet welke andere wedstrijden er in de Eredivisie gespeeld zijn.

Het probleem is hier hetzelfde als bij de 'ultra's', een kleine groep meent dat ze de stem van iedereen zijn en dus belangrijk zijn. Is niet zo. Dat jij niet naar Heracles - Emmen kijkt, betekent niet dat het stadion van Heracles bomvol zou zitten als het niet op tv was. Koop een seizoenskaart en ga naar het stadion is echt een heel simpele gedachte, die ik van jou niet had verwacht. Financi?le problemen, logistieke problemen, persoonlijke omstandigheden, allemaal redenen om voetbal live op tv uit te zenden.

Er kijken nog altijd meer mensen via tv naar wedstrijden dan in een stadion en de tv weghalen gaat dat echt niet zwaar be?nvloeden.

Ik weet niet eens waar het over ging man :D Boeit mij het allemaal. Iedereen die zich belangrijker voelt dan de club moet niet serieus genomen worden.
 
Bovenaan