Voetbal op de schop/Super League

Fregge

Well-known member
"Saillant: arbiter Kuipers hield het destijds alleen bij geel voor de doelman." Is dit nu een sneer omdat Kuipers vorige week rood gaf aan Warmerdam?
 

Fregge

Well-known member
Nee, een tweede gele kaart inderdaad. Maar ik zie dat Wijffels hem heeft geschreven, dus ik denk dat hij dat wel zo bedoeld.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik verwacht dat de commercie hier dan mee aan de haal gaat. Steeds reclameblokken tijdens wedstrijden en het spel kan nog vaker en langer stil komen te liggen. De klok komt immers stil te staan, dus keepers nemen nog meer tijd. Ik ben er geen voorstander van.
Wel ben ik voorstander van harder optreden tegen spelbederf. Keihard aanpakken zo'n Padt bijvoorbeeld. Dat gebeurt alleen niet, omdat onze scheidsrechters geen ruggengraat hebben.

In een ideale wereld werkt dit vast wel, maar ik verwacht commerci?le trucs en tactische trucjes van trainers en spelers. Want als de klok toch stilstaat, kan die speler toch net wel even langer behandeld worden, zodat de trainer de spelers kan instrueren. Ik vrees gewoon dat het hierdoor een ellenlange zit wordt, zoals met bepaalde Amerikaanse sporten. Liever zie ik dat je op eigen helft vrije trappen niet precies op aangegeven plekken hoeft te nemen, bijvoorbeeld een tijdsklok zodra de bal uit is zoals bij tennis en dus meer ingrijpen op spelbederf, zodat het spel sneller wordt.
 

JMD

Well-known member
Ik verwacht dat de commercie hier dan mee aan de haal gaat. Steeds reclameblokken tijdens wedstrijden en het spel kan nog vaker en langer stil komen te liggen. De klok komt immers stil te staan, dus keepers nemen nog meer tijd. Ik ben er geen voorstander van.
Wel ben ik voorstander van harder optreden tegen spelbederf. Keihard aanpakken zo'n Padt bijvoorbeeld. Dat gebeurt alleen niet, omdat onze scheidsrechters geen ruggengraat hebben.
Ik denk dat dat incident van het lostrappen van zijn eigen schoen van Padt door Kuipers en zijn assistenten niet gezien is. Anders zou dat op zeker geel geweest zijn.

Verder denk ik dat het met de commercie in deze niet zo'n vaart gaat lopen. Die angst was er 30 jaar terug al, er is even sprake geweest van het plan om tijdens het WK in 1994 3 x 30 ipv 2 x 45 minuten te spelen en timeouts te doen. Dat ging niet door, en nu nog steeds niet, daar is toch teveel weerstand tegen. Dan zijn die 'fossielen' die in de spelregelcommissie zitten wel handig. Overigens heb ik niet het idee dat het aantal minuten zuivere speeltijd afneemt, heb eerder het idee dat het vergeleken met de jaren '90 juist iets toeneemt. Toen zag je veel meer draken van wedstrijden, het hele WK1990 was 1 draak.
 

de waan

Well-known member
Dat de keeper een terugspeelbal niet meer in de handen mag pakken is na het WK van '90 versneld ingevoerd. Dat scheelde al een heel stuk.

Overigens met dank aan Ome Sepp, nota bene.
 

Abubakari

Well-known member
Met Helmond sport, Eindhoven, RKC, Roda, Mvv, Fortuna, VVV, NAC, Willem II en PSV zeker.

8 Belgische clubs, wie zit daar nou op te wachten? Raken de stadions nog leger.
 

JMD

Well-known member
Pfff, zijn we nou nog niet af van die onzin? Ook samen ga je echt de grote 5 niet inhalen, en de vraag is (zoals Abu) terecht zich al afvraagt wie daar op zit te wachten. Voor PSV kan het nog wel interessant zijn, 3x vallen en je bent immers in Belgi?, maar ik denk dat het voor de rest van de 'top 10' in Nederland het niet echt heel veel oplevert.
 

Joost

Well-known member
Pfff, zijn we nou nog niet af van die onzin? Ook samen ga je echt de grote 5 niet inhalen, en de vraag is (zoals Abu) terecht zich al afvraagt wie daar op zit te wachten. Voor PSV kan het nog wel interessant zijn, 3x vallen en je bent immers in Belgi?, maar ik denk dat het voor de rest van de 'top 10' in Nederland het niet echt heel veel oplevert.

Ik moet het nog maar zien hoor. De Belgische top heeft de rest van de competitie al helemaal uitgerookt met de play-offs en het is wachten totdat er daar een club echt omvalt. Sportief zit er geen enkel schot meer in daar dus dan gaan ze al snel naar andere bronnen kijken. Een gezamenlijk TV product in de vorm van de Beneleague is echt een serieuze optie.

De Eredivisie is een waanzinnig sterk merk maar de kijkcijfers geven vooral aan dat het nauwelijks wat uitmaakt wie de Eredivisie aan de onderkant vult. De Beneleague is in feite niet veel meer dan de Eredivisie met andere opvulling, waarbij de namen Anderlecht, Standard en Club Brugge vanuit historisch oogpunt misschien nog wel aanzien hebben. Andersom werkt het net zo in Belgi?.

De overgrote meerderheid van de TV kijkers kijkt vooral naar 'namen', of het een leuke wedstrijd is komt op het tweede plan.
 

Pascallovic

Well-known member
Ach je zal er vast iets op vooruitgaan qua televisiegelden, exposure en meer wedstrijden op een hoger niveau. Echter dat aanhaken bij de top 5 is natuurlijk onzin. Zoveel ga je er ook niet op vooruit. Spelers die nu de neus ophalen voor de Eredivisie of Pro League veranderen echt niet van mening omdat ze in plaats van Ado Den Haag naar Zulte Waregem mogen. Of in plaats van Fortuna Sittard naar Genk. Als je genoeg bied komen spelers wel, maar met die nieuwe deal heb je echt niet tientallen miljoenen extra te spenderen als club.
 

JMD

Well-known member
Ik moet het nog maar zien hoor. De Belgische top heeft de rest van de competitie al helemaal uitgerookt met de play-offs en het is wachten totdat er daar een club echt omvalt. Sportief zit er geen enkel schot meer in daar dus dan gaan ze al snel naar andere bronnen kijken. Een gezamenlijk TV product in de vorm van de Beneleague is echt een serieuze optie.

De Eredivisie is een waanzinnig sterk merk maar de kijkcijfers geven vooral aan dat het nauwelijks wat uitmaakt wie de Eredivisie aan de onderkant vult. De Beneleague is in feite niet veel meer dan de Eredivisie met andere opvulling, waarbij de namen Anderlecht, Standard en Club Brugge vanuit historisch oogpunt misschien nog wel aanzien hebben. Andersom werkt het net zo in Belgi?.

De overgrote meerderheid van de TV kijkers kijkt vooral naar 'namen', of het een leuke wedstrijd is komt op het tweede plan.

Dus omdat die Belgen er nu na 10 jaar ook achterkomen dat die playoffs gewoon kut zijn willen ze met ons samenwerken?
 
Bovenaan