Voetbal op de schop/Super League

Pascallovic

Well-known member
Zal Tottenham blij mee zijn dat het ontbreekt. En ook Porto en Benfica had ik wel verwacht.
Even tellen:
Engeland 5 ploegen
SPanje 2 + 1 gastploeg
Duitsland 1 + 1 gastploeg
Itali? 2 + 2 gastploeg
Frankrijk 1 + 1 gastploeg

Verder nog een linkje:
https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/super-league-moet-in-2021-van-start-gaan~aab0f6ab/
Laat ze idd lekker een soort NBA oprichten, ipv dat ze het hele Europese voetbal gijzelen door steeds meer CL/EL-plekken te eisen. Kunnen ze ook mooi over de hele wereld spelen.
Op basis waarvan zou Spurs mee moeten doen? Die landstitel in de jaren 60?
 

JMD

Well-known member
Op basis waarvan zou Spurs mee moeten doen? Die landstitel in de jaren 60?

Als we op basis van historie gaan kijken zou Ajax mee moeten doen, maar gezien het rijtje ploegen kijkt men dus meer naar de laatste jaren. Er zijn 5 Engelse ploegen geselecteerd, denk dat Tottenham daar echt wel bijhoort gezien de prestaties van de laatste jaren.
 

Joost

Well-known member
Als we op basis van historie gaan kijken zou Ajax mee moeten doen, maar gezien het rijtje ploegen kijkt men dus meer naar de laatste jaren. Er zijn 5 Engelse ploegen geselecteerd, denk dat Tottenham daar echt wel bijhoort gezien de prestaties van de laatste jaren.

Welke prestaties bedoel je dan? Liverpool heeft in eigen land ook nauwelijks iets gewonnen maar kan daar nog wel een Europacup 1 winst uit 2005 en FA Cup uit 2006 bijhalen.

Het hele rijtje clubs is volstrekt logisch. Arsenal en Chelsea wensen geen 3e Londense club, Atletico Madrid wordt buitengesloten door Real. Olympique Marseille en Dortmund zijn er om een landelijke rivaal te houden.
 

JMD

Well-known member
Welke prestaties bedoel je dan? Liverpool heeft in eigen land ook nauwelijks iets gewonnen maar kan daar nog wel een Europacup 1 winst uit 2005 en FA Cup uit 2006 bijhalen.

Het hele rijtje clubs is volstrekt logisch. Arsenal en Chelsea wensen geen 3e Londense club, Atletico Madrid wordt buitengesloten door Real. Olympique Marseille en Dortmund zijn er om een landelijke rivaal te houden.
Atletico staat er ook gewoon tussen hoor, net als BVB en Marseille een 'gastclub'.

Tottenham niet qua prijzen idd maar staan wel al jaren in de top van Engeland.
 

Pascallovic

Well-known member
Atletico staat er ook gewoon tussen hoor, net als BVB en Marseille een 'gastclub'.

Tottenham niet qua prijzen idd maar staan wel al jaren in de top van Engeland.
Met hun 2 League cups in 30 jaar bedoel je of dat ze in die 30 jaar 5x de top 4 hebben gehaald?
 

SanMark.

Well-known member
Atletico staat er ook gewoon tussen hoor, net als BVB en Marseille een 'gastclub'.

Tottenham niet qua prijzen idd maar staan wel al jaren in de top van Engeland.

Wat heeft Spurs nu laten zien de afgelopen 10 a 20 jaar ? Ze mengen zich pas de laatste jaren in de strijd om plek 2 a 3. Europees is het ook allemaal maar zeer matig.

Dus het is mij een raadsel waarom die erbij zou moeten ?
 

ALenstra

Well-known member
Spurs heeft sinds de oprichting van de CL maar een paar keer meegedaan hieraan. Okee, ze zullen niet de enigen zijn maar hun palmares is bescheiden in vergelijking met de andere clubs.
 

SanMark.

Well-known member
Het verbaasd mij wel dat ze voor zo'n kleine competitie kiezen.

Wil je naar een NBA model toe , had je makkelijk met een club of 30 a 40 kunnen beginnen in ook diverse conference's .

En had je ook wat meer diversiteit kunnen krijgen met bv een Shaktar, Zenith, Celtic, Porto(en of Benfica) en ook een Ajax .
 

Pascallovic

Well-known member
Het verbaasd mij wel dat ze voor zo'n kleine competitie kiezen.

Wil je naar een NBA model toe , had je makkelijk met een club of 30 a 40 kunnen beginnen in ook diverse conference's .

En had je ook wat meer diversiteit kunnen krijgen met bv een Shaktar, Zenith, Celtic, Porto(en of Benfica) en ook een Ajax .
Zullen wel bang zijn dat het ze minder geld oplevert als de groep groter wordt. Dan moet je de financien immers ook met meerdere clubs delen.
 

SanMark.

Well-known member
Zullen wel bang zijn dat het ze minder geld oplevert als de groep groter wordt. Dan moet je de financien immers ook met meerdere clubs delen.

Maar je kan geen 10 maand vullen met maar 16 clubs, als je het tenminste als een volle competitie wil spelen. Dan zal je als club toch circa om de 5 dagen moeten spelen, met daarna play offs
 

Forza AZ

Well-known member
Het verbaasd mij wel dat ze voor zo'n kleine competitie kiezen.

Wil je naar een NBA model toe , had je makkelijk met een club of 30 a 40 kunnen beginnen in ook diverse conference's .

En had je ook wat meer diversiteit kunnen krijgen met bv een Shaktar, Zenith, Celtic, Porto(en of Benfica) en ook een Ajax .

De clubs vinden het juist niet leuk dat er nu nog "mindere goden" meedoen aan de groepsfase van de CL. Dus waarom zouden ze dan een Superleague opzetten met diezelfde "mindere goden".
 

Max

Administrator
Forumleiding
Volstrekt logisch dat Spurs er niet bij zit. Voor hun wel pijnlijk dat ze de beste Engelse club zijn die ontbreekt, maar ze hebben nooit echt iets gepresteerd.
 
Bovenaan