Voetbal op de schop/Super League

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Overigens valt het me op in hoeveel landen ze tegenwoordig de competitie splitsen na een volledige cyclus. Uiteraard Belgi?, maar ook in Denemarken, Roemeni?, Polen, Slowakije, Bulgarije, Sloveni?, Schotland, Isra?l doen ze dat ook en dan heb ik ze vast niet allemaal gehad. Kwestie van tijd dus totdat wij dat ook gaan doen.

In de meeste van die landen is de bevolking ook een stuk kleiner en/of voetbal niet zo'n grote sport. In Nederland zijn er genoeg verrassende uitslagen in een divisie van 18 clubs. Als Schotland naar 18 gaat, dan komt bijvoorbeeld Queen of the South erbij. Dat worden gewoon grote uitslagen tegen ploegen als Celtic, Rangers, Aberdeen, Hearts & Hibs. De verschillen hier zijn te groot voor een grotere competitie.
 

Forza AZ

Well-known member
Overigens valt het me op in hoeveel landen ze tegenwoordig de competitie splitsen na een volledige cyclus. Uiteraard Belgi?, maar ook in Denemarken, Roemeni?, Polen, Slowakije, Bulgarije, Sloveni?, Schotland, Isra?l doen ze dat ook en dan heb ik ze vast niet allemaal gehad. Kwestie van tijd dus totdat wij dat ook gaan doen.

Sloveni? heeft het niet. Daar spelen de clubs wel 4x tegen elkaar, maar er is geen splitsing.

Maar er zijn er inderdaad nog meer: Oekra?ne, Cyprus, Servi?, Bosni?, Noord Ierland, Litouwen, Wales en Andorra.

En vanaf volgend seizoen komt ook Oostenrijk daar bij.
 

JMD

Well-known member
De mooiste PO blijft die van SanMArino... Daar moet je voor gestudeerd hebben om die te snappen... :p Een dubbel afvalsysteem.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
De mooiste PO blijft die van SanMArino... Daar moet je voor gestudeerd hebben om die te snappen... :p Een dubbel afvalsysteem.

Ik snap wel dat ze met zoiets gekomen zijn daar. Er zijn maar 15 clubs in dat land, om het dan enigszins spannend te houden moet je wel play-offs voor de titel hebben. Met dat systeem geven ze een groot voordeel aan de hoogste 2 clubs.
 

JMD

Well-known member
Ik snap wel dat ze met zoiets gekomen zijn daar. Er zijn maar 15 clubs in dat land, om het dan enigszins spannend te houden moet je wel play-offs voor de titel hebben. Met dat systeem geven ze een groot voordeel aan de hoogste 2 clubs.

Snap het idd ook dat ze dat doen...
 

ALenstra

Well-known member
In de VI benadrukt Simon Zwartkruis dat het ego?sme van de clubs verlammend werkt op de besluitvorming voor een nieuwe competitie-opzet.
 

JMD

Well-known member
Niet alleen in de Eredivisie neem ik aan?
Inderdaad.
Het hele amateurvoetbal zit er vol mee. Wat dat betreft was de column van Van der Zee spot on. ("Zaterdag moet ophouden met nostalgisch denken, zondag moet zich realiseren dat men tegenwoordig liever op zaterdag voetbalt dan op zondag.")
 

Eef de Kip

Well-known member
Gewoon dwingen die handel, zal nu even pijn doen en gedoe geven maar over een paar jaar hoor je er niemand meer over, zelfs die zaterdagfossielen niet.
 

ALenstra

Well-known member
Als het goed is komen de clubs maandag nog een keer bijeen in een poging om eens te worden over de competitie-opzet. Twee dagen later zou dan een definitieve beslissing genomen worden.
 

Deathprod

Well-known member
Ik vind het best apart dat de KNVB niet gewoon kan zeggen"Vanaf zomer 2020 geen kunstgras in de Eredivisie". Of dat de KNVB en FOX samen een nieuwe verdeelsleutel kunnen invoeren. Daar hoeven clubs toch niet bij betrokken te worden?
 
Bovenaan