Voetbal op de schop/Super League

Atreides

Well-known member
Een dergelijk voorstel heeft alleen zin als het in elk land geldt. Ik denk niet dat de Manchester city's en de Chelsea's er zenuwachtig van worden als ze hun talenten niet meer in Nederland kunnen stallen. .

Of het nu dun door de broek loopt is een tweede, maar Nederland is wel een ideaal opleidingsland.

Verder gaat het natuurlijk vooral erom om je eigen talentontwikkeling te beschermen.

Buiten het feit dat er altijd constructies te bedenken zijn

Die je na 1-2 jaar weer kunt stoppen.

Joost

Well-known member
Vakbondsbaas pleit voor huurlimiet in Nederland
https://www.vi.nl/nieuws/vakbondsbaas-pleit-voor-huurlimiet-in-nederland

Lijken me prima voorstellen voordat er inderdaad straks hele elftallen worden gestuurd. Ook andere topclubs zien het verdien model, en willen waarschijnlijk ook hun spelers gaan stallen in de ED en KK-Divisie.

We zouden ook kunnen beslissen om beloftenteams in de piramide af te schaffen zodat clubs als NAC w?l weer toegang hebben tot de talen van andere Nederlandse clubs.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Maar jij zegt altijd dat die spelers zelden doorbreken, dus waarom zouden ze dan wel naar NAC kunnen?

zwammy

Well-known member
Maar als je moet kiezen tussen talenten van City of talenten van Ajax kies je natuurlijk altijd voor de talenten van City. En bij succesgevallen krijg je daarna altijd weer talenten die hoger in de pikorde staan dan het jaar daarvoor. Dus word het nog meer aantrekkelijk. De huurspeler van 2 jaar geleden is vertrokken naar Plymouth Argyle. De huurspeler van vorig jaar is naar PSV, de andere naar de Glasgow Rangers.

ALenstra

Well-known member
Vakbondsbaas pleit voor huurlimiet in Nederland

Staat dus een interview in de VI met die vakbondsbaas Ko Andriessen. Hij zegt hierover o.a. "Mason Mount heeft wat toegevoegd, maar het moet niet zo zijn dat lukraak hele legers hier worden gedumpt"

Over de verander-agenda zegt hij: "Eigenbelang staat centraal, dat is de kern van het probleem. Geen rapport gaat dat oplossen."

de waan

Well-known member
Dat van dat eigenbelang geldt misschien nog wel het meest voor de vakbond. Met hun vasthouden aan contracteisen ondanks een hele trits faillissementen en het op slot houden van de piramide daardoor.

Unregistere

Well-known member
We gaan komend seizoen in Nederland experimenten met twee spelregels!

1) Strafschoppenseries worden genomen volgens het ABBA-principe

2) Teamofficials, zoals trainers, maar ook verzorgers, kunnen geel of rood krijgen

Zie ook: https://www.knvb.nl/nieuws/themas/a...e-spelregelexperimenten-nieuwe-voetbalseizoen

ABBA al tijdens de Johan Cruijff schaal, mocht het nodig zijn. Martin van Geel is al vast woedend tegenover VI.nl:

Volgens de Rotterdammers neemt de voetbalbond nu een verkeerde afslag. Van Geel: ’Hoe is het mogelijk? Die schaal is een serieuze prijs, h?. Op het WK hebben we net nog allerlei penaltyseries voorbij zien komen. Maar net als met kunstgras gaan we nu in Nederland weer iets nieuws verzinnen waar de rest van de wereld niet aan meedoet.’

De Feyenoord-directeur noemt het ‘een devaluatie van de Johan Cruijff Schaal. En als Oranje op Euro 2020 een penaltyserie verliest, kan ik je al voorspellen wat de discussie wordt. Ik kan er met mijn hoofd niet bij. Ga experimenteren bij een vriendschappelijk toernooi. Als je dat ?berhaupt al moet doen.’

Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Van Geel heeft geen idee waar hij het over heeft.

Maar lees ik ook goed dat we het in de beker en later de playoffs via abba gaan doen?

Unregistere

Well-known member
Van Geel heeft geen idee waar hij het over heeft.

Maar lees ik ook goed dat we het in de beker en later de playoffs via abba gaan doen?

Ja. In de beker werd al verteld tijdens de loting voor de eerste en tweede voorronde. Toen gaven de KNVB-mensen aan dat daar later een nieuwsbericht over zou komen en dat was dus vandaag.

De KNVB doet mee met dit experiment omdat ze voorop willen blijven lopen bij het omarmen van nieuwe ontwikkelingen.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Wat een gezeur van Van Geel. De JC Schaal is gewoon een veredelde oefenwedstrijd, dus zo boeiend is het niet. En het ABBA systeem is elders al geprobeerd. Het lijkt mij eerlijker, dus laten we het op zijn minst een kans geven.

zwammy

Well-known member
Van Geel zeikt ook al dat Ajax meer geld krijgt voor zijn spelers dan Feyenoord. Martin; Feyenoord krijgt ook meer geld dan NAC voor zijn spelers. Noemen ze topclub, subtop, middenmoot en degradatiekandidaat:duim:

Atreides

Well-known member
Van Geel zeikt ook al dat Ajax meer geld krijgt voor zijn spelers dan Feyenoord. Martin; Feyenoord krijgt ook meer geld dan NAC voor zijn spelers. Noemen ze topclub, subtop, middenmoot en degradatiekandidaat:duim:

Liep ook te eikelen over vergelijkbare potentie. Zijn niet zo heel veel Feyenoorders die het echt gemaakt hebben bij een internationale topclub van niveautje Spurs/Liverpool, laat staan de Barca's en de Man U's.

Bovenaan