Voetbal op de schop/Super League

Atreides

Well-known member
We begonnen eerst op tijd met de competitie. Toen gingen de clubs echter minder presteren in Europa, waardoor ze tegenwoordig eerder moeten instromen. Kortom oplossing van Borst lost niks op.

Onze resultaten in de hoofdcompetitie niet nee, maar voor de kwalificatie toch wel?

Ja joh. Nog eerder in de vakantie beginnen. Voetbal speel je toch al heel lang niet meer voor het publiek.

Idee van niks.

Geven we die gewoon play-offs. Compenseert dat de gemiste duels.

Max

Administrator
Forumleiding
Ja joh. Nog eerder in de vakantie beginnen. Voetbal speel je toch al heel lang niet meer voor het publiek.

Idee van niks.

Niemand is toch zes weken op vakantie? Je kan dan echter helemaal niet meer de schoolvakantie benutten zonder een eredivisie wedstrijd te missen. Maar in principe valt het seizoen sowieso al in de vakantie.

PES5

Administrator
Forumleiding
Niemand gaat zes weken met vakantie, maar een week eerder beginnen is dus nog een extra duel in de schoolvakanties.
Nu zijn het de eerste drie rondes. Anders worden het de eerste vier. Dat vind ik veel.

Max

Administrator
Forumleiding
Dat het veel is valt niet te ontkennen, maar tegelijkertijd is het hele idee van buiten de vakanties om spelen sowieso lang en breed verlaten. Ik zou het plaatje graag in zijn geheel willen zien. Wellicht hoef je als supporter minder doordeweeks of in de wintermaanden naar het stadion.

Hankie

Well-known member
En anders af van het geneuzel met weken zomervakantie 2 a 3 weken is voldoende. Voor de rest flexibele vakantie die kan worden opgenomen door de leerlingen.

Pascallovic

Well-known member
Onze resultaten in de hoofdcompetitie niet nee, maar voor de kwalificatie toch wel?
Ik zou niet weten waarom. Korte tijd geleden hoefden verschillende clubs maar 1 voorronde te overleven en hadden we zelfs vaste plaatsen in de groepsfase CL/EL. Alleen de winnaar van de play-offs moest beginnen ver voordat de competitie zou aanvangen. Deze uitgangspositie zijn we de afgelopen jaren kwijtgeraakt, ondanks dat voor de meeste clubs de competitie al was begonnen voordat men in Europa moest beginnen. Waarom zouden onze prestaties in de voorrondes verbeteren als we eerder met de competitie starten, als we toen we nog wel eerder begonnen ook niet presteerden?

Kijk nu naar Feyenoord. Ik heb niet de illusie dat de problemen daar met 2 wedstrijden extra in de benen zijn opgelost. PSV begon vorig seizoen gewoon erg stroperig en had met 2 extra wedstrijden in de benen er ook tegen Osijek afgegaan. Ajax speelde 2 goede wedstrijden tegen Nice en ging juist slechter spelen naarmate de Eredivisie weer begon. AZ had gewoon te laat de selectie op orde en heeft zich gebrekkig op de wedstrijd tegen Almaty voorbereid. Dat is eerder het probleem dan dat ze wedstrijdritme zouden missen.

Pascallovic

Well-known member
Hoe zie je dat voor je?

Docenten kunnen nog lekker 2 a 3 weken op vakantie in de zomer, voor de rest zorgen ze maar dat ze altijd op school zijn, want er kunnen nu eenmaal leerlingen zijn. Op 1 januari zullen er naar verhouding wat meer Chinezen zijn, omdat hun nieuwjaar nu eenmaal op een andere dag begint.

Max

Administrator
Forumleiding
Gewoon net als de rest van de beroepsbevolking de nationale feestdagen vrij en daarnaast nog 25 vrije dagen vrij in te zetten. Dan staan ze gemiddeld gezien voor kleinere klassen en kan er sowieso worden gekeken hoe de arbeidsomstandigheden tijdens de werkzamenweken kan worden gereduceerd.

Hankie

Well-known member
Docenten kunnen nog lekker 2 a 3 weken op vakantie in de zomer, voor de rest zorgen ze maar dat ze altijd op school zijn, want er kunnen nu eenmaal leerlingen zijn. Op 1 januari zullen er naar verhouding wat meer Chinezen zijn, omdat hun nieuwjaar nu eenmaal op een andere dag begint.

En dan eventueel nog 1 a 2 weken met Kerst en de verplichte feestdagen. En inderdaad net als de beroepsbevolking, dit zorgt tevens voor een betere spreiding van het verlof van de beroepsbevolking aangezien de huidige situatie in principe niet meer houdbaar is voor een 24 uurs economie.

PES5

Administrator
Forumleiding
Hahaha. Wat een hoop onzin bij elkaar.

Als dat zo zou zijn, waarom doen ze dat dan niet in andere welvarende landen?

En die zogenaamde beroepsbevolking, laten we die dan ook thuis werken en in het weekend?

En dan nog het argument dat het kleinere klassen op zal leberen. Wie zegt dat? Misschien 1 of 2 leerlingen? Zet totaal geen zoden aan de dijk.

PES5

Administrator
Forumleiding
En mogen de docenten dan ook gewoon vrije dagen opnemen gedurende het jaar? Net zoals de rest van de beroepsbevolking?

Absurd plan.

ALenstra

Well-known member
Zoals het nu is lijkt mij het beste. Begin augustus JC-schaal en een week later de competitie. De meningen zijn hierover verdeeld want volgens mij wil FC Groningen directeur Hans Nijland pas in september beginnen. Maar hoe later je start hoe minder speeldagen je hebt in de periode dat het goed weer is.

Max

Administrator
Forumleiding
Voetbal op de schop

Als je dezelfde arbeidsbelasting gaat verspreiden over meer werkweken, dan zou je op een lagere arbeidsbelasting per week uit moeten komen. We hebben dan het over een gronderige herinrichting wat zowel vanuit de leraren als de ouders/leerlingen wenselijk lijkt. Ik lees al lange tijd dat er iets moet gebeuren.

Verder zal het je verbazen, maar wordt er buiten het onderwijs ook wel in de avond en het weekend gewerkt.

Laatst bewerkt:

Hankie

Well-known member
En mogen de docenten dan ook gewoon vrije dagen opnemen gedurende het jaar? Net zoals de rest van de beroepsbevolking?

Absurd plan.

Als er nog vrije dagen zijn naast de verplichte vakanties wel. Ik vind het absurd dat ik verplicht wordt om op vakantie te gaan op vastgestelde data.

Maasveld

Well-known member
Als er nog vrije dagen zijn naast de verplichte vakanties wel. Ik vind het absurd dat ik verplicht wordt om op vakantie te gaan op vastgestelde data.
Je hoeft niet op vakantie te gaan.

Hoe ga je om met leerlingen die door vakantie 3 weken leerachterstand hebben? Hoe ga je om met proefwerken?

Hankie

Well-known member
Je hoeft niet op vakantie te gaan.

Hoe ga je om met leerlingen die door vakantie 3 weken leerachterstand hebben? Hoe ga je om met proefwerken?

Je werkt dan met takenpakketten, wat er in 3 maanden af moet zijn (rekening houdend met zoveel dagen verlof). Iedereen werkt op eigen tempo en zal na het af werken van een x% stof een eigen proefwerk krijgen die in een afgesloten ruimte wordt afgenomen.

En ja vakantie is wel nodig en als ik het niet opneem kan ik ook mijn kinderen niet alleen thuis laten zitten toch?

Hankie

Well-known member
Mijn mening is dat er sowieso in het onderwijs een aanpassing moet komen, om de werkdruk te spreiden voor de leraren en kinderen. Dit doet nog geen enkel land, maar dit is wel hoe het in het normale arbeidsleven er aan toe gaat en waarom dat ook niet toepassen op alle sectoren.

Bovenaan