Voetbal op de schop/Super League

Eef de Kip

Well-known member
Gewoon dwingen die handel, zal nu even pijn doen en gedoe geven maar over een paar jaar hoor je er niemand meer over, zelfs die zaterdagfossielen niet.

ALenstra

Well-known member
Als het goed is komen de clubs maandag nog een keer bijeen in een poging om eens te worden over de competitie-opzet. Twee dagen later zou dan een definitieve beslissing genomen worden.

Deathprod

Well-known member
Ik vind het best apart dat de KNVB niet gewoon kan zeggen"Vanaf zomer 2020 geen kunstgras in de Eredivisie". Of dat de KNVB en FOX samen een nieuwe verdeelsleutel kunnen invoeren. Daar hoeven clubs toch niet bij betrokken te worden?

Deathprod

Well-known member
Ik kan me niet voostellen dat in het verleden ooit 5/6 van de clubs voor kunstgras of de huidige verdeelsleutel heeft gestemd. Maar als dat wel zo is moeten de clubs nu niet zeuren natuurlijk.

Joost

Well-known member
Ik kan me niet voostellen dat in het verleden ooit 5/6 van de clubs voor kunstgras of de huidige verdeelsleutel heeft gestemd. Maar als dat wel zo is moeten de clubs nu niet zeuren natuurlijk.

Kunstgras wordt door de FIFA toegestaan. Dat is niet iets waar ooit toestemming voor is gegeven door de clubs in de Eredivisie.

JMD

Well-known member
Ik vind het best apart dat de KNVB niet gewoon kan zeggen"Vanaf zomer 2020 geen kunstgras in de Eredivisie". Of dat de KNVB en FOX samen een nieuwe verdeelsleutel kunnen invoeren. Daar hoeven clubs toch niet bij betrokken te worden?
Precies.
Gewoon als KNVB zijnde een besluit nemen. Het moet toch nu wel duidelijk zijn dat het poldermodel in het BVO en AV niet werkt.

Je bent als club vrij om deel te nemen aan de eredivisie.. (of aan de JL of aan de 2e div etc.) Als iets je niet bevalt, dan zoek je maar wat anders... (wordt lastig, ik weet het, maar dat gepolder schieten we ook niks mee op)

zwammy

Well-known member
Inderdaad. 5 spelers lukraak gehuurd waarvan er 4 naar een hogere club zijn gegaan dan NAC en 1 er nog een jaar gehuurd word.

ALenstra

Well-known member
Een dergelijk voorstel heeft alleen zin als het in elk land geldt. Ik denk niet dat de Manchester city's en de Chelsea's er zenuwachtig van worden als ze hun talenten niet meer in Nederland kunnen stallen. Buiten het feit dat er altijd constructies te bedenken zijn.

Bovenaan