Ik kan me niet voostellen dat in het verleden ooit 5/6 van de clubs voor kunstgras of de huidige verdeelsleutel heeft gestemd. Maar als dat wel zo is moeten de clubs nu niet zeuren natuurlijk.
Gaat nog wat langer duren.
https://www.telegraaf.nl/sport/voet...-kunstgras-in-eredivisie-laat-op-zich-wachten
Precies.Ik vind het best apart dat de KNVB niet gewoon kan zeggen"Vanaf zomer 2020 geen kunstgras in de Eredivisie". Of dat de KNVB en FOX samen een nieuwe verdeelsleutel kunnen invoeren. Daar hoeven clubs toch niet bij betrokken te worden?
Er is toch 5/6 meerderheid nodig voor dat soort besluiten?
Daar is zeker ook een 5/6 meerderheid voor nodig?
Een dergelijk voorstel heeft alleen zin als het in elk land geldt. Ik denk niet dat de Manchester city's en de Chelsea's er zenuwachtig van worden als ze hun talenten niet meer in Nederland kunnen stallen. .
Buiten het feit dat er altijd constructies te bedenken zijn
Vakbondsbaas pleit voor huurlimiet in Nederland
https://www.vi.nl/nieuws/vakbondsbaas-pleit-voor-huurlimiet-in-nederland
Lijken me prima voorstellen voordat er inderdaad straks hele elftallen worden gestuurd. Ook andere topclubs zien het verdien model, en willen waarschijnlijk ook hun spelers gaan stallen in de ED en KK-Divisie.
Maar jij zegt altijd dat die spelers zelden doorbreken, dus waarom zouden ze dan wel naar NAC kunnen?
Vakbondsbaas pleit voor huurlimiet in Nederland
Volgens de Rotterdammers neemt de voetbalbond nu een verkeerde afslag. Van Geel: ’Hoe is het mogelijk? Die schaal is een serieuze prijs, h?. Op het WK hebben we net nog allerlei penaltyseries voorbij zien komen. Maar net als met kunstgras gaan we nu in Nederland weer iets nieuws verzinnen waar de rest van de wereld niet aan meedoet.’
De Feyenoord-directeur noemt het ‘een devaluatie van de Johan Cruijff Schaal. En als Oranje op Euro 2020 een penaltyserie verliest, kan ik je al voorspellen wat de discussie wordt. Ik kan er met mijn hoofd niet bij. Ga experimenteren bij een vriendschappelijk toernooi. Als je dat ?berhaupt al moet doen.’