VAR in de Eredivsie

Pascallovic

Well-known member
Dat is gelul want hier zie je bij de penalty van NEC dat er tijdens een aanval word afgefloten:
https://www.youtube.com/watch?v=8_FW6rMahEw

Zie 1.40

Een compleet andere situatie, want we waren alweer minimaal 2 aanvallen verder en in die tussentijd kon de VAR de situatie al bekijken. Die was zo duidelijk dat verder spelen zinloos was omdat er niks te interpreteren viel, behalve een strafschop te geven. Verder sta je op eigen helft en heb je de bal. Dat maakt nog niet dat je midden in een aanval zit.
 

Fregge

Well-known member
Daarbij is het ook 2 jaar terug. In die tussentijd kan men dit soort dingen er uit halen met die experimenten.
 

zwammy

Well-known member
Een compleet andere situatie, want we waren alweer minimaal 2 aanvallen verder en in die tussentijd kon de VAR de situatie al bekijken. Die was zo duidelijk dat verder spelen zinloos was omdat er niks te interpreteren viel, behalve een strafschop te geven. Verder sta je op eigen helft en heb je de bal. Dat maakt nog niet dat je midden in een aanval zit.

Het spel lag toch niet stil, dat gaf hij toch aan?
 

Janssen

Well-known member
Yep. Rood Malen.

Met 11 tegen 11 hadden we gewonnen want zelfs met een man meer was PSV niet beter. Ik zeg wedstrijd volledig overspelen, PSV 6 punten in mindering en een ruime financiele compensatie voor geleden schade zoals die koffiemok die ik tegen de muur gemikt heb.
 

Atreides

Well-known member
Met 11 tegen 11 hadden we gewonnen want zelfs met een man meer was PSV niet beter. Ik zeg wedstrijd volledig overspelen, PSV 6 punten in mindering en een ruime financiele compensatie voor geleden schade zoals die koffiemok die ik tegen de muur gemikt heb.

Vriend!
 

Hankie

Well-known member
Met 11 tegen 11 hadden we gewonnen want zelfs met een man meer was PSV niet beter. Ik zeg wedstrijd volledig overspelen, PSV 6 punten in mindering en een ruime financiele compensatie voor geleden schade zoals die koffiemok die ik tegen de muur gemikt heb.

Ajacied.
 

Atreides

Well-known member
Met 11 tegen 11 hadden we gewonnen want zelfs met een man meer was PSV niet beter. Ik zeg wedstrijd volledig overspelen, PSV 6 punten in mindering en een ruime financiele compensatie voor geleden schade zoals die koffiemok die ik tegen de muur gemikt heb.

Overplaatsen van Bergwijn, Luuk de Jong en Lozano naar Fortuna, op kosten van PSV uiteraard. Geen financi?le compensatie voor Janssen, maar de rest van het seizoen onbeperkt gratis bier en vreten voor Janssen en zijn maten. Ook op kosten van PSV.
 

gevegt

Well-known member
Vandaag de zelfde situatie bij PSV - Utrecht als een paar weken geleden bij Ajax - Heerenveen. In beide gevallen vond de VAR het een strafschop, in beide gevallen beslist de scheids anders.
De VAR houdt zich seq aan de regels en de scheidsrechter doet aan interpretatie.
Waar komt dat verschil toch vandaan?
 

Pascallovic

Well-known member
Vandaag de zelfde situatie bij PSV - Utrecht als een paar weken geleden bij Ajax - Heerenveen. In beide gevallen vond de VAR het een strafschop, in beide gevallen beslist de scheids anders.
De VAR houdt zich seq aan de regels en de scheidsrechter doet aan interpretatie.
Waar komt dat verschil toch vandaan?

Van scheidsrechters die hun eigen regels erbij verzinnen. Zowel bij Lamprou/Lammers (De bal was niet meer speelbaar) als bij Dumfries/Gustafson (het was niet zijn intentie/kon er niks aan doen/gleed uit). Alsof voor dergelijke overtredingen nog een speelbare bal moet hebben of er sprake moet zijn van opzet. Dat een handsbal lastiger te interpreteren is snap ik en dat je dan zoals gisteren bij Heracles - Ajax kijkt naar opzet is logisch. Maar in dit soort gevallen mag er voor het vaststellen van een overtreding geen verschil zijn.
 

Batigoal

Well-known member
Dat iemand van de scheidsrechterscommissie nog dezelfde dag verklaart dat de scheidsrechter van dienst fout zat ondermijnt de positie van de scheidsrechter ook behoorlijk. Kortom, de eindverantwoordelijkheid bij de VAR leggen. De 'makkelijke' beslissingen aan de scheidsrechter laten. Overtredingen, gele/rode kaarten, buitenspel e.d.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
DzI7LFgW0AAG87i.jpg
 
Bovenaan