VAR in de Eredivsie

BlauwVinger

Well-known member
Je hoeft geen wedstrijd gezien te hebben om te kunnen voorspellen dat de VAR uitkomst bij uitstek biedt voor spreekwoordelijk slechte verliezers en andere clubmyopen. Bovendien is het een vliegwiel voor farizee?rs.

De bal die niet over de zijlijn gang in Bernab?u is de vigerende benchmark van stuitende hypocrisie.
 

Maasveld

Well-known member
Is het eigenlijk altijd zo dat er bij wedstrijden van kampioenskandidaten extra camera's t.b.v. de VAR worden geplaatst?
 

SanMark.

Well-known member
Is het eigenlijk altijd zo dat er bij wedstrijden van kampioenskandidaten extra camera's t.b.v. de VAR worden geplaatst?

Gevoelsmatig zeg ik dat er meer camera's staan in de Arena en de Kuip dan in de Koel.

Daardoor zijn sommige buitenspelsituaties niet goed te zien.
 

Maasveld

Well-known member
Gevoelsmatig zeg ik dat er meer camera's staan in de Arena en de Kuip dan in de Koel.

Daardoor zijn sommige buitenspelsituaties niet goed te zien.
Dat klopt zeker, maar vandaag stonden er ook in de Koel 2 camera's ter hoogte van de 16 die er normaal gesproken niet staan.
 

Unregistere

Well-known member
Er is een opvallende nieuwe VAR gesignaleerd:

D3mxhe1WwAA8614.jpg:large
 

Deathprod

Active member

Deathprod

Active member
Het begon goed. Maar deze speelronde ging er aardig wat de mist in. Die uitleg van Nijhuis is ook erg vaag. "Ik zie ook twee handen, je kan er dus heel makkelijk voor fluiten. Maar het is hier puur de interpretatie van de scheidsrechter."
 

Pascallovic

Well-known member
Het begon goed. Maar deze speelronde ging er aardig wat de mist in. Die uitleg van Nijhuis is ook erg vaag. "Ik zie ook twee handen, je kan er dus heel makkelijk voor fluiten. Maar het is hier puur de interpretatie van de scheidsrechter."
Volgens de scheidsrechtersbaas van Egmond wilde Nijhuis de VAR die hem had moeten corrigeren niet afvallen, dus heeft ie maar een onzin verhaal afgestoken.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Dit weekend was er voor het eerst VAR in de Premier League. Van wat ik gezien heb, is het goed toegepast. Alleen bij de echt duidelijke fouten werd de scheidsrechter ingelicht en werd er gekeken. In alles wat enigszins discutabel is of op verschillende manieren geinterpreteerd kon worden bleef de oorspronkelijke beslissing van de scheidsrechter staan.
 

Pascallovic

Well-known member
Meneer Bax en de VAR zijn alweer teruggefloten door de arbitragecommissie inzake de rode kaart van Lundqvist. Die wordt niet geschorst voor het tikje dat hij uitdeelde om een uitbraak van FC Twente te voorkomen.
 

erka

Well-known member
Maar het kost je wel de wedstrijd. Bax en de VAR wisten z?ker dat ze goed zaten. Haha.
 
Bovenaan