Vakantie en uitstapjes in eigen land!

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwammy

Well-known member
1. Amsterdam
2. Breda
3. Utrecht
4 den Bosch
5. Maastricht.

Lillik weet ik niet want ik ga eigenlijk nooit naar die steden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Waarom kom ik Alkmaar bij niemand tegen in de top 5 leuke/mooie stad? Wat is er mis met Alkmaar? Te saai?

Volledig uit de route voor veel mensen hier. Je komt verder vanaf Zuid Holland, Utrecht, Flevoland en Friesland genoeg plaatsen in Noord-Holland tegen voordat Alkmaar in beeld komt.

Vroeger gingen we voor het winkelen nog wel naar Alkmaar. Inmiddels is Hoorn zeker voor mannen echt wel een modestad geworden, dus er is voor mannen in Hoorn weinig reden meer om naar Alkmaar te gaan om te shoppen. Drie kaar geleden weer eens geweest voor meubels en in januari geweest voor lampen. Ik ken de stad ook niet heel goed, maar ik vermoed dat Alkmaar het wel weer aflegt tegenover een Haarlem dat ik overigens ook nauwelijks ken. Verder zal ik wellicht bevooroordeeld zijn met dat ik Hoorn mooier vind. Ook geen bruisende plaats, al moet ik zeggen dat ze de laatste paar jaar een poging wagen om er toch wat leven in de brouwerij te brengen. Wel een stad met voldoende goede en leuke restaurantjes, veel terrasjes, leuke caf?tjes, een prachtige historische binnenstad en een mooie haven.
 

Susa

New member
Hoorn zal ik niet snel vergeten.

Ik speelde ooit met m,n bandje op een leuk alto festivalletje in Manifesto.

In de naast gelegen sporthal was ook een soort van festival van de Nederlandse hits omhult als piraten festijn.

Een prachtig contrast waarbij wij uiteindelijk voor 40 mensen onze set speelde, puilde de sporthal uit.
 

fr-keff

Active member
Waarom kom ik Alkmaar bij niemand tegen in de top 5 leuke/mooie stad? Wat is er mis met Alkmaar? Te saai?

Inderdaad leuk om een keertje heen te gaan maar verder niet veel. Het centrum oogt oud en dat vind ik altijd wel mooi aan een stad. Maar zodra je het centrum uitloopt knal je op hoge kantoorgebouwen en dat maakt het meteen al een stuk minder.
 

Mario

Well-known member
Ik tel Rotterdam maar even niet mee. Dan kom ik op :

1. Amsterdam
2. Utrecht
3. Maastricht
4. Groningen
5. Zierikzee

Er zijn zat lelijke steden in dit land ... maar Almere, Lelystad en Den Helder spannen wel de kroon.
 
Laatst bewerkt:

De Wolf

Well-known member
Ik werd gisteren nog noodgedwongen door Lelystad gestuurd. Beetje de dieptepunt van de dag.
 

fr-keff

Active member
Hoogtepunt van Lelystad is het station. En zelfs dat is niet de mooiste van Nederland maar wel apart.
 

inhethoekje

Active member
Komende week van dinsdag t/m zondag vrij, ik verveel me nu al.
1 week vrij is voor mijn doen veel, moet er niet aan denken dat ik er 3 of 4 vrij heb, laatste vakantie langer als 2 weken is volgens mij 35 jaar geleden.

Zit er aan te denken om naar Late Rembrandt te gaan, je moet toch wat.
 

Shayman

New member
Inderdaad het hoogtepunt. Kan je op de trein naar Leeuwarden stappen :rumcolaa:

Nee dat kan niet want die gaat alleen maar naar Zwolle of naar het Zuiden. Zou overigens wel een goede trekpleister zijn voor Lelystad zo'n optie voor een reis terug in de tijd.
 

De Wolf

Well-known member
Vanuit Leeuwarden vertrekt een intercity die (tegenwoordig helaas) via de Hanzelijn door Lelystad gaat.

Overigens hebben ze in Lelystad de Bataviawerf waar ze nog ouderwets spijkers slaan.
 
Laatst bewerkt:

De Groene Scout

Well-known member
In het vakantie topic had ik het vorige week al even over Haarlem. Gisteren en vandaag dus geweest. Nu hier top 5's rondgaan zet ik hem er toch maar even bij in. Mooie stad, waar buiten de standaard winkelstraten, ook leuke achterafstraatjes zijn en uiteraard prima plekken voor het terras en een hapje.

Mijn top 5 momenteel:
1) Maastricht
2) Groningen
3) Haarlem
4) Den Bosch
5) Amsterdam
 

Fabian

Active member
Ik ben ooit lang geleden in Haarlem geweest, maar het is mij niet echt bijgebleven. Alkmaar is wel aardig, maar niet voldoende voor mijn top 5.

Hoorn is nog best leuk overigens. Daar heb ik ooit bij lekker weer op een terras gezeten, nadat ik met mijn zwager daar een keer iets kwam ophalen wat hij via Marktplaats besteld had. Anders had ik het ook nooit gezien.
 

leo1949

Well-known member
Vroeger als kleuter ben ik 2x naar Schiermonnikoog geweest en weet nog dat de natuur daar heel erg mooi is.
Eind jaren 80 is bijna het gehele eiland een nationaal park geworden.
In september ga ik daar heen als 2e vakantie om eens een paar herinneringen ophalen uit die tijd.
 

SanMark.

Well-known member
Op Schiermonnikoog ben ik twee keer geweest. Beide keren met de familie van mijn vriendin ( wat dus betekend circa 40 volwassenen en circa 20 kinderen) Zeer leuk gemoedelijk eilandje met een paar kroegen 1 discotheek en een paar restaurants.

Over een paar weken gaan we met zijn allen naar Ameland.
 

Mario

Well-known member
Ameland is het enige waddeneiland waar ik ooit ben geweest, vond het wel mooi daar ... lekker rustig.
 

SanMark.

Well-known member
Ik ben door de jaren heen op alle Nederlandse Waddeneilanden wel geweest.

Met het leger heb ik geschoten op Vlieland.
Met familie op Ameland en Schiermonnikoog.
En met vrienden op Texel en Terschelling geweest.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan