Vakantie en uitstapjes in eigen land!

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Wolf

Well-known member
Noord Holland is voor de rest niets mis mee. Je hebt er een aantal steden waar ik liever niet kom, maar die heb overal.
 

gevegt

Well-known member
Dat is inderdaad onbegrijpelijk. Werkelijk een pleuris eind rijden voor een Limburger en zo bijzonder is het niet.

In het leger noemen ze zoiets teambuilding. Maar ja, voor randgroep Havo jongeren werkt dat natuurlijk niet.
 

De Wolf

Well-known member
Ik moest een keer heel hoognodig benzine tanken dus de snelweg af en die plaats in. Zelfs een benzinepomp is daar bijna niet te vinden. Alsof ook de oliemaatschappijen dat dorp boycotten.

Vanaf Groningen komend afrit Heerenveen west pakken en rechtsaf slaan. Zit een van de goedkoopste Friese pompen.
 

JMD

Well-known member
Mijn lijstje van mooie steden:
1) Haarlem
2) Maastricht
3) Amsterdam
4) Den Bosch
5) Groningen

Mijn lijstje van minst mooie steden:
1) Almere
2) Lelystad
3) Arnhem, het enige pluspunt is nu het station. Verder ben ik er een paar keer geweest en verbaas me er steeds over hoe 'klein' het is.
4 t/m ...) Alle Vinexsteden (Purmerend, Zoetermeer, e.d.), al die steden ontwikkeld door een planoloog die het 'gezellig' wil maken, maar waarvan 90% van de bewoners toch het liefst zo veel mogelijk in de 'moederstad' wil zijn (Purmerend -> Amsterdam, Zoetermeer -> Den Haag)
Qua lelijkheid worden die steden overigens overtroffen door Milton Keynes in Engeland, dat is het toppunt van Vinex...
 

Ska P 187

Well-known member
Niemand iets over Apeldoorn?
Mijn hometown, als jongen kon ik niet wachten tot dat ik weg kon, sinds ik in Spanje woon waardeer ik het wat meer, maar Jezus wat is het saai.
Vreemd dat Arnhem zo vaak genoemd wordt. Ik vind dat toch wel een leuke stad.
 

inhethoekje

Active member
Mijn lijstje van minst mooie steden:


3) Arnhem, het enige pluspunt is nu het station. Verder ben ik er een paar keer geweest en verbaas me er steeds over hoe 'klein' het is.

Als ik nu moet opsommen wat er tijdens de bouw van dat station allemaal is misgegaan zit ik hier om 4 uur vannacht nog te typen.
Het wordt ooit een mooi station, men hoopt nu op oktober dat het klaar is maar of daar 2015 mee wordt bedoeld of 2016 is nog niet bekend.
Het is zelfs nu al zo dat de lichtblauwe kleur alweer aan het verweren is waardoor als het straks wordt opgeleverd het alweer helemaal in de grondverf gezet kan worden en opnieuw geverfd.

De tekeningen zijn inderdaad mooi maar het is me een ellende dat station.
 

Maasveld

Well-known member
Als ik nu moet opsommen wat er tijdens de bouw van dat station allemaal is misgegaan zit ik hier om 4 uur vannacht nog te typen.
Het wordt ooit een mooi station, men hoopt nu op oktober dat het klaar is maar of daar 2015 mee wordt bedoeld of 2016 is nog niet bekend.
Het is zelfs nu al zo dat de lichtblauwe kleur alweer aan het verweren is waardoor als het straks wordt opgeleverd het alweer helemaal in de grondverf gezet kan worden en opnieuw geverfd.

De tekeningen zijn inderdaad mooi maar het is me een ellende dat station.

Een maat van me heeft 5 jaar lang in Wageningen gestudeerd, zodoende kwam ik nog wel eens op het station in Arnhem. Amper het idee gehad dat ze in die 5 jaar iets zijn opgeschoten.
 

inhethoekje

Active member
Een maat van me heeft 5 jaar lang in Wageningen gestudeerd, zodoende kwam ik nog wel eens op het station in Arnhem. Amper het idee gehad dat ze in die 5 jaar iets zijn opgeschoten.

Ze hangen in de stationshal een plafond, laten de brandweer komen en die keuren het af omdat de platen niet zijn bewerkt met brandwerend materiaal (schadepost van duizenden euro's), als het heeft geregend moet je zigzaggend langs emmers die het water opvangen in de paar winkels die er nu zijn, wifi ligt er door kortsluiting vaak uit, de looptunnel is laatst ingestort omdat de aannemer dacht dat hij op het dak, wat van lullig steigerplanken was gebouwd, wel een paar ton steigermateriaal kon hebben als opslag, wonder boven wonder geen ongelukken gebeurd want de spits was net voorbij, mensen lopen constant langs de bussen op zodat elke buschauffeur wel een keer of 20 iemand bijkans van zijn sokken heeft gereden omdat de draai die ze moeten maken te kort is, ze hebben er nu maar wat herintredende uitkeringstrekkers neer gezet die de mensen moet tegenhouden, als het heeft geregend wordt je fiets bij de deur aangenomen door personeel met lieslaarzen aan want die stalling staat dan echt tot je enkels onder water, men gaat verven en mensen in de winkels worden niet goed want de verflucht wordt naar binnen geblazen via de luchtroosters , als het regent slaat de regen op het perron door de vreemde dakconstructie, je stapt dus zeiknat in een trein.

En dan heb ik het nog niet gehad over de vele aannemers die er zijn afgehaakt omdat ze niet konden waarmaken voor het bedrag waar ze zich voor hadden ingeschreven.
Ik zal maar stroppen want het wordt te triest voor woorden.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Gisteren Almere bezocht. Qua functionaliteit is dat centrum helemaal top maar mooi vind ik het niet.
In de rest van de stad heb ik me vooral gestoord een de verkeerslichten die helemaal nergens op elkaar zijn afgestemd.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Lelijkste stad in Nederland is Houten. Dat is verschrikkelijk, echt een blokkendoos
 

De Wolf

Well-known member
Bezoek de andere kant van de A27 eens. Dat is erger. Houten is gewoon een grote Vinex wijk
 

De Wolf

Well-known member
Overigens kom ik net terug van een dagje Rotterdam. Mooi weer en die groentegrot is ook wel leuk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan