Vakantie en uitstapjes in eigen land!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eresd?g?

Banned
Maastricht en Roermond raad ik je aan als je toch naar het zuiden wil. Als is Roermond meer een winkelstad.
Maastricht is leuke stad idd maar dan zit je helemaal in Belgi? bij wijze van.... Dan kan ik net zo goed naar Nijmegen bijvoorbeeld gaan. Ligt ook meer op de route.

De Wolf

Well-known member
Nijmegen is een beetje heuvelachtig, maar verder is het niet een stad die echt bijzonder is. Maastricht dan weer wel.

Joost

Well-known member
Las wel goeie verhalen over Gaia op t net. Misschien goed te combineren met avondje Kerkrade. Beetje leuke stad? Kan t me eigenlijk niet voorstellen.... :p

Kerkrade is weinig bijzonder, een vrij suffe, kleine provinciestad met een enorm percentage rollators. Je kan het combineren met een Aachen, dat is een heerlijke stad en je kunt er goed stappen. En mocht je niet naar Duitsland willen dan kun je in Heerlen of Valkenburg ook prima gaan stappen in het weekend.

Maastricht kun je beter mijden, er is geen enkele reden te bedenken om daar ooit naar te hoeven.

Eef de Kip

Well-known member
Kerkrade is weinig bijzonder, een vrij suffe, kleine provinciestad met een enorm percentage rollators. Je kan het combineren met een Aachen, dat is een heerlijke stad en je kunt er goed stappen. En mocht je niet naar Duitsland willen dan kun je in Heerlen of Valkenburg ook prima gaan stappen in het weekend.

Maastricht kun je beter mijden, er is geen enkele reden te bedenken om daar ooit naar te hoeven.

Iemand Heerlen aanraden en Maastricht niet, tsja.

Aken ben ik dan wel weer met je eens, ontzettende leuke stad.

Joost

Well-known member
Iemand Heerlen aanraden en Maastricht niet, tsja.

Aken ben ik dan wel weer met je eens, ontzettende leuke stad.

Maar Heerlen heeft het gezelligste uitgaansplein van de provincie en het beste winkelaanbod. Gaan jullie allemaal zien bij Serious Request!

Eef de Kip

Well-known member
Maar Heerlen heeft het gezelligste uitgaansplein van de provincie en het beste winkelaanbod. Gaan jullie allemaal zien bij Serious Request!

Ik was er vorig jaar tijdens een rustpunt met Limburgs mooiste en laten we het erop houden dat ik het niet helemaal eens ben met je.

inhethoekje

Active member
Top 5 , waar ik Rotterdam niet bijzet want dat is te makkelijk.

1) Utrecht
2) 's-Hertogenbosch
3) Haarlem.
4) Breda.
5) Maastricht.

Dit zijn steden waar zelfs ik een dag wil rondlopen als pakezel voor de shoppende vriendin zonder te morren, mooie steden en gezellig.

PS) En Eindhoven voor de Bijenkorf.

inhethoekje

Active member
Vond de Bijenkorf in Amsterdam erg tegenvallen, maar dat kwam denk ik omdat we werden overweldigt door de grote, we liepen ons een ongeluk daar.

En de Gaastra winkel in Amsterdam viel ook erg tegen, ga je naar de hoofdstad en heb je de Gaastra winkel als een van de speerpunten van je bezoek, is het een winkel van niks.
Maar ja, Gaastra gaat steeds meer online dus ergens was het ook wel logisch, maar ze zaten op een A locatie dus ik had meer verwacht.

De Wolf

Well-known member
Voor Gaastra kan je beter naar Bataviastad in Lelystad gaan. Ook de enige hoek van Lelystad waar wat te beleven is.

Fabian

Active member

Ik ben er ooit geweest. Het is me een trieste bedoening. Het rijmpje over Almelo valt voor Heerlen al niet te gebruiken. Zelfs de stoplichten zijn saai.

En dat kun je over Maastricht niet zeggen. Maar goed, die aversie is iets Limburgs.

Als ik mijn favoriete steden op een rijtje zet... Rotterdam niet meegerekend.

1. Den Bosch (pluspunten voor de Bossche bollen)
2. Utrecht
3. Breda (ondanks de diverse haatuitingen richting Rotterdam)
4. Groningen
5. Maastricht

Laatst bewerkt:

De Wolf

Well-known member
Arnhem
Haarlem
Leiden
Maastricht
Zwolle

Nu moet ik zeggen dat ik de Brabantse steden niet echt goed ken. Eigenlijk alleen Den Bosch.

De Wolf

Well-known member
Mijn horrorlist

1 Zaandam (Toonbeeld van hoe vern**k ik een stad)
2 Lelystad (Alles buiten Bataviastad)
3 Delfzijl (wie wil er nou niet vandaag nog weg)
4 Hilversum (ze zenden er tv uit, maar er is geen ruk te beleven)
5 Hoogeveen (snel voorbij rijden is mijn advies)
6 Stadskanaal (Vreemd volk)
7 Wageningen (je denkt een gezellige studentenstad, maar ik vond er geen ruk aan)
8 Heerenveen (Je hebt er een paar stadions en dat is ook alles)
9 Den Helder (Kan je af en toe een kanon afschieten)
10 Volendam (ik ben er ooit geweest en dat zal ook wel bij die ene keer blijven)

Fabian

Active member
Leuk lijstjes...

1. Almere (Serieus mensen... winderig, groot en lelijk. Voor geen goud dat ik daar ga wonen. Helaas woont een vriend van mij daar, maar zie er altijd tegenop om die kant op te gaan.)
2. Kerkrade (dat was een huiverig dagje werk, ik wilde terstond salarisverhoging)
3. Heerlen (tergend)
4. Spijkenisse (ligt in de buurt, maar ik zwijg het dood)
5. Enschede (nooit meer)

Maasveld

Well-known member
Maastricht is een beetje als Frankrijk. Prima stad, alleen jammer dat er Maastrichtenaren wonen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan