Twente in Europa

Abubakari

Well-known member
Tsja, de jaren 50 zijn we helaas ontgroeid
Nee hoor, bij het amateurvoetbal kan het ook. Haal de territoriumpissertjes uit de stadions, dan kunnen normale mensen ook gewoon naast elkaar zitten terwijl ze voor een andere clib zijn. Niet de malloten die dat niet kunnen moeten de norm zijn maar de mensen die dat wel kunnen. Gaan die idioten maar lekker thuis voetbal kijken.
 

zwammy

Well-known member
Ja bij het amateurvoetbal is ook 90% wat er komt lagere elftallen die blijven zuipen na het voetbal. Goede vergelijking. Kijk anders even naar de andere landen met profvoetbal en kijk daar of ze uitvakken hebben of überhaupt uitsupporters op het thuisvak zetten.
 

Abubakari

Well-known member
Het is hoe je het ook wend of keert idioot dat sommige mensen zo maf tegen elkaar doen omdat ze voor een andere club zijn. Als dat soort mensen thuisblijven kunnen de Abu’s en Jamels van deze wereld normaal naar het voetbal en kunnen de mensen die niet normaal kunnen thuis boos doen.

Overigens is het niet zo dat 90% lagere elftal spelers zijn, uitclubs nemen supporters mee, staan tussen het thuispubliek en zelden een onvertogen woord. Kan allemaal prima. Net zoals ik al jaren zonder probleem in het thuisvak bij Groningen-Ajax.
 

Batigoal

Well-known member
Tsja, de jaren 50 zijn we helaas ontgroeid
En inmiddels is het ook wel een andere wereld dan pakweg 7 jaar geleden toen het niet zo vaak mis ging als nu.

Ik denk niet dat je eraan gaat ontkomen trouwens om maatregelen te nemen zonder ook de reguliere fan te raken. En dat hebben die gasten voor elkaar gekregen.
 

Jef400

Well-known member
En inmiddels is het ook wel een andere wereld dan pakweg 7 jaar geleden toen het niet zo vaak mis ging als nu.

Ik denk niet dat je eraan gaat ontkomen trouwens om maatregelen te nemen zonder ook de reguliere fan te raken. En dat hebben die gasten voor elkaar gekregen.
Ik weet wel zeker dat het mogelijk is. Maar dan moeten de overheidsdiensten even na gaan denken in plaats van in hun eigen bubbel te blijven zweven. Je moet dan denken aan kaarten op persoonsnamen zoals in Italië, richtmicrofoons in stadions, alcoholvrije stadions. Daarnaast zal je ook standaardvoorwaarden beter moeten handhaven. Als mensen onder invloed zijn weg houden en er uit trappen, drugscontroles bij ingangen en zo. Dan heb je helemaal geen uitverbod nodig. Sterker nog. Met combi's zouden groepen al niet bij elkaar moeten kunnen komen. Anders hebben combi's al geen zin.
 

zwammy

Well-known member
Volgens mij zijn wij een van de weinige landen met combi's. In Duitsland zijn de combi's op 1 hand te tellen en in Engeland krijgen de uitsupporters een kroeg aangewezen. Hier worden mensen als vee vervoerd en vinden ze het gek dat ze daar op gaan reageren. Ik zal zeggen ga eens een paar combiwedstrijden mee, ervaar hoe het voelt om als een straathond behandeld te worden, ga dan eens naar een normale wedstrijd in Duitsland of Engeland en reageer dan nog een keer.

Oh ja, en er zit zeker tuig bij maar niet zoveel om de maatregelen te rechtvaardigen. Laat dan bij de echte risicowedstrijden de uitsupporters maar thuis.
 

Forza AZ

Well-known member
2 keer door uitsupporters op het thuisvak en 1x door woede tegen over het bestuur.
Dat was inderdaad een fout, maar de thuissupporters begonnen vervolgens met vechten. Dus wat mij betreft werden de rellen veroorzaakt door het thuispubliek.
 

zwammy

Well-known member
Nee van de club om uitsupporters op het thuisvak te laten. Geen idee wat er bij az gebeurde maar bij Twente waren ze flink aan het provoceren. Dat haal je dus weg als je ze gewoon in het hoekje bovenin zet. Net als in alle andere landen.
 

Forza AZ

Well-known member
Nee van de club om uitsupporters op het thuisvak te laten. Geen idee wat er bij az gebeurde maar bij Twente waren ze flink aan het provoceren. Dat haal je dus weg als je ze gewoon in het hoekje bovenin zet. Net als in alle andere landen.
Dat is een verplichting vanuit de UEFA. Het is dan eigenlijk wel de bedoeling dat deze kaarten naar sponsors en/of gasten van de spelers gaan, en niet naar harde kern fans zoals bij West Ham United in Alkmaar en Hammarby in Enschede. Die gingen in beide gevallen provoceren door spandoeken op te hangen e.d.
Ondanks die provocaties blijft het natuurlijk idioot om daar met geweld op te reageren.
 

zwammy

Well-known member
Ik zeg ook niet dat het niet idioot is. Wel dat het dom is om daar mensen neer te zetten die ook niet alleen komen voor het voetbal.
 

JMD

Well-known member
Dat is een verplichting vanuit de UEFA. Het is dan eigenlijk wel de bedoeling dat deze kaarten naar sponsors en/of gasten van de spelers gaan, en niet naar harde kern fans zoals bij West Ham United in Alkmaar en Hammarby in Enschede.
Als de UEFA dat verplicht dan moet de UEFA dan ook de uitclub aansprakelijk stellen voor wie die club dan meeneemt.
 

ALenstra

Well-known member
Absoluut. In Parijs moesten ze voor hun leven rennen. Zo heftig zal het niet zijn in Stockholm. Kwestie van gezond verstand gebruiken.
 
Bovenaan