Twente in Europa

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ja is ook zo. We zullen zien volgende week, tis nu ook weer niet zo'n kleine club.
Ik lees net dat Twente overweegt om volgende week geen supporters mee te nemen. Dat is misschien nog wel het meest verstandige. Hoewel er vast een hoop reis al hebben geboekt en alsnog gaan. Maar dan is het echt op eigen risico.
 

ALenstra

Well-known member
Ik denk dat supporters van FC Twente er verstandig aan doen om niet naar Stockholm af te reizen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Vervelende avond voor FC Twente en gemeente Enschede.
Ik denk dat het allemaal flink onderschat is in het voortraject.
Er was al vroeg bekend (3 weken geleden) dat Zweedse supporters bezig waren met kaarten voor de hoofdtribune. Het ging niet alleen om de kaarten voor de sponsoren, maar ook vanuit de vrije verkoop hadden ze ingangen. Dat ze er tussen zouden zitten was dus bekend.
Dan hoeft er maar iets kleins te gebeuren en het gaat mis (bijv. door een minuut stilte zingen of een kleine provocatie) en het gaat mis. Grote groep Twente-fans zijn ook geen lieverdjes en ook dat is bekend en dan nog weet je die groep niet te weren van de hoofdtribune. ME of politie was in geen velden of wegen te bekennen (ja buiten het stadion; en dus pas na 10 minuten ter plekke)

Ook voor en na de wedstrijd geen controle over het geheel. Ervoor werd in eerste instantie ingeschat dat het wel gezellig door elkaar kon, later moesten ze apart gehouden worden (Twente-fans in Enschede en Zweden in Hengelo). In de fanzone was eigenlijk niemand. Na afloop ook weer veel gedoen omdat de Zweden in enkele hotels in de binnenstad zaten en daar een zomerfestval aan de gang was. Hier werd om 00.00 uur maar de stekker uitgetrokken vanwege te veel wanordelijkheden.

Kortom een zooitje en kon voor Twente wel eens flinke nadelige gevolgen hebben. Lijkt mij inderdaad het beste zonder supporters naar het uitduel te gaan, te hopen dat het op sportief vlak goed afloopt en dan een klein niets zeggend clubje loten zonder harde kern om weer even tot rust te komen.
 

erka

Well-known member
Gemeenten buiten de top3-clubs van Nederland zijn in mijn ogen ook vaak erg naief als er Europees gespeeld wordt qua veiligheid.
 

Joost

Well-known member
Gemeenten buiten de top3-clubs van Nederland zijn in mijn ogen ook vaak erg naief als er Europees gespeeld wordt qua veiligheid.

Dat is toch het beleid?
We hebben een superstrenge voetbalwet die het aanpakken van relschoppers niet moeilijk hoeft te maken. Maar dat houdt ook in dat je het lef moet hebben om de niet-relschoppers geen strobreed in de weg te leggen. Maar hier doen we iets dat er ongeveer tussenin hangt. We leggen halve maatregelen op aan iedereen.
 

JMD

Well-known member
Je leest nu ook al weer reacties van 'we moeten maar geen uitsupporters meer toestaan'. Punt is alleen dat het de laatste tijd zelden mis gaat in de uitvakken, maar dat er uitsupporters op thuisvakken terechtkomen en dat het daar misgaat. En dat mag de uitploeg zich dan ook aanrekenen, want hoe kan het (en dat was bij AZ - WH dus ook al het geval) dat kaarten voor relaties/sponsors/bestuur van de uitclub in handen komen van die debielen. Misschien dan ook maar stoppen met daar kaarten aan geven? Gewoon alleen het bestuur op persoonlijke titel uitnodigen (stuk of 5-10 mensen) en de rest is jammer. En wil zo'n sponsor mee gaat die maar (op eigen kosten) in het uitvak zitten. Sponsoring doe je voor de club en niet om zelf alle snoepreisjes mee te mogen maken.
 

Jacco

Well-known member
En op de Twentefora zijn het getatoeerde mannen, die gedurende de hele wedstrijd provoceerden.
Een hoop gewijs naar elkaar, waar je allemaal niet vrolijk van wordt
 

Abubakari

Well-known member
Ze helpen het betaald voetbal naar de kloten, als dit zo door gaat met tribunes bestormen raken de tribunes in rap tempo leeg. Zit je daar met je kind, komen er weer een groep capuchons om een andere groep aan te vallen. Bedenk je je de volgende keer wel om een duur kaartje voor zo’n strijd der opgefokte territorium pissertjes te kopen.
 

erka

Well-known member
Ze helpen het betaald voetbal naar de kloten, als dit zo door gaat met tribunes bestormen raken de tribunes in rap tempo leeg. Zit je daar met je kind, komen er weer een groep capuchons om een andere groep aan te vallen. Bedenk je je de volgende keer wel om een duur kaartje voor zo’n strijd der opgefokte territorium pissertjes te kopen.

Allemaa dus naar het amateurvoetbal, basketbal, rugby, handbal, volleybal, hockey en eigenlijk alle andere sporten wel, waar je gewoon rustig met je kind heen kan gaan zonder direct bang te zijn om door een doorgesnoven Neanderthaler met een capuchon in elkaar te worden geslagen.
 

stc

Well-known member
Wat mij betreft mag het schorriemorrie wat gisteren heeft lopen rellen, keihard worden aangepakt.
 

Bonehead

Well-known member
Kunstgras en heraclesachtig publiek
Gelukkig dus geen cokesnuivende leeghoofden die hoofdtribunes aanvallen en dan de schuld bij de supporters bij hun vrienden van Schalke neerleggen.

Ik heb gisteren contact gehad met wel normale Twentesupporters en we waren er snel over eens dat als de driehoek deze wedstrijd als een normale wedstrijd had behandeld er waarschijnlijk niets was gebeurd. Nu is alles opgeblazen en is en de club de dupe en daarbij ook de normale supporters. Ik ken supporters die al lang naar Zweden zijn vertrokken en hoop dat ze een mooie trip meemaken.
 
Bovenaan