Tweede Kamerverkiezingen 22 november 2023

Ik stem op

  • BBB

  • PVDA / GL

  • VVD

  • PVV

  • D66

  • PVDD

  • SP

  • CDA

  • JA21

  • Volt

  • FVD

  • Christenunie

  • SGP

  • DENK

  • BVNL

  • BIJ 1

  • 50 Plus

  • Iets anders

  • Nieuw Sociaal Contract

  • Aant Jelle Soepboer


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

JMD

Well-known member
Pietertje gaat het doen 🎉
Nou, het zal me benieuwen... Ik denk dat Omtzigt het wel zou kunnen, maar er komen natuurlijk nu allemaal 'gelukszoekers' op zijn partij af. Mensen die een zetel in de Tweede Kamer ruiken.
 

gevegt

Well-known member
Nou, het zal me benieuwen... Ik denk dat Omtzigt het wel zou kunnen, maar er komen natuurlijk nu allemaal 'gelukszoekers' op zijn partij af. Mensen die een zetel in de Tweede Kamer ruiken.
Hij zegt nog geen lijst te hebben.
 

bqandy

Well-known member
De grootste partij waarschijnlijk volgens de opiniepeilers vorige maand. De verwachtte grote winst van de BBB zou veel kleiner worden. Maar ook de andere partijen aan de rechterkant gaan zetels inleveren ten koste van Omtzigt's NSC.
Het lijkt me wel heel moeilijk om op zo'n korte termijn een verkiezingslijst te leveren, die een beetje toekomstbestendig is.
 

De Groene Scout

Well-known member
Hein Pieper wordt de partij-voorzitter. De oud-CDA’er is dijkgraaf van waterschap Rijn en IJssel en voorzitter van de Stichting Steunfonds Groep Omtzigt, die geld voor zijn politieke beweging inzamelt.
 

erka

Well-known member
Ben benieuwd, beetje opschudding zou wel goed zijn. Sowieso andere koers dan de neo-liberale van de laatste 20 jaar.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Tsja, veel zal afhangen van of hij goede mensen om zich heen verzamelt. Nu zit hij al zo lang in de politiek dat het me niet zal verbazen dat hij nog wel met een aantal ervaren politici komt, maar hij heeft er natuurlijk flink wat nodig.
 
Bovenaan