Tweede Kamerverkiezingen 22 november 2023

Ik stem op

  • BBB

  • PVDA / GL

  • VVD

  • PVV

  • D66

  • PVDD

  • SP

  • CDA

  • JA21

  • Volt

  • FVD

  • Christenunie

  • SGP

  • DENK

  • BVNL

  • BIJ 1

  • 50 Plus

  • Iets anders

  • Nieuw Sociaal Contract

  • Aant Jelle Soepboer


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Friesland

Well-known member
WTF is Henri Bontebal?
Tweede Kamerlid. Bij de TK2021 stond hij op de kieslijst voor het CDA met rugnummer 17. Met 1.345 stemmen miste hij maar net de voorkeursdrempel (17.372) en eindigde, qua voorkeursstemmen, gedeeld 297e (van de 1580), samen met de nummer 23 van lijst 23 (BBB), Frank Timmermans. Onder de CDA-kandidaten eindigde hij op de 31e plaats (van de 368) in het hele land verkiesbaar waren).
Hij kwam op basis van zijn positie, op de kieslijst, toch in de Kamer nadat enkele CDA'ers hun zetel opgaven voor een plaats in het kabinet.
 

gevegt

Well-known member
Tweede Kamerlid. Bij de TK2021 stond hij op de kieslijst voor het CDA met rugnummer 17. Met 1.345 stemmen miste hij maar net de voorkeursdrempel (17.372) en eindigde, qua voorkeursstemmen, gedeeld 297e (van de 1580), samen met de nummer 23 van lijst 23 (BBB), Frank Timmermans. Onder de CDA-kandidaten eindigde hij op de 31e plaats (van de 368) in het hele land verkiesbaar waren).
Hij kwam op basis van zijn positie, op de kieslijst, toch in de Kamer nadat enkele CDA'ers hun zetel opgaven voor een plaats in het kabinet.
Hij lijkt mij een jonge uitgave van Omtzigt.
Een dossiervreter die voor de inhoud gaat.
 

erka

Well-known member
Jetten lijsttrekker van D66, hij wil de mensen opzoeken.

Erg blij met Jetten. Daardoor wordt D66 volledig weggevaagd, wat ze volledig aan zichzelf te danken hebben.
 

Bonehead

Well-known member
Ik vraag me af wie er op d'66 stemt. Vroeger waren het leraren en ander werkschuw volk, maar ook die achterban hebben ze verloochend. Wie toch in Godsvredesnaam?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ene Sieta van Keimpema van Farmers Defense Force is nummer drie op lijst BVNL. Haar melkveehouderij werd er door FrieslandCampina uitgemikt vanwege een gebrek aan kwaliteit. Heeft de geradicaliseerde boer waarvoor de BBB te soft is ook een stem.
 

Jef400

Well-known member
Ene Sieta van Keimpema van Farmers Defense Force is nummer drie op lijst BVNL. Haar melkveehouderij werd er door FrieslandCampina uitgemikt vanwege een gebrek aan kwaliteit. Heeft de geradicaliseerde boer waarvoor de BBB te soft is ook een stem.
Past prima bij Van Haga
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Max

Administrator
Forumleiding
Onbegrijpelijk dat FrieslandCampina haar eruit heeft gemikt:

c5fb600109eb1f69c8e90ff00ffee899.jpg


Slechts 34 herkansingen gehad in vier jaar tijd.
 
Laatst bewerkt:

zwammy

Well-known member
Wat mooi om op een dag de noodkreet van Klaver te horen over de armoede en de vergoeding die frenske krijgt voor zijn partij voorzitterschap bekend word.
 

JMD

Well-known member
Kuijken stopt om de nieuwe generatie de kans te geven. Ze is 45, haar partij heeft een lijsttrekker van 62...

Heb niet het gevoel dat we Kuijken echt gaan missen, vond haar nooit sterk overkomen. Ze wil evt wel als minister in een Kabinet zitten. Nou moet PvdA/GL eerst maar eens zien in een Kabinet te komen, maar dan alsnog zie ik in haar geen minister. Wat dat betreft heb ik meer hoop op Lisa Westerveld (GL), zij wil graag als nummer 2 op de lijst komen en gaf in een interview gisteren aan dat 'als er zoveel mensen rechts stemmen, links iets niet goed heeft gedaan'... Voor een linkse politicus een behoorlijke uitspraak, meestal leggen die de schuld van veel stemmen op 'rechts' altijd op de domheid van mensen, het populisme, dat de stemmers naar de verkeerde mensen luisteren of dat de linkse politici het nog beter moeten uitleggen... Dus kom maar op met Westerveld!
 

erka

Well-known member
Ja Lisa Westerveld is goed! Heeft ook best veel bereikt in de oppositie, nadat ze eerst door de grachtengordelkliek van Klaver onverkiesbaar was gezet. Zoals het nu lijkt ga ik op haar stemmen.

NB Kuijken? Doeiiii. Mis je ook niks aan.
 

De Wolf

Well-known member
Ze heeft nog met mijn broer gestudeerd. Volgens hem een tutje. Wel jammer omdat we de grootste lol hadden om haar.
 
Bovenaan