Tweede Kamerverkiezingen 22 november 2023

Ik stem op

  • BBB

  • PVDA / GL

  • VVD

  • PVV

  • D66

  • PVDD

  • SP

  • CDA

  • JA21

  • Volt

  • FVD

  • Christenunie

  • SGP

  • DENK

  • BVNL

  • BIJ 1

  • 50 Plus

  • Iets anders

  • Nieuw Sociaal Contract

  • Aant Jelle Soepboer


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

De Wolf

Well-known member
VVD is gewoon veel te bang. Ze kunnen beter afvragen waarom Omtzigt zo populair is.

Even een vraagje voor @JMD of hij van zijn standpunt wil afwijken mocht Omtzicht een eigen partij oprichten?
 

JMD

Well-known member
Even een vraagje voor @JMD of hij van zijn standpunt wil afwijken mocht Omtzicht een eigen partij oprichten?
Welk standpunt bedoel je?


Ja, dat was idd geen fraaie opmerking van Kamp. Net zo erg als die opmerking van Sjoerdsma over dat Remkes dronken was...
 

JMD

Well-known member
Ina Brouwer, Kamerlid voor CPN en later Groen Links (waar CPN in op ging) wil op de kandidatenlijst van PvdA/GL
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ina Brouwer, Kamerlid voor CPN en later Groen Links (waar CPN in op ging) wil op de kandidatenlijst van PvdA/GL

Wel aardig op leeftijd. Zou je eerder in de Eerste Kamer verwachten. Wel een aardig profiel om het kamerlidmaatschap in te kunnen vullen. Een beter CV dan de gemiddelde beroepspolicus van tegenwoordig.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ze is 10 dagen jonger dan Henk Krol, die wil ook weer de Kamer in.

Ik begrijp dat Krol in het verleden een hoop heeft betekend voor de homorechten, maar op basis van zijn meer recente verleden heeft hij in beide kamers niks te zoeken.
 

Jef400

Well-known member
Ik begrijp dat Krol in het verleden een hoop heeft betekend voor de homorechten, maar op basis van zijn meer recente verleden heeft hij in beide kamers niks te zoeken.
Nou ja, de uitgang dan. Het pluche weet hij tot nog toe niet te verlaten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

JMD

Well-known member
Stemmen op nieuwe partijen.
Nee, ook als Omtzigt een eigen partij gaat oprichten wijk ik niet van dat standpunt af. Ik zal nooit meer op een nieuwe partij stemmen.
Ik heb Omtzigt heel hoog zitten, maar een nieuwe partij met hem gaat een chaos worden. Hij wordt gepeild (als hij een partij opricht) op iets van 30 zetels volgens mij, dus zijn kandidatenlijst zal flink groot moeten zijn. Wie komen er dan op af, allerlei gelukszoekers, die enkel en alleen voor zichzelf de Kamer in gaan. Dat wordt splitsing na splitsing na splitsing. Zie je sowieso vaak bij relatief nieuwe partijen.

Je kan vinden van de traditionele partijen wat je wilt (en inmiddels reken ik bv de PvdD daar ook toe), maar die hebben een goede 'jeugdopleiding', je groeit in bv de PvdA/VVD/CDA door de partij heen. Je komt niet zomaar op een lijst van die partijen, dan moet je al flink wat voor de partij gedaan hebben. Bij nieuwe partijen is dat minder zo. De enige uitzondering op dit moment lijkt de BBB, die heel secuur leden voor de PS heeft lopen zoeken. (maar goed, die zitten pas een paar maanden, misschien blijken die over 1 jaar hetzelfde splitsingscircus te veroorzaken). Ben ook heel benieuwd waar BBB potentiële kandidaten voor de TK-lijst vandaan gaat halen, ze hadden al moeite om lijsten vol te krijgen in de provincies. Voor hen komen deze verkiezingen eigenlijk te vroeg. (net als voor PvdA/GL denk ik, als de verkiezingen gewoon in 2025 waren geweest hadden ze kunnen kijken hoe het beviel die samenwerking in de PS/EK, nu moeten ze een beslissing voor het belangrijkste orgaan van NL maken zonder goed te kijken of het werkt)
 
Laatst bewerkt:

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Nee, ook als Omtzigt een eigen partij gaat oprichten wijk ik niet van dat standpunt af. Ik zal nooit meer op een nieuwe partij stemmen.
Ik heb Omtzigt heel hoog zitten, maar een nieuwe partij met hem gaat een chaos worden. Hij wordt gepeild (als hij een partij opricht op iets van 30 zetels volgens mij), dus zijn kandidatenlijst zal flink groot moeten zijn. Wie komen er dan op af, allerlei gelukszoekers, die enkel en alleen voor zichzelf de Kamer in gaan. Dat wordt splitsing na splitsing na splitsing. Zie je sowieso vaak bij relatief nieuwe partijen.

Je kan vinden van de traditionele partijen wat je wilt (en inmiddels reken ik bv de PvdD daar ook toe), maar die hebben een goede 'jeugdopleiding', je groeit in bv de PvdA/VVD/CDA door de partij heen. Je komt niet zomaar op een lijst van die partijen, dan moet je al flink wat voor de partij gedaan hebben. Bij nieuwe partijen is dat minder zo. De enige uitzondering op dit moment lijkt de BBB, die heel secuur leden voor de PS heeft lopen zoeken. (maar goed, die zitten pas een paar maanden, misschien blijken die over 1 jaar hetzelfde splitsingscircus te veroorzaken). Ben ook heel benieuwd waar BBB potentiële kandidaten voor de TK-lijst vandaan gaat halen, ze hadden al moeite om lijsten vol te krijgen in de provincies. Voor hen komen deze verkiezingen eigenlijk te vroeg. (net als voor PvdA/GL denk ik, als de verkiezingen gewoon in 2025 waren geweest hadden ze kunnen kijken hoe het beviel die samenwerking in de PS/EK, nu moeten ze een beslissing voor het belangrijkste orgaan van NL maken zonder goed te kijken of het werkt)
Ik kan me nog wel herinneren dat Pim Fortuyn toentertijd als zijn grootste zorg voor de LPF uitsprak dat de partij te snel groeide en hij niet zeker wist of hij genoeg goede mensen zou vinden. Nu weet je nooit of hij het wel bij elkaar had gehouden als hij niet vermoord was, maar de LPF viel natuurlijk wel erg snel uit elkaar.
 

JMD

Well-known member
Die had met Fortuyn ook uit mekaar gevallen.
Jep. Alleen had dat wat langer geduurd dan nu het geval was... Typisch geval van een partij die om 1 man gebouwd was en die dan wegviel, toen wilde iedereen ineens de baas zijn.
 

JMD

Well-known member
Er kan vanaf maandag a.s. gestemd worden door de leden van GL en PvdA op wie ze als lijsttrekker willen. De keuze is Frans Timmermans of niks...

Beetje een verkiezing zoals vroeger in de DDR... :p
 

Max

Administrator
Forumleiding
Maar die vinden waarschijnlijk Timmermans niks. Dus moeten ze dan ook maar op Timmermans stemmen of ‘niks’?
 
Bovenaan