Tweede Kamerverkiezingen 17 maart 2021

Ik stem op:


  • Totaal aantal stemmers
    31

JMD

Well-known member
Notities Ollongren zichtbaar, 'positie Omtzigt, functie elders' - https://nos.nl/l/2374063

Haha, wat een gestuntel.
Behalve dit gestuntel is die opmerking mbt Omtzigt ook nog eens schandalig en toont des te meer aan hoezeer het kabinet alleen maar 'klapvee' wil hebben en geen kritiek duldt... Dat bleek van de week al in dat stuk over Omtzigt en hoe Rutte aan De Jonge cs vroeg om Omtzigt te laten dimmen...

Rutte geeft maatschappijleer, maar een lesje trias politica voor hem zou geen kwaad kunnen...


Overigens: Ollongren maakt hier de fout, waarom moet Jorritsma dan ook opstappen? De volgende verkenners gaan zo ongeveer hetzelfde lijstje samenstellen, alleen lezen we dat dan niet....
 

Joost

Well-known member
Behalve dit gestuntel is die opmerking mbt Omtzigt ook nog eens schandalig en toont des te meer aan hoezeer het kabinet alleen maar 'klapvee' wil hebben en geen kritiek duldt... Dat bleek van de week al in dat stuk over Omtzigt en hoe Rutte aan De Jonge cs vroeg om Omtzigt te laten dimmen...

Rutte geeft maatschappijleer, maar een lesje trias politica voor hem zou geen kwaad kunnen...


Overigens: Ollongren maakt hier de fout, waarom moet Jorritsma dan ook opstappen? De volgende verkenners gaan zo ongeveer hetzelfde lijstje samenstellen, alleen lezen we dat dan niet....
Wellicht waren het gezamenlijke notities.
 

JMD

Well-known member
Wellicht waren het gezamenlijke notities.
Ja, dat zal ongetwijfeld. Maar Ollongren gaat hier toch de fout in door het laten zien van die notities?
Laten we nou niet dat nieuwe verkenners niet met dezelfde 'Omtzigt-order' aan gaat komen...
 

zwammy

Well-known member
Benieuwd wat er gaat gebeuren. Een Kamerlid van 340.000 stemmen proberen te lozen is in veel landen reden van flinke onrust en rollende koppen.
 

Joost

Well-known member
Benieuwd wat er gaat gebeuren. Een Kamerlid van 340.000 stemmen proberen te lozen is in veel landen reden van flinke onrust en rollende koppen.

Wie weet willen ze hem wel minister maken.

Is het niet wat snel om op basis van 4 woorden op een blaadje zonder context conclusies te trekken?
 

zwammy

Well-known member
Wie weet willen ze hem wel minister maken.

Is het niet wat snel om op basis van 4 woorden op een blaadje zonder context conclusies te trekken?

Mwah, de kans dat ze dat willen is natuurlijk wel uitermate klein. Dat weet jij ook wel.
 

erka

Well-known member
Wat is Wopke Hoekstra toch een vieze, achterbakse politicus. In plaats van te twitteren "ik steun Omtzigt" twittert ie "komt niet van mij". Met andere woorden 10:1 komt wel van hem. Echt wat een vuilnisbak is dat.
En anders komt het van Rutte zelf, zou ook nog kunnen.
 
Laatst bewerkt:

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Hoe lang voor Omtzigt een eigen fractie vormt? Ik ben benieuwd of hij nog andere CDA'ers met zich mee neemt...
 

zwammy

Well-known member
Bijna alle fractieleiders gaan in quarantaine. Degene die elke 3 weken lopen te blaten dat je thuis moet blijven naar een test en als je in contact bent geweest negeren dat gewoon. En dan gek staan te kijken dat mensen schijt aan de afspraken krijgen.
 

erka

Well-known member
Ik vind het toch wel interessant hoor dat lekken. Ik bedacht me nog: niemand vertrouwt Rutte meer in de TK. Zou Ollongren het bewust gelekt hebben? Om Rutte te laten vallen? Of is het ambtelijk opgeschreven in een advies?

Echt heel nieuwsgierig naar de echte waarheid hierachter.
 

JMD

Well-known member
Ik vind het toch wel interessant hoor dat lekken. Ik bedacht me nog: niemand vertrouwt Rutte meer in de TK. Zou Ollongren het bewust gelekt hebben? Om Rutte te laten vallen? Of is het ambtelijk opgeschreven in een advies?

Echt heel nieuwsgierig naar de echte waarheid hierachter.
Je kan veel van Ollongren vinden, maar zij weet echt wel hoe ze iets geheim moet houden... Ik denk echt dat dit per ongeluk gebeurd is. Die bleek positief te zijn op corona en realiseerde zich dat ze heel snel weg moest...


Ik vind het gedrag van Hoekstra 100x erger. Schijnheilig. Tuurlijk heeft hij dit gedaan. Rutte zal ongetwijfeld wel meegedaan hebben (die gaf in Ministerraden al aan De Jonge aan of hij Omtzigt niet kon laten dimmen)...
 
Bovenaan