Tweede Kamerverkiezingen 17 maart 2021

Ik stem op:


  • Totaal aantal stemmers
    31

gevegt

Well-known member
Ploumen heeft helemaal gelijk. Segers heeft nog steeds de bijbel als leidraad. Ploumen wint!
 

JMD

Well-known member
Rutte verwijt Wilders nooit mee te willen regeren.
Rutte de afgelopen weken/maanden/jaren: 'we sluiten PVV en FVD uit'...
 

BlauwVinger

Well-known member
In mijn studentenkamer prijkte destijds een karikaturale poster van Hans Wiegel. Uit zijn tandeloze mond bolde een tekstballon met het opschrift 'is gehakt soms niet goed genoeg voor jullie?'

Omdat het destijds 'bon ton' was bezocht ik in Maastricht een verkiezingsbijeenkomst van de VVD. Daar wierp een onverlaat Hans Wiegel de verwensing 'vuile klootzak' toe. Wiegel riposteerde met 'wat leuk dat u zich voorstelt'.

Ik verdenk hem ervan dat die snedigheid destijds tot zijn vaste repertoire behoorde. Vele jaren later riepen de Lullo's van Jiskefet beelden op uit die periode.
 

Eef de Kip

Well-known member
GeenStijl geeft per partij een stemadvies (op wie je het beste per partij kan stemmen), dit is die over de VVD:
Wie nu nog vvd stemt, heeft schijt aan het feit dat hij eerder met GroenLinks dan met PVV zou willen formeren. De uitholling van het bestuursrecht interesseert je helemaal niks, de toeslagenaffaire laat je koud en het beangstigende precedent voor je eigen uitgeholde rechten vrees je verder ook niet, want in jouw leven gaat alles best wel prima en tien jaar vvd heeft daar geen negatief effectief op gehad. Nou, dan moet je gewoon een grote jongen zijn en op Mark Rutte stemmen. Weinig keus ook, de rest van de lijst bestaat uit fractielaven, voormalige politiek assistenten en een heleboel andere empty suits. Rutte is het laatste USP van de vvd en die zit zó comfortabel in z'n eigen machtspositie dat het inmiddels is alsof je naar een softijsmachine kijkt die zichzelf staat te likken. Het is een man die geniet van zijn onopgemerkt gebleven erectie, zei Pieter Bouwman laatst en dat definieert zijn smiechterige machtsge- en misbruik uitstekend.


Vind hem wel redelijk kloppen..
Zo'n stukje kun je voor elke partij maken.
 

Janssen

Well-known member
Ja, ik weet heel goed op wie ik niet stem. Maar ja, wie wel?
Toch Omtzigt? Als persoon en soort van proteststem? Maar ja, is ook stem op die andere VVD van Nederland.

Ik stem netjes op de hoogstgenoteerde Sittardenaar. Enig chauvinisme is ons hier in het Zuiden niet vreemd.

(Van Helvert dus)
 

Joost

Well-known member
Ik stem netjes op de hoogstgenoteerde Sittardenaar. Enig chauvinisme is ons hier in het Zuiden niet vreemd.

(Van Helvert dus)
Uiteraard stem ik ook op een Limburger. De tweede kamer moet een afspiegeling van het hele land zijn en niet van enkel de Randstad.
 

Joost

Well-known member
Wat een poppenkasten in die stembureaus. Er zit zelfs iemand die je verteld dat je je handen moet desinfecteren en ik werd teruggeroepen omdat ik afstand moest houden, de persoon voor mij stond 7 meter verderop. :rolleyes:
 
Bovenaan