Tweede Kamerverkiezingen 17 maart 2021

Ik stem op:


  • Totaal aantal stemmers
    31

Maasveld

Well-known member
In Rotterdam is een stembureaulid uit haar functie ontheven. Ze had een instagrampost gemaakt waar ze op zette dat ze alle stemmen op Geert en Thierry zou verscheuren...

Het fenomeen democratie blijft een lastig iets voor sommige mensen.
Het wordt steeds duidelijker dat dit gestolen verkiezingen worden/zijn.
 

JMD

Well-known member
Dat zijn dus die ~10% ongeldige stemmen waar ze het in het nieuws steeds over hadden. Die tellen nu dus wel mee na het besluit van Ollongren vandaag.
Ja, dat snap ik. Ik snapte alleen niet hoe je dan voorkomt dat je met die stempas nog een 2e keer in een stemlokaal stemt, maar dat is me nu dus duideijk geworden.
 

erka

Well-known member
Ik heb de post gezien van de desbetreffende dame (daar stond ze gewoon op) en ik denk dat ze iets van begin 20 was.

Dan ben je dom zeg. Zoooo. Toch hoog opgeleid zie ik. Uva media en journalistiek. Foutje, bedankt.

Nu kan iedereen een keer een fout maken, maar ik ben bang dat ze nu beter even kan onderduiken. Hoop boze FvD en PVV-ers.
 

SanMark.

Well-known member
Heb je ook cijfers over hoe vaak welke lijsttrekkers er zitten?
Graag ook even meenemen wie afzeggen.
Dit was bij dit is M.

Vanaf 1 januari 2020

Kaag (D66): 5 uitnodigingen van #DitIsM Ollongren (D66): 2 v Engelshoven (D66) : 2 Slob (CU) : 2 Hoekstra (CDA): 1 De rest : 0
 

gevegt

Well-known member
Dit was bij dit is M.

Vanaf 1 januari 2020

Kaag (D66): 5 uitnodigingen van #DitIsM Ollongren (D66): 2 v Engelshoven (D66) : 2 Slob (CU) : 2 Hoekstra (CDA): 1 De rest : 0
M is redelijk links, dat klopt.
Als je alles op 1 hoop gooit, ziet het er zo uit:

 

zwammy

Well-known member
Haha ja, als je D66 als rechts bestempeld zal het wel kloppen.

Verder de volgende teller die de stemmen van PVV en fvd gaat verscheuren. Maar goed, het zijn er maar 2.
 

JMD

Well-known member
Bij Op1 maar 3x D66? Dat lijkt me sterk.Volgens mij heeft Kaag daar de laatste maand alleen al meer dan 3x gezeten.
 

JMD

Well-known member
Dan ben je dom zeg. Zoooo. Toch hoog opgeleid zie ik. Uva media en journalistiek. Foutje, bedankt.
Tsja. UvA. Daar ga je al. Daar wordt zo ongeveer GL heilig verklaard en de rest zijn fascisten. Dan vernauwt je wereldbeeld natuurlijk wel heel erg.
 

Forza AZ

Well-known member
Dat zijn dus die ~10% ongeldige stemmen waar ze het in het nieuws steeds over hadden. Die tellen nu dus wel mee na het besluit van Ollongren vandaag.
Alleen de stemmen waarbij de stempas bij het stembiljet in dezelfde envelop was tellen nu toch mee, ondanks dat dat niet volgens de instructies was. Ontbreekt de stempas helemaal, dan is het nog steeds ongeldig, omdat je dan met die stempas alsnog naar een stembureau zou kunnen gaan en dan dus 2x zou kunnen stemmen.
 
Bovenaan