Tweede Kamerverkiezingen 17 maart 2021

Ik stem op:


  • Totaal aantal stemmers
    31

gevegt

Well-known member
Ha ja, klopt. Ik heb de instructie gezien bij mijn ouders. Echt, dat briefstemmen is zo ontzettend simpel. Als je dat niet snapt dan moet je bijkans 100% ontoerekeningsvatbaar zijn.
Wel handig als ze zo ook het rijbewijs van die mensen zouden kunnen ophalen.
 

JMD

Well-known member
Ha ja, klopt. Ik heb de instructie gezien bij mijn ouders. Echt, dat briefstemmen is zo ontzettend simpel. Als je dat niet snapt dan moet je bijkans 100% ontoerekeningsvatbaar zijn.
Ja, ik las het idd ook bij mijn vader en vroeg me toen ook al af hoe dit in hemelsnaam fout kon gaan.
 

JMD

Well-known member
Het heeft even geduurd, maar de laatste weken daalt de VVD toch in de prognoses, maar voor een verkiezingszege hoeft niet gevreesd te worden. Het wordt spannend tussen PVV, D66 en CDA vwb plek 2.

Opvallend is dat D66 geen (of een klein) zetelverlies lijdt. Dat zou volgens mij de eerste keer in hun bestaan zijn dat ze na regeringsdeelname niet flink verliezen...
 

gevegt

Well-known member
Het heeft even geduurd, maar de laatste weken daalt de VVD toch in de prognoses, maar voor een verkiezingszege hoeft niet gevreesd te worden. Het wordt spannend tussen PVV, D66 en CDA vwb plek 2.

Opvallend is dat D66 geen (of een klein) zetelverlies lijdt. Dat zou volgens mij de eerste keer in hun bestaan zijn dat ze na regeringsdeelname niet flink verliezen...
Kaag doet het dus prima.
 

JMD

Well-known member
Kaag doet het dus prima.
Zeker. Maar goed, ze krijgt ook uitgebreid de kans om dat te laten zien. Ze zit zo ongeveer elke 2 dagen bij Op1, en de dag dat ze daar niet zit, is ze wel bij een andere talkshow te zien.
 

gevegt

Well-known member
Zeker. Maar goed, ze krijgt ook uitgebreid de kans om dat te laten zien. Ze zit zo ongeveer elke 2 dagen bij Op1, en de dag dat ze daar niet zit, is ze wel bij een andere talkshow te zien.
Heb je ook cijfers over hoe vaak welke lijsttrekkers er zitten?
Graag ook even meenemen wie afzeggen.
 

SanMark.

Well-known member
Heb je ook cijfers over hoe vaak welke lijsttrekkers er zitten?
Graag ook even meenemen wie afzeggen.
Dit loopt al zolang zij het van Jetten heeft overgenomen, Dit is M ging niet anders dan over D66 en aanverwante zaken. Daarnaast kwam er geen kwaad woord uit bij de talkshows op1 en bij Jinek.
 

De Wolf

Well-known member
De briefstemmen met stempas in de verkeerde envelop worden toch meegeteld. Ook wel een nette oplossing wanneer bijna 10% verkeerd is.
 

zwammy

Well-known member
Is het wel grondwettelijk dat D66 dit samen met D66 regelt?

Maar zal er verder niets van zeggen voordat ik weer als complotdenker gezien word, kan allemaal in bananenland aan de Noordzee 🎉🎉🥳🥳🥳
 

De Wolf

Well-known member
Is het wel grondwettelijk dat D66 dit samen met D66 regelt?

Maar zal er verder niets van zeggen voordat ik weer als complotdenker gezien word, kan allemaal in bananenland aan de Noordzee 🎉🎉🥳🥳🥳

Het zou inderdaad een Baudetcomplot kunnen zijn.

Ollongren is als minister van Binnenlandse zaken verantwoordelijk voor het organiseren van de verkiezingen. Dit besluit is ook genomen in overleg met de kiesraad.
 

JMD

Well-known member
De briefstemmen met stempas in de verkeerde envelop worden toch meegeteld. Ook wel een nette oplossing wanneer bijna 10% verkeerd is.
Ja inderdaad. Ik snap sowieso niet waarom men hier een probleem van maakt. Men wil niet dat de stempas bij het stemformulier komt omdat dan bekend is waarop deze persoon stemt. Dat is een mooi streven, maar als die persoon dat zelf doet, dan is dat toch zijn/haar verantwoordelijkheid?
 

zwammy

Well-known member
Het zou inderdaad een Baudetcomplot kunnen zijn.

Ollongren is als minister van Binnenlandse zaken verantwoordelijk voor het organiseren van de verkiezingen. Dit besluit is ook genomen in overleg met de kiesraad.

Met de raad van state inderdaad, wie is daar de baas van?

En de hoogste ambtenaar daarvan, waar is die van?
 

zwammy

Well-known member
Die ken ik niet dus dat zal wel kloppen. Wel leuk om te zien dat alles maar het nieuwe normaal word.
 
Bovenaan