Tweede Divisie 2017/18

noordooster

Well-known member
Het is wat mij betreft juist een sterk argument voor mixen, want nu komen dus echt de beste teams bovendrijven, niet beperkt door zoiets triviaals als de speeldag.

Zoals reeds gezegd, het stuk ging over het wel of niet verplicht promoveren naar de JL, de voor- en de nadelen en waarom clubs dat wel en niet zouden willen. En waarom er wellicht onder de huidige omstandigheden beter een vrijwillige promotie zou moeten zijn .
En dat we een situatie moeten zien te voorkomen , waarin clubs hun best zouden doen om maar niet te moeten promoveren.

JMD heeft er kennelijk belang bij om uit dat hele verhaal , alleen dat ene zinnetje te halen.
Niet dat ik dat niet had hoeven schrijven, maar het is niet de essentie van het stuk.

En die wel of niet promotie naar de JL heeft verder ook niks te maken met het mixen van klassen.
De tweede divisie, waar het over ging in dat stuk, is juist gemixt.

Over de voor- en nadelen van mixen hebben we het hier heel vaak gehad.
In zo'n discussie moeten heel veel onderwerpen meegenomen worden. Om enkele te noemen : speeldagen, speeltijden, gevolgen voor de hele piramide, convenant, garanties richting toekomst, reservecompetities, aantal prestatieteams per club, tot welk niveau, nadelen ongelijke speeldagen en -tijden, wel of geen draagvlak onder clubs en huidige opbouw piramide.
 

JMD

Well-known member
Wanneer je uit een heel goed betoog van mij over verplichte promotie naar de JL slechts deze frase haalt, zegt genoeg over jouw manier van manipuleren.
Overigens sta ik ook volledig achter dat kleine stukje.

Punt 1: misschien ben ik het met de rest wel eens, en wat heeft het dan voor nut dat ook over te nemen? Want je hebt volledig gelijk dat de overstapeisen te groot zijn (zoals door velen hier wordt gezegd) Dit heeft allemaal niks met manipuleren te maken.
Punt 2: jij bent de gene die manipuleert, jij maakt namelijk van alles een za/zo-discussie, en daar ga je opnieuw niet op in.
 

JMD

Well-known member
Het is wat mij betreft juist een sterk argument voor mixen, want nu komen dus echt de beste teams bovendrijven, niet beperkt door zoiets triviaals als de speeldag.

Precies, maar dat wil er bij NO niet in. Van mij mogen de Vogels, Spakenburg, QB, Katwijk allemaal zo hoog als mogelijk spelen.
NO trekt echter alles in speeldagen en zegt dat wij dingen zeggen die we helemaal niet zeggen. ('jullie zullen dat wel niet leuk vinden dat er 7 zatploegen bovenaan staan') De enige die hier in speeldagen denkt is juist NO, dat is ook de enige die nog moet wennen aan de nieuwe situatie dat speeldagen steeds minder belangrijk worden omdat dit toch richting mixen gaat.
 

noordooster

Well-known member
Ik tel altijd zelf het aantal bij een wedstrijd als dat mogelijk is. Zo heel vaak kom ik niet bij een wedstrijd die door VoZ wordt gevolgd maar iedere keer is mijn eigen telling ongeveer de helft van wat er op VoZ wordt geschreven.
En dat is niet iets wat ik alleen ervaar, dat zul van iedereen horen die wel zich interesseert voor toeschouwersaantallen.

Ik kom wel regelmatig bij wedstrijden waarvan op VoZ de toeschouwersaantallen zijn weergegeven, vaak ook bij HHC.
Ik ga echt niet die meer dan 1000 toeschouwers tellen, voor zover dat al mogelijk is.
Som heb ik wel eens het gevoel, dat men wat te hoog of te laag zit, maar dat is ook wel eens het geval bij wedstrijden waar VoZ geen toeschouwersaantallen van opgeeft.
Soms vermeldt een wedstrijdverslag in het DvhN het dubbele van een verslag op tweenul, of andersom.
En dan gaat het vaak ook nog om aantallen die makkelijk te controleren zijn.

We hebben het hier ook wel gehad over tijdstippen van tellen ,wie er meegeteld worden, alleen de verkochte kaarten ?, worden leden wel geteld enz., schatten is nooit exact.
Ik heb niet het idee dat VoZ er vaker naast zit dan andere media, wel heb ik het idee, dat sommige leden het mooi vinden, of er belang bij hebben te vermelden dat VoZ er vaker naast zit.
 

noordooster

Well-known member
Dat JMD zich aangesproken zou voelen door het verwijt van manipulatie was te verwachten.
Ik verwijs slechts naar mijn betoog van 8.00 uur, wat hij gezien de tijdstippen van zijn reacties kennelijk niet gelezen heeft.
Hoe er niet alleen door mij, maar ook door clubs uit de tweede en de derde divisie wordt/werd gedacht over het mixen van competities hebben we aan het begin van dit seizoen kunnen zien.
 

Unregistere

Well-known member
Een van de redenen van de hoge klassering van HHC ( niet de enige ) is de komst van Rens van Benthem
Hij heeft een goed schot, is sterk in de combinatie en staat vaak op de juiste plek voor de goal.

De trainer heeft er een poosje over gedaan om het de ontdekken, maar hij blijkt een goed tandem te vormen met publiekslieveling Rob van der Leij. De mannen voelen en vullen elkaar goed aan.
Ze werken beide bovengemiddeld hard en profiteren ook vaak van het werk van de ander.

Van Benthem is ook genomineerd als speler van de week bij de Facebook-pagina van Tweede Divisie. Hij moet afrekenen met Serhat Ko? (TEC) en Jeffrey Jongeneelen (Rijnsburgse Boys).
 

Sjorro

Active member
Ongekende spanning aankomend weekend. Ook al zou De Treffers winnen, dan nog is "het veilig zijn" nog steeds niet zeker.
Ook Katwijk en Kozakken Boys maken het leuk!
 

Unregistere

Well-known member
Trouwens nog wel interessant of Raily Ignacio morgen gewoon speelt bij AFC. Ik vermoed van wel, maar dat is dan toch een saillant detail tegen de club die hem sinds de winterstop verhuurt.
 

JMD

Well-known member
Slecht begin voor Lisse, 1-0 achter. Echter ook FC Lienden staat achter.

Katwijk 1-0 voor, Kozakken Boys kwam snel op 0-1 bij AFC, maar AFC maakte direct gelijk.
Katwijk nu ook 1-1
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Nog slechter nieuws voor Lisse, TEC op 0-1 bij VVSB. Met deze stand staat Lisse zelfs 16e. Lienden en de Treffers (net boven Lisse) spelen volgende week tegen De Dijk en Achilles, dus die winnen normaal gesproken. Lisse moet dus na vandaag boven hen staan...,
 

de waan

Well-known member
En ze verliezen ook allemaal.

Ben er nog niet zeker van dat Lienden en De Treffers 'zomaar' even winnen van Achilles en De Dijk volgende week, dus dat wordt nog loeispannend.
 
Bovenaan