Tweede Divisie 2017/18

de waan

Well-known member
Katwijk verliest, Kozakken Boys gelijk. Mooie kraker dus volgende week, Katwijk heeft genoeg aan een gelijkspel.

AFC heeft ook een fijn weekend met vier verliezende concurrenten, maar is nog niet helemaal veilig, want Lisse heeft een beter doelsaldo.
 

JMD

Well-known member
Katwijk verliest thuis met 1-2 van de Koninklijke HFC, Kozakken Boys komt niet verder dan 1-1 bij AFC. Dat ene punt betekent wel zo goed als veilig zijn van AFC.
Alle andere ploegen die nog strijden tegen nacompetitie verloren vandaag. De Dijk won overigens bij Jong Sparta.

Voor bovenin betekent dit dat Kozakken Boys en Katwijk het zaterdag a.s. gaan uitmaken in Werkendam, Kozakken Boys moet winnen, Katwijk heeft aan een gelijkspel genoeg voor de titel.

Onderin blijft het spannend:
12 AFC 40 (-12)
13 De Treffers 38 (-5)
14 Lienden 38 (-18)
15 Lisse 37 (-10)
16 TEC 35 (-14)

Programma komende week voor die 5 ploegen:
Excelsior Maassluis - AFC
De Dijk - De Treffers
Achilles '29 - FC Lienden
FC Lisse - Jong Sparta
TEC - HHC
 

JMD

Well-known member
En ze verliezen ook allemaal.

Ben er nog niet zeker van dat Lienden en De Treffers 'zomaar' even winnen van Achilles en De Dijk volgende week, dus dat wordt nog loeispannend.

De Dijk wordt nog wel lastig ja, maar Achilles heeft al maanden niet gewonnen het haalde sinds november slechts 1 punt (vorige week). Daar gaat Lienden wel van winnen.
 

de waan

Well-known member
Achilles speelde 2-2 gelijk tegen AFC vorige week, toch ook een ploeg in vorm. Lienden bakt er, op de wedstrijd tegen Lisse na, ook helemaal niks van de laatste maanden.
 

Unregistere

Well-known member
Nou, dat wordt een apotheose in Werkendam volgende week zeg, geweldig. Bomvolle Zwaaier natuurlijk. Zou extreem zuur zijn voor Jack en Katwijk als ze het uit handen geven, maar eerlijk gezegd zet ik op dit moment mijn geld toch op Kozakken Boys.

Barendrecht en Excelsior Maassluis allebei gewonnen, netjes. Daardoor kwam Barendrecht weer naast AFC in de stand van de derde periode. Trainer Adrie Poldervaart, die net als Danny Buijs (Kozakken Boys) en Jeroen Rijsdijk (Excelsior Maassluis) zijn cursus Coach Betaald Voetbal succesvol heeft afgerond, wil nog voor de periode gaan in elk geval. Ook Rijnsburgse Boys en HHC Hardenberg zouden nog periodekampioen kunnen worden.
 

Joost

Well-known member
Zou er nog iets meespelen bij Achilles dat bij een nederlaag wellicht ook de rivaal degradeert?
 

noordooster

Well-known member
HHC wint met 1-0 van Lisse en blijft derde.
Verdiende overwinning, in de tweede helft kreeg HHC veel kansen op een hogere overwinning .
Ik denk dat het voor Lisse nog erg moeilijk gaat worden om zich volgende week helemaal veilig te spelen.
 

noordooster

Well-known member
Die speler van Lisse liep ook behoorlijk gefrustreerd rond.
Hij werd regelmatig ook flink uitgefloten door het publiek , dat hem ook nog wel kende van de wedstrijd in Lisse, waar hij rood kreeg.
Als medespeler zou ik ook gauw flauw zijn van zo'n knaap die regelmatig allerhande misbaar maakt als een teamgenoot hem niet snel genoeg aanspeelt of een verkeerde pass geeft.
 

Unregistere

Well-known member
Ben wel benieuwd of ze Van Eeuwijk ook weg durven te sturen.

Zou oliedom zijn. Is met afstand de beste speler van FC Lisse. Af en toe kortsluiting, maar dat heb je nu eenmaal vaker met geniale voetballers. Echt een speler waarvoor je naar het voetbal komt. Gebeurt altijd wat, van fantastische staaltjes tot opvallende incidenten. Jammer, maar zijn voetbalkwaliteiten overstijgen in mijn ogen ruimschoots het 'donkere randje'.

FC Lisse zonder Van Eeuwijk is een klasse minder. Ik verwacht dus dat ze hem na een goed gesprek gewoon bij de groep houden.
 

noordooster

Well-known member
Dat hij als voetballer iets extra's heeft, heeft hij dan gisteren aardig verborgen weten te houden.
Laat staan iets geniaals...
 

Unregistere

Well-known member
Dat hij als voetballer iets extra's heeft, heeft hij dan gisteren aardig verborgen weten te houden.
Laat staan iets geniaals...

Vaker wedstrijden kijken dan. :p Of zoek maar wat beelden op YouTube. Was grotendeels verantwoordelijk voor de promotie van Lisse van vorig seizoen. Ook bij al zijn andere clubs al jaren goed. Altijd genieten als hij weer eens zo'n achteloze sleepbeweging uit zijn voeten tovert. Juist een zaterdagman als jij zou dat toch moeten weten. ;)

Maar goed, even alle cijfers op een rij:

Speelronde 33

AFC - Kozakken Boys 1-1 (1-1)
16. 0-1 Ahmed El Azzouti 17. 1-1 Matthijs Jesse

HHC Hardenberg - FC Lisse 1-0 (1-0)
12. 1-0 Rob van der Leij

Jong Sparta Rotterdam - De Dijk 2-3 (2-2)
9. 1-0 Janne Saksela 15. 2-0 Youssef El Kachati 30. 2-1 Lars Raaijen 33. 2-2 Adham El Idrissi 90 (+3). 2-3 Raymond Baten (strafschop)

Katwijk - Koninklijke HFC 1-2 (1-1)
8. 1-0 Marciano Mengerink 9. 1-1 Kevin Sterling 55. 1-2 Franklin Lewis

FC Lienden - Barendrecht 0-3 (0-1)
12. 0-1 Joey Jongman 51. 0-2 Jeffrey Aarts 85. 0-3 Dani?l Esajas

Rijnsburgse Boys - GVVV 3-2 (0-1)
13. 0-1 Mart de Jong 57. 1-1 Jo?l Tillema 61. 1-2 Jeremy de Graaf 74. 2-2 Jeffrey Jongeneelen 88. 3-2 Maikey Parami

De Treffers - Excelsior Maassluis 1-2 (0-0)
47. 0-1 Dean van Ooijen 67. 0-2 Niels Redert 90 (+1). 1-2 Joris Janssen

VVSB - TEC 3-1 (0-1)
44. 0-1 Serhat Ko? 50. 1-1 Pieter Koopman 71. 2-1 Tim de Rijk 90. 3-1 Victor Schipholt

IJsselmeervogels - Achilles '29 4-1 (3-1)
4. 0-1 Derwin Martina 16. 1-1 Oktay ?zt?rk (strafschop) 41. 2-1 Mike van de Laar (strafschop) 45. 3-1 Oktay ?zt?rk 81. 4-1 Berry Powel

STAND

1. Katwijk 33-71
2. Kozakken Boys 33-69
3. HHC Hardenberg 33-59
4. Barendrecht 33-58
5. Rijnsburgse Boys 33-55
6. Excelsior Maassluis 33-51 (+14)
7. GVVV 33-51 (+8)
8. VVSB 33-51 (-5)
9. IJsselmeervogels 33-48
10. Koninklijke HFC 33-47
11. Jong Sparta Rotterdam 33-43
12. AFC 33-40
13. De Treffers 33-38 (-5)
14. FC Lienden 33-38 (-18)
15. FC Lisse 33-37
16. TEC 33-35
17. De Dijk 33-27 *
18. Achilles '29 33-12 *

Achilles '29 zes punten in mindering

* = gedegradeerd

Topscorers:

1. Marciano Mengerink (Katwijk) 28
2. Ahmed El Azzouti (Kozakken Boys) 27
3. Halil Dervisoglu (Jong Sparta Rotterdam) 22
=. Danny van den Meiracker (FC Lienden) 22
5. Rob van der Leij (HHC Hardenberg) 18
6. Raily Ignacio (Kozakken Boys / AFC) 17
7. Roy Castien (Koninklijke HFC) 15
8. Joey Jongman (Barendrecht) 14
=. Serhat Ko? (TEC) 14
=. Ahmad Mendes Moreira (Kozakken Boys) 14
=. Robbert Olijfveld (IJsselmeervogels) 14
=. Jo?l Tillema (Rijnsburgse Boys) 14
13. Rick Hemmink (HHC Hardenberg) 12
=. Niek Versteegen (Achilles '29 / De Treffers) 12
15. Tommy Bekooij (VVSB) 11
=. Rens van Benthem (HHC Hardenberg) 11
=. Jeremy de Graaf (GVVV) 11
=. Jeffrey Jongeneelen (Rijnsburgse Boys) 11
=. Soufiane Laghmouchi (GVVV) 11
=. Robbert Susan (Katwijk) 11
21. Nick de Bondt (De Treffers) 10
=. Wimilio Vink (TEC) 10

KoninklijkeHFC_KevinSterling.jpg

Koninklijke HFC-aanvaller Kevin Sterling was een van de doelpuntenmakers van zijn club in de verrassend gewonnen wedstrijd bij lijstaanvoerder Katwijk. Sterling maakte tegen zijn oude club zijn negende van het seizoen
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Dat we uitgerekend zaterdagfan Noordooster moeten uitleggen hoe goed Van Eeuwijk is, vind ik dan wel weer grappig.
 

noordooster

Well-known member
Was grotendeels verantwoordelijk voor de promotie van Lisse van vorig seizoen. Ook bij al zijn andere Juist een zaterdagman als jij zou dat toch moeten weten. ;)

Ja, dat was erg jammer dat Lisse ten koste van Harkemase Boys promoveerde ( nadat HB nota bene de eerste wedstrijd in Lisse won )

Dat zaterdagman wil ik trouwens ook nog wel even nuanceren.
Ik denk dat ik op zondag jaarlijks meer amateurwedstrijden bezoek dan menig andere dvk-er, ik heb een aantal jaren gevoetbald bij een zondagvereniging en ik heb hoegenaamd helemaal niets tegen het zondagvoetbal.

Het beeld van "zaterdagman " zou kunnen ontstaan doordat ik als een van de weinigen iets zeg over en tegen ongenuanceerde of beledigende opmerkingen t.a.v. het zaterdagvoetbal en dat ik hier en daar aangeef bepaalde standpunten van zaterdagverenigingen over de voetbalpiramide te kunnen begrijpen.

Alleen al het feit dat ik, net als de top van het amateurvoetbal, aangeef, dat wat mij betreft een mix niet hoeft, levert hier al een storm van kritiek in allerlei fraaie en minder fraaie bewoordingen op.
Hetzelfde gebeurt, wanneer ik aangeef, wat , wanneer het al tot een mix komt, de beste vorm zou kunnen zijn om dat in te gieten
 
Bovenaan