Tweede Divisie 2017/18

noordooster

Well-known member
Dat we uitgerekend zaterdagfan Noordooster moeten uitleggen hoe goed Van Eeuwijk is, vind ik dan wel weer grappig.

Goed lezen.
Ik zeg slechts , dat de man mij gisteren niet anders dan negatief opviel.
Verder wil ik wel toevoegen , dat hij mij ook in de andere wedstrijden die ik live van hem zag niet in het bijzonder is opgevallen.
Maar het is me niet ontgaan dat er ook regelmatig positief wordt geschreven over de voetbalkwaliteiten van hem.
 

Unregistere

Well-known member
Dat zaterdagman wil ik trouwens ook nog wel even nuanceren.
Ik denk dat ik op zondag jaarlijks meer amateurwedstrijden bezoek dan menig andere dvk-er, ik heb een aantal jaren gevoetbald bij een zondagvereniging en ik heb hoegenaamd helemaal niets tegen het zondagvoetbal.

Okee, helder. Dat beeld houd je dan ook wel enigszins verborgen, omdat er over je 'zondagbezoekjes' volgens mij niet zo veel te lezen valt toch? Daardoor lijkt het er misschien nog meer op dat je een pure zaterdagman bent.
 

noordooster

Well-known member
Okee, helder. Dat beeld houd je dan ook wel enigszins verborgen, omdat er over je 'zondagbezoekjes' volgens mij niet zo veel te lezen valt toch? Daardoor lijkt het er misschien nog meer op dat je een pure zaterdagman bent.

Klopt, bij mij in de buurt is er geen amateur zondagvoetbal op divisie niveau . Bij de hoofdklassers Achilles 1894 en MSC kom ik enkele malen per seizoen. Maar juist op zondag ga ik ook nogal eens naar lager spelende teams ( ik zal je de clubnamen besparen ) om te kijken en inderdaad, daarvan doe ik hier geen verslag.
Maar als je wat weten wilt over het zondagvoetbal in Noord..... :eek:mg:
Dus geen pure zaterdagman, maar ik sla wel eerder eens een zondagmiddag dan een zaterdagmiddag over.
 

de waan

Well-known member
Of je neemt een - volgens mij toch overduidelijk - knipogende post eens niet zo serieus door er meteen weer met hele lappen tekst op te reageren.
 

Unregistere

Well-known member
Klopt, bij mij in de buurt is er geen amateur zondagvoetbal op divisie niveau . Bij de hoofdklassers Achilles 1894 en MSC kom ik enkele malen per seizoen. Maar juist op zondag ga ik ook nogal eens naar lager spelende teams ( ik zal je de clubnamen besparen ) om te kijken en inderdaad, daarvan doe ik hier geen verslag.
Maar als je wat weten wilt over het zondagvoetbal in Noord..... :eek:mg:
Dus geen pure zaterdagman, maar ik sla wel eerder eens een zondagmiddag dan een zaterdagmiddag over.

Zou juist leuk zijn als je ook over die bezoeken verslag doet, zoals bijvoorbeeld Abubakari zijn belevenissen deelt. Maar dat is uiteraard niet verplicht!

Volgend seizoen ook Jong Vitesse in de tweede divisie in elk geval. Vandaag officieel kampioen geworden, samen met Spakenburg dus gepromoveerd. Benieuwd of er nog meer promovendi volgen de komende weken.
 

noordooster

Well-known member
Zou juist leuk zijn als je ook over die bezoeken verslag doet, zoals bijvoorbeeld Abubakari zijn belevenissen deelt. Maar dat is uiteraard niet verplicht!

Nou zo was ik 2 weken geleden bij Roden - GVAV Rapiditas een subtopper uit 2K zo Noord.
Roden heeft een mooi sportpark met zo'n fraaie historische houten zittribune.
Het was warm en de spelers hadden zichtbaar moeite met de omstandigheden.
GVAV kwam nog terug tot 3-2 , fanatiek aangevuurd door hun trainer Jacob Bosman, een vrij markante coach.
Aan de andere kant was trainer Harry Zwiers, een man met een groot Helpman verleden , stukken rustiger.
Keeper Klaas Kleiker , die ik , dacht ik, ook bij VEV '67 een paar keer zag opvallen, stond enkele keren een gelijkmaker in de weg.
In deze klasse is GOMOS uit Norg, waarvan Johan Derksen in voetbal inside verrassend weinig bleek te weten, inmiddels kampioen.
 

Unregistere

Well-known member
Nou zo was ik 2 weken geleden bij Roden - GVAV Rapiditas een subtopper uit 2K zo Noord.
Roden heeft een mooi sportpark met zo'n fraaie historische houten zittribune.
Het was warm en de spelers hadden zichtbaar moeite met de omstandigheden.
GVAV kwam nog terug tot 3-2 , fanatiek aangevuurd door hun trainer Jacob Bosman, een vrij markante coach.
Aan de andere kant was trainer Harry Zwiers, een man met een groot Helpman verleden , stukken rustiger.
Keeper Klaas Kleiker , die ik , dacht ik, ook bij VEV '67 een paar keer zag opvallen, stond enkele keren een gelijkmaker in de weg.
In deze klasse is GOMOS uit Norg, waarvan Johan Derksen in voetbal inside verrassend weinig bleek te weten, inmiddels kampioen.

Top! Nu alleen nog wel in het topic over district noord, maar dit is sowieso prima. :duim:
 

Lennard95

New member
En we krijgen naar alle waarschijnlijkheid een buscombi naar Kozakken Boys :eek:mg: Echt waar gaat het naartoe met het amateurvoetbal.
 

Forza AZ

Well-known member
Tegen Kozakken Boys zijn geen incidenten geweest, dus lijkt het mij onlogisch om er een combi van te maken.

Dit is natuurlijk geen gewone competitiewedstrijd, maar een directe confrontatie om het kampioenschap. In zulke wedstrijden kunnen de emoties nog wel eens hoger oplopen dan normaal. Dan zijn burgemeesters al snel met het opleggen van een buscombi.
 

Unregistere

Well-known member
Dat lijkt mij inderdaad geen verrassing. Kans dat er enige ongeregeldheden zullen ontstaan is op voorhand vrij groot, maar hopelijk valt het mede door de buscombi mee.
 

Unregistere

Well-known member
Lorenzo Cairo is door de KNVB aangesteld als de scheidsrechter die alles in goede banen moet leiden.

In Werkendam is het vertrouwen groot. Trainer Danny Buijs stelt dat ze zaterdag in de slotfase bewust op 1-1 gokten en niet alles op alles zetten om nog te winnen, met het risico in de counter geslacht te worden. Men verwacht zaterdag sowieso te winnen en dus de titel te grijpen. Wat een pot wordt dat, heerlijk ook voor de krant moet ik zeggen!
 
Bovenaan