Tweede Divisie 2017/18

Unregistere

Well-known member
De nacompetitie is ten einde, dus de deelnemers aan deze competitie zijn bekend. Volgend jaar actief in de Tweede Divisie:

1 Achilles '29
2 AFC
3 Barendrecht
4 De Dijk
5 Excelsior Maassluis
6 GVVV
7 HHC Hardenberg
8 Jong Sparta Rotterdam
9 Katwijk
10 Koninklijke HFC
11 Kozakken Boys
12 FC Lienden
13 FC Lisse
14 Rijnsburgse Boys
15 TEC
16 De Treffers
17 VVSB
18 IJsselmeervogels

Aardig wat derby's in de Bollenstreek, een Amsterdams onderonsje en natuurlijk de strijd om Groesbeek. Volg het vanaf nu allemaal in dit topic!
 

JMD

Well-known member
De nacompetitie is ten einde, dus de deelnemers aan deze competitie zijn bekend. Volgend jaar actief in de Tweede Divisie:

1 Achilles '29
2 AFC
3 Barendrecht
4 De Dijk
5 Excelsior Maassluis
6 GVVV
7 HHC Hardenberg
8 Jong Sparta Rotterdam
9 Katwijk
10 Koninklijke HFC
11 Kozakken Boys
12 FC Lienden
13 FC Lisse
14 Rijnsburgse Boys
15 TEC
16 De Treffers
17 VVSB
18 IJsselmeervogels

Aardig wat derby's in de Bollenstreek, een Amsterdams onderonsje en natuurlijk de strijd om Groesbeek. Volg het vanaf nu allemaal in dit topic!

Ik tel zo al minimaal 10 clubs in Noord/Zuid Holland, en dan twijfel ik nog over of Werkendam nog net Zuid Holland is of Brabant of Gelderland. Anders zijn het er 11.

TEC - Lienden is ook een mooie derby trouwens. Denk dat er voor bijna elke ploeg wel minimaal 1 derby te vinden is. Alleen GVVV en HHC niet?
 

Unregistere

Well-known member
Werkendam is Noord-Brabant.

Voor Kozakken Boys en IJsselmeervogels zie ik ook niet direct een derby trouwens.
 

Forza AZ

Well-known member
Per provincie:

Zuid Holland: 7
Gelderland: 4
Noord Holland: 3
Utrecht: 2
Noord Brabant: 1
Overijssel: 1
 

Unregistere

Well-known member
Nog niet helemaal compleet zo te zien, ik mis sowieso een wedstrijd. Maar een dappere poging van ze!

Denk dat we tzt weer een mooi voorbereiding / oefenduels topic zullen maken voor het nieuwe seizoen?
 

JMD

Well-known member
Dus gewoon op allerlei verschillende tijden...
Zat er ook wel in, want zondagclubs gaan (terecht) niet zomaar zaterdag 15.30 spelen
 

Forza AZ

Well-known member
Alle zaterdagmiddagwedstrijden zijn wel om 15.30u, en dus niet meer verspreid over de middag zoals afgelopen seizoen.
 

Unregistere

Well-known member
Leuke potjes wel al op dag ??n. Direct IJsselmeervogels - Kozakken Boys. De KNVB dacht natuurlijk ook, dan hebben we die maar vast gehad.
 

de waan

Well-known member
Wat mij opvalt is dat de zaterdagclubs kennelijk hun thuiswedstrijden tegen zondagclubs nu om 15.30 uur mogen spelen.
 

JMD

Well-known member
In principe om 18.00 uur, al werd daar ook best vaak van afgeweken.

En misschien vinden sommige zondagploegen dat ook wel lekker. Ik zie bv ook Koninklijke HFC op zaterdag 15.30 thuisspelen tegen VVSB, beide zijn toch echt zondagclubs...
 

de waan

Well-known member
HFC heeft geen licht, dus die moeten wel 's middags spelen. Waarom ze tegen VVSB op zaterdag spelen weet ik niet. Ik zag in de eerste ronde AFC-Achilles'29 ook al op zaterdag.
 

De Groene Scout

Well-known member
Zaterdag als vaste speeldag gaat het steeds meer worden. De laatste paar eigenwijze zondagclubs moeten alleen nog meewerken. :oops:
 
Jawel, maar de uitwedstrijden van De Treffers op de zaterdag waren ook om 18.00 uur. Volgens mij was het zo dat de zaterdagclubs de dag mochten kiezen, en dat werd uiteraard altijd de zaterdag, en de zondagclubs het tijdstip. Nu dus tegen zaterdagclubs de uitwedstrijden om 15.30 uur. Dat kan betekenen dat De Treffers 15.30 uur ook prima vindt of dat de thuisspelende club ook het tijdstip bepaalt.
 
Bovenaan