Tweede Divisie 2017/18

noordooster

Well-known member
Regelmatig lees ik, dat een verplichte promotie naar de Jupiler League er zo snel mogelijk moet komen.
En dat de bovenste helft van de tweede divisie gemakkelijk mee zou kunnen in de Jupiler League.
Nu zijn 8 van die 9 allemaal zaterdagverenigingen ( alleen VVSB staat op plaats 8 )en ik heb zo het idee , dat de dominantie van het zaterdagvoetbal in de amateurtop een aantal mensen hier een vreselijke doorn in het oog is. Dat zal ook meespelen.

We hebben het hier vaker gehad over die verplichte promotie.
Zolang clubs ( liever ) niet dan wel willen promoveren vanuit de Tweede Divisie, daar geen uitdaging in zien, daar de meerwaarde niet van zien of zelfs hun best niet zouden willen doen om maar niet te hoeven promoveren, moet je zo'n promotie ook niet verplicht stellen, maar er een vrijwillige promotie van maken.
Wanneer een club uit de tweede divisie wel de overstap wil maken. Prima toch.

Ik heb begrepen, dat de amateurs erg aanhikken tegen de gestelde eisen. Men heeft natuurlijk ook Achilles '29 als slecht voorbeeld.
Overigens betwijfel ik of over een heel seizoen de topamateurs wel een rol van betekenis zouden kunnen spelen in de JL.
Welke veranderingen brengt voor topamateurs het spelen in de JL met zich mee ?
Aantal verplichte trainingen, toeschouwersaantallen, verplichte wedstrijddagen en tijdstippen, kun je dan ook spelers aantrekken tegen dezelfde voorwaarden als nu ? enz enz.

Maar ik denk, dat de zaterdagtop uit de tweede divisie zich zulke vragen ook wel stelt en dat men zich een mening erover vormt.
 

SanMark.

Well-known member
Regelmatig lees ik, dat een verplichte promotie naar de Jupiler League er zo snel mogelijk moet komen.
En dat de bovenste helft van de tweede divisie gemakkelijk mee zou kunnen in de Jupiler League.
Nu zijn 8 van die 9 allemaal zaterdagverenigingen ( alleen VVSB staat op plaats 8 )en ik heb zo het idee , dat de dominantie van het zaterdagvoetbal in de amateurtop een aantal mensen hier een vreselijke doorn in het oog is. Dat zal ook meespelen.

We hebben het hier vaker gehad over die verplichte promotie.
Zolang clubs ( liever ) niet dan wel willen promoveren vanuit de Tweede Divisie, daar geen uitdaging in zien, daar de meerwaarde niet van zien of zelfs hun best niet zouden willen doen om maar niet te hoeven promoveren, moet je zo'n promotie ook niet verplicht stellen, maar er een vrijwillige promotie van maken.
Wanneer een club uit de tweede divisie wel de overstap wil maken. Prima toch.

Ik heb begrepen, dat de amateurs erg aanhikken tegen de gestelde eisen. Men heeft natuurlijk ook Achilles '29 als slecht voorbeeld.
Overigens betwijfel ik of over een heel seizoen de topamateurs wel een rol van betekenis zouden kunnen spelen in de JL.
Welke veranderingen brengt voor topamateurs het spelen in de JL met zich mee ?
Aantal verplichte trainingen, toeschouwersaantallen, verplichte wedstrijddagen en tijdstippen, kun je dan ook spelers aantrekken tegen dezelfde voorwaarden als nu ? enz enz.

Maar ik denk, dat de zaterdagtop uit de tweede divisie zich zulke vragen ook wel stelt en dat men zich een mening erover vormt.

Een aantal dingen zijn heel simpel.

Verplichte promotie en gooi bijna alle eisen over boord. Ben je gepromoveerd naar de eerste divisie zonder ook maar een cent te betalen, dan moet dat in de eerste divisie ook gewoon kunnen. Train je maar 1x in de week. Prima als je als club zijnde denkt dat voldoende is.

Enige eisen is een transparante boekhouding. x aantal stewards en een uitvak . En dat de supporters veilig kunnen zitten.

Misschien nog wat kleine aanvullingen . Dan heb je als semi prof club gewoon te promoveren als je kampioen word van de tweede divisie. Want dat betekent dat je het niveau van de tweede divisie bent ontgroeit.
 

Joost

Well-known member
Heb je ze geteld ?

Dat mag jij doen, lukt prima op basis van die beelden. Ik schat zo ongeveer 400 mensen die je kan zien aan de lange zijde en achter de doelen die je kunt zien. Veel meer dan 300 zullen er aan de lange zijde met camera niet hebben gestaan.
 

noordooster

Well-known member
Dat mag jij doen.

Nee jij weet het weer zoveel beter dan degenen die er bij waren en/of de kaartjes verkochten.
Zeg dan gewoon wat je vanuit je vooringenomenheid vindt, nl dat zulke toeschouwersaantallen niet kunnen kloppen omdat ze van een club uit het zaterdagvoetbal afkomstig zijn.
 

De Groene Scout

Well-known member
NO, wees nu eens wijzer. Je kunt de beelden toch bekijken. Lange zijde tussen de 400 en 500 maximaal. Dat is de drukke kantine-kant. Achter beide doelen enkele tientallen.
De andere lange zijde is een gok, maar die zal zeker niet drukker zijn dan de overkant. Per saldo blijf je dus ruim onder de 1000.
Zo moeilijk is dat niet in te schatten voor mensen die al jaren bij amateurwedstrijden komen.
VoZ, zit gewoon altijd te hoog, dat weet iedereen.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Knap dat je dit weer aan het zaterdagvoetbal weet te linken. Dat ze bij voetbal op zaterdag niet kunnen tellen, daar kan ik niets aan doen. Een bekende die bij NSC v Eemdijk aanwezig was telde 360, VoZ meldt 700.

Ik zou overigens wel willen dat er een dergelijke site over het zondagvoetbal was.
 

noordooster

Well-known member

Joost

Well-known member
Ja, VoZ gaat nou eenmaal over het zaterdagvoetbal en daar heb jij steeds op en aanmerkingen over.

Wie houdt je tegen ?

Ik heb daar inderdaad aanmerkingen op, maar niet omdat het een site over zaterdagvoetbal is. Toeschouwersaantallen hebben nu eenmaal altijd mijn interesse, ik doe zelfs mee aan een spelletje daarover.

Wat me tegenhoudt; geen concrete interesse in enkel de top van het amateurvoetbal, tijd en gebrek aan kennis van het opbouwen van een site.
 

Unregistere

Well-known member
Dat de correspondenten voor VoZ zelf de aantallen invullen en dat die lang niet altijd kloppen, mag inmiddels wel bekend zijn. Oude discussie weer, dus laten we terug gaan naar het voetbal. En dan weten we dat De Dijk vandaag is gedegradeerd door een nederlaag tegen VVSB!

Kortom, de spanning zit nog bovenin - Katwijk of Kozakken Boys - en om de nacompetitieplaatsen, waar nog meerdere kandidaten proberen de dans te ontlopen. Alles op een rijtje:

Speelronde 32

Achilles '29 - AFC 2-2 (2-1)
11. 1-0 Mehdi Naqqadi 24. 1-1 Tom van den Brink 36. 2-1 Christoff Dias de Oliveira 83. 2-2 Raily Ignacio

Barendrecht - Rijnsburgse Boys 1-5 (1-2)
7. 0-1 Bas Mourits 25. 1-1 Jeffrey Jongeneelen 27. 1-2 Donny van Oijen 48. 1-3 Donny van Oijen 61. 1-4 Carlos Opoku 64. 1-5 Jeffrey Jongeneelen

De Dijk - VVSB 0-1 (0-1)
17. 0-1 Pieter Koopman

Excelsior Maassluis - Jong Sparta Rotterdam 1-1 (0-0)
48. 0-1 Ayoub Boukhari (strafschop) 89. 1-1 Daan Blij (strafschop)

GVVV - De Treffers 0-2 (0-1)
38. 0-1 Cendrino Misidjan 54. 0-2 Boy van de Beek (strafschop)

Koninklijke HFC - HHC Hardenberg 3-4 (0-2)
19. 0-1 Rens van Benthem 27. 0-2 Rens van Benthem 46. 1-2 Danny Hols 51. 1-3 Rick Hemmink 54. 2-3 Wessel Boer 65. 2-4 Rick Hemmink 70. 3-4 Andr? Morgan
Bijz.: Gertjan Tamerus (Koninklijke HFC) mist bij 3-4 stand strafschop

Kozakken Boys - IJsselmeervogels 1-0 (1-0)
15. 1-0 Sanny Monteiro

FC Lisse - FC Lienden 2-4 (1-2)
20. 0-1 Danny van den Meiracker (strafschop) 34. 1-1 Justin Valk 45. 1-2 Abderrahim Loukili 51. 1-3 Frank Wiafe Danquah 54. 2-3 Moubarak Adouch 79. 2-4 Mo Bendadi
Rood: Ayoub Ait Afkir (FC Lisse)

TEC - Katwijk 2-0 (1-0)
22. 1-0 Serhat Ko? 90 (+5). 2-0 Kurtley de Windt

STAND

1. Katwijk 32-71
2. Kozakken Boys 32-68
3. HHC Hardenberg 32-56
4. Barendrecht 32-55
5. Rijnsburgse Boys 32-52
6. GVVV 32-51
7. Excelsior Maassluis 32-48 (+13)
8. VVSB 32-48 (-7)
9. IJsselmeervogels 32-45
10. Koninklijke HFC 32-44
11. Jong Sparta Rotterdam 32-43
12. AFC 32-39
13. De Treffers 32-38 (-4)
14. FC Lienden 32-38 (-15)
15. FC Lisse 32-37
16. TEC 32-35
17. De Dijk 32-27 *
18. Achilles '29 32-12 *

Achilles '29 zes punten in mindering

* = gedegradeerd

Topscorers:

1. Marciano Mengerink (Katwijk) 27
2. Ahmed El Azzouti (Kozakken Boys) 26
3. Halil Dervisoglu (Jong Sparta Rotterdam) 22
=. Danny van den Meiracker (FC Lienden) 22
5. Raily Ignacio (Kozakken Boys / AFC) 17
=. Rob van der Leij (HHC Hardenberg) 17
7. Roy Castien (Koninklijke HFC) 15
8. Ahmad Mendes Moreira (Kozakken Boys) 14
=. Robbert Olijfveld (IJsselmeervogels) 14
10. Joey Jongman (Barendrecht) 13
=. Serhat Ko? (TEC) 13
=. Jo?l Tillema (Rijnsburgse Boys) 13
13. Rick Hemmink (HHC Hardenberg) 12
=. Niek Versteegen (Achilles '29 / De Treffers) 12
15. Tommy Bekooij (VVSB) 11
=. Rens van Benthem (HHC Hardenberg) 11
=. Soufiane Laghmouchi (GVVV) 11
=. Robbert Susan (Katwijk) 11
19. Nick de Bondt (De Treffers) 10
=. Jeremy de Graaf (GVVV) 10
=. Jeffrey Jongeneelen (Rijnsburgse Boys) 10
=. Wimilio Vink (TEC) 10

HHCHardenberg_RensvanBenthem.jpg

Rens van Benthem scoorde twee keer voor HHC Hardenberg, waardoor de productiefste ploeg van de afdeling steeg naar plek drie en Van Benthem zelf ook in de dubbele cijfers belandde

Programma van de belangrijkste teams:

AFC - Kozakken Boys
De Treffers - Excelsior Maassluis
FC Lienden - Barendrecht
HHC Hardenberg - FC Lisse
Katwijk - Koninklijke HFC
VVSB - TEC

Achilles '29 - FC Lienden
De Dijk - De Treffers
Excelsior Maassluis - AFC
FC Lisse - Jong Sparta Rotterdam
Kozakken Boys - Katwijk
TEC - HHC Hardenberg

Wie durft er al voorspellingen te doen?
 

de waan

Well-known member
Wat me tegenhoudt; geen concrete interesse in enkel de top van het amateurvoetbal, tijd en gebrek aan kennis van het opbouwen van een site.

Heeft ook geen zin meer nu, zeker niet nu ook de Derde Divisie een mengelmoesje wordt komend seizoen.
 

noordooster

Well-known member
Dat de correspondenten voor VoZ zelf de aantallen invullen en dat die lang niet altijd kloppen, mag inmiddels wel bekend zijn.

Het wordt hier inderdaad wel erg vaak en met graagte vermeld dat de opgegeven toeschouwersaantallen op VoZ niet zouden kloppen.
Meestal door mensen die zelf niet bij de wedstrijd aanwezig waren .
Maar die aan de hand van camerabeelden zeker weten dat de aantallen niet kloppen.
En correspondenten die wel bij de wedstrijd aanwezig waren hebben het fout.
Tsja.
 

Unregistere

Well-known member
Het wordt hier inderdaad wel erg vaak en met graagte vermeld dat de opgegeven toeschouwersaantallen op VoZ niet zouden kloppen.
Meestal door mensen die zelf niet bij de wedstrijd aanwezig waren .
Maar die aan de hand van camerabeelden zeker weten dat de aantallen niet kloppen.
En correspondenten die wel bij de wedstrijd aanwezig waren hebben het fout.
Tsja.

Die mogen het zelf invullen en dat wordt niet gecontroleerd. Neem Katwijk - Jong Sparta van afgelopen dinsdag. 1939 toeschouwers volgens de correspondent van VoZ. En heeeee, da's toevallig, dat is het oprichtingsjaar van Katwijk!! Leuk geintje van de correspondent uiteraard, maar geeft wel precies aan dat het verre van waterdicht is.
 

JMD

Well-known member
Nu zijn 8 van die 9 allemaal zaterdagverenigingen ( alleen VVSB staat op plaats 8 )en ik heb zo het idee , dat de dominantie van het zaterdagvoetbal in de amateurtop een aantal mensen hier een vreselijke doorn in het oog is. Dat zal ook meespelen.

Jij bent het die van alles een zaterdag/zondagdiscussie maakt... Wij niet, wij willen juist alles mixen. Of een club zat of zon is, is niet relevant voor een discussie over open piramide.
 

noordooster

Well-known member
Jij bent het die van alles een zaterdag/zondagdiscussie maakt... Wij niet, wij willen juist alles mixen. Of een club zat of zon is, is niet relevant voor een discussie over open piramide.

Wanneer je uit een heel goed betoog van mij over verplichte promotie naar de JL slechts deze frase haalt, zegt genoeg over jouw manier van manipuleren.
Overigens sta ik ook volledig achter dat kleine stukje.
 

noordooster

Well-known member
Rens van Benthem scoorde twee keer voor HHC Hardenberg, waardoor de productiefste ploeg van de afdeling steeg naar plek drie en Van Benthem zelf ook in de dubbele cijfers belandde

Een van de redenen van de hoge klassering van HHC ( niet de enige ) is de komst van Rens van Benthem
Hij heeft een goed schot, is sterk in de combinatie en staat vaak op de juiste plek voor de goal.

De trainer heeft er een poosje over gedaan om het de ontdekken, maar hij blijkt een goed tandem te vormen met publiekslieveling Rob van der Leij. De mannen voelen en vullen elkaar goed aan.
Ze werken beide bovengemiddeld hard en profiteren ook vaak van het werk van de ander.
 

Joost

Well-known member
Het wordt hier inderdaad wel erg vaak en met graagte vermeld dat de opgegeven toeschouwersaantallen op VoZ niet zouden kloppen.
Meestal door mensen die zelf niet bij de wedstrijd aanwezig waren .
Maar die aan de hand van camerabeelden zeker weten dat de aantallen niet kloppen.
En correspondenten die wel bij de wedstrijd aanwezig waren hebben het fout.
Tsja.

Ik tel altijd zelf het aantal bij een wedstrijd als dat mogelijk is. Zo heel vaak kom ik niet bij een wedstrijd die door VoZ wordt gevolgd maar iedere keer is mijn eigen telling ongeveer de helft van wat er op VoZ wordt geschreven.
En dat is niet iets wat ik alleen ervaar, dat zul van iedereen horen die wel zich interesseert voor toeschouwersaantallen.
 

de waan

Well-known member
Jij bent het die van alles een zaterdag/zondagdiscussie maakt... Wij niet, wij willen juist alles mixen. Of een club zat of zon is, is niet relevant voor een discussie over open piramide.

Het is wat mij betreft juist een sterk argument voor mixen, want nu komen dus echt de beste teams bovendrijven, niet beperkt door zoiets triviaals als de speeldag.
 
Bovenaan