Tokio 2020

JMD

Well-known member
Gewoon iedere sport schrappen waar men niet de beste sporters van een land opstelt.
Het IOC zal wel gek zijn. Hoe je het wendt of keert, voetbal blijft toch de grootste (en meest mondiale) sport van de planeet. Het feit dat Eurosport dus blijkbaar die sport 'voor zichzelf houdt' zegt natuurlijk genoeg. Ondanks dat het natuurlijk een zeer zwaar gedevalueerd toernooi is, het is in feite gewoon een veredeld jeugdtoernooi.
 

Mario

Well-known member
Het IOC zal wel gek zijn. Hoe je het wendt of keert, voetbal blijft toch de grootste (en meest mondiale) sport van de planeet. Het feit dat Eurosport dus blijkbaar die sport 'voor zichzelf houdt' zegt natuurlijk genoeg. Ondanks dat het natuurlijk een zeer zwaar gedevalueerd toernooi is, het is in feite gewoon een veredeld jeugdtoernooi.
Het heeft alleen weinig waarde tegenover het WK. Kan jij nog alle Olympische kampioenen herinneren? Ik kijk nooit naar voetbal bij de OS.
 

JMD

Well-known member
Het heeft alleen weinig waarde tegenover het WK. Kan jij nog alle Olympische kampioenen herinneren? Ik kijk nooit naar voetbal bij de OS.
Ik kom wel een eindje denk ik. Zo uit mijn hoofd Sovjetunie in 1988, Spanje in 1992, Nigeria 1996, Kameroen in 2000 (twijfel), Argentinië in 2004 en 2008 (twijfel over 2004), Mexico 2012, Brazilië 2016.

Wel een hoop mooie spelers hoor die daar geschitterd hebben: Romario, Kanu, Messi, Neymar, ... Daar ligt het niet aan.

Maar het heeft weinig waarde idd. Maar het IOC zet het echt niet voor niks op het programma, dus blijkbaar zal er genoeg naar gekeken worden.
 
D

Deleted member 2709

Guest
In Nederland/Europa heeft het weinig waarde.
Maar voor Nigeria en Kameroen is het zo'n beetje het hoogtepunt in het bestaan van het land (niet alleen op voetbalgebied) en ook in de Latijns Amerikaanse landen werd de zege wel echt gevierd.
 

erka

Well-known member
Atletiek is het meeste geld waard op de OS. Dus ze zouden wel gek zijn om dat voor zichzelf te houden. Doorverkopen levert veel meer geld op.
 

Friesland

Well-known member
De FIFA zou wel gek zijn... Dan zouden de Spelen groter worden dan het WK, en dat willen ze natuurlijk niet... (tenminste, dat wordt altijd als reden gegeven)
Dat heb ik nog nooit gehoord en ik zie de logica er ook niet van in. Het speciale aan de Olympische Spelen is dat daar heel veel sporten samenkomen. Het is appels met peren vergelijken.

Het IOC zal wel gek zijn. Hoe je het wendt of keert, voetbal blijft toch de grootste (en meest mondiale) sport van de planeet. Het feit dat Eurosport dus blijkbaar die sport 'voor zichzelf houdt' zegt natuurlijk genoeg. Ondanks dat het natuurlijk een zeer zwaar gedevalueerd toernooi is, het is in feite gewoon een veredeld jeugdtoernooi.
Teamsporten vormen wel een grote belasting op het Olympisch programma. Het gaat slechts 5% van de olympische onderdelen, maar bijna een kwart van de atleten zijn bij de onderdelen betrokken. Bovendien beslaan de meeste van die onderdelen de volledige twee weken.

Ik denk dat ze bij die andere sporten gemengde gevoelens hebben over de teamsporten Ja, ze zijn een belangrijke toegevoegde waarde aan de spelen, maar ze nemen ongelooflijk groot deel van de beschikbare quota in beslag. Dat is ook een de belangrijkste redenen geweest waarom honkbal en softbal destijds werden geschrapt als vast onderdeel.

In Nederland/Europa heeft het weinig waarde.
Maar voor Nigeria en Kameroen is het zo'n beetje het hoogtepunt in het bestaan van het land (niet alleen op voetbalgebied) en ook in de Latijns Amerikaanse landen werd de zege wel echt gevierd.
Mwah, als je mee mag doen wil je ook winnen. Het is alleen dat Nederland niet vaak mee mag doen. In 2008 voor het laatst en de keer daarvoor was in 1948. De KNVB ging in 2008 zover dat de start van de competitie werd uitgesteld. Dus het wordt hier wel degelijk heel serieus genomen.
 

Makanaky

Well-known member
Nigeria-Brazilië in Atlanta, wat een schitterende wedstrijd was dat, 4-3 na verlenging, Okocha en Ronaldinho.
Finale was ook mooi.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Joost

Well-known member
Ik denk dat ze bij die andere sporten gemengde gevoelens hebben over de teamsporten Ja, ze zijn een belangrijke toegevoegde waarde aan de spelen, maar ze nemen ongelooflijk groot deel van de beschikbare quota in beslag. Dat is ook een de belangrijkste redenen geweest waarom honkbal en softbal destijds werden geschrapt als vast onderdeel.

In dat licht snap ik niet dat ze zaalsporten als volleybal, handbal en basketbal niet allang verplaatst hebben naar de winterspelen.
 
D

Deleted member 2709

Guest
Winterspelen hebben een eis dat het op sneeuw of ijs gedaan moet worden, staat in het Olympisch charter.

Dat was ook altijd het argument tegen veldrijden (los van dat het niet internationaal genoeg is)
 

Mario

Well-known member
Dat heb ik nog nooit gehoord en ik zie de logica er ook niet van in. Het speciale aan de Olympische Spelen is dat daar heel veel sporten samenkomen. Het is appels met peren vergelijken.
Het klopt wel wat JMD zegt, de FIFA wil geen A landen teams op de Spelen, vanwege het WK belang. Men wil daarom geen ander mondiaal voetbaltoernooi naast het WK. De FIFA doet verder ook niets met Olympische titels.

De Spelen blijven het grootste sportevenement, op de voet gevolgd door het WK voetbal.
 

Joost

Well-known member
De Nederlandse Taekwandoka en een staflid hebben positief getest. Ze is tweemaal gevaccineerd, talloze malen negatief getest, zitten in een totale bubbel. En nu mag ze niet meedoen wegens een positieve test.

Testen ze daar eigenlijk eenmaal en heb je dan pech als je positief bent? Ik wil absoluut niet beweren dat de PCR test onbetrouwbaar is maar er is een zekere statistische onzekerheid met vals positieve gevallen. Hoeveel sporters vallen daar aan ten prooi? Er wordt immers zoveel getest dat er zeker zulke gevallen zullen zijn.
 

Eef de Kip

Well-known member
Nee, bij Jacobs ging het als volgt:

Jacobs, dinsdag op Instagram nog uitgelaten over de teamspirit die zij voelde in haar zo individuele urban-sport, werd positief getest, daarna kreeg het speekselmonster een hertest. Vervolgens werd overeenkomstig de regels een PCR-test met keel- en neus-swap, de ‘stokjestest’, afgenomen die opnieuw positief was.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik zit ook te kijken, nou speelt Mexico best wel aardig maar als dit de toekomst van Frankrijk is dan houdt het niet over.

Frankrijk speelt met een team dat niet veel voorstelt. Grote talenten ontbreken.

Overigens doelde ik niet alleen op voetbal, maar ook op basketbal en ijshockey. Waardeloos dat die sporters nooit voor hun land kunnen uitkomen door de NHL en NBA.
 

Joost

Well-known member
Nee, bij Jacobs ging het als volgt:

Jacobs, dinsdag op Instagram nog uitgelaten over de teamspirit die zij voelde in haar zo individuele urban-sport, werd positief getest, daarna kreeg het speekselmonster een hertest. Vervolgens werd overeenkomstig de regels een PCR-test met keel- en neus-swap, de ‘stokjestest’, afgenomen die opnieuw positief was.
Duidelijk, en prettig dat er een bevestiging volgt.
 

Batigoal

Well-known member
Helaas niet kunnen zien door werk, maar wist ook niet dat de mannen ook al begonnen waren. Gelukkig kan ik straks wel een stukje van Antony met Brazilië zien.
Scoort die mislukte Grunn-Mexicaan nog op de OS ook, haha.
Wel opvallend, die Antuna is vorig jaar voor bijna 10 miljoen euro gekocht door de Mexicaanse (voormalige) topclub Chivas. En is daar vaste waarde, dus hij zal zich wel wat ontwikkeld hebben.
Ik zit ook te kijken, nou speelt Mexico best wel aardig maar als dit de toekomst van Frankrijk is dan houdt het niet over.
Het is wel echt een C-team wat Frankrijk heeft gestuurd, zijn niet bepaald de grootste talenten. Tousart van Hertha is wel een aardige speler en Kalulu schijnt wel een aardig talent te zijn bij Milan, maar het zou me verbazen als hier jongens tussen zitten die het Franse nationale team gaan halen.

Wel tof dat Gignac op zijn ouwe dag met het team mee mag.
 

erka

Well-known member
Frankrijk speelt met een team dat niet veel voorstelt. Grote talenten ontbreken.

Overigens doelde ik niet alleen op voetbal, maar ook op basketbal en ijshockey. Waardeloos dat die sporters nooit voor hun land kunnen uitkomen door de NHL en NBA.

NBA mag wel hoor. Sinds 1992 toen het Dream Team werd uitgevonden is er een afspraak tussen NBA en het IOC. NBA promoot de OS ook actief. Ook dit keer veel NBA spelers op de OS. Nigeria heeft er zelfs 8, Spanje ook veel en de VS uiteraard allemaal. Daarnaast is de Europese Euroleague zo sterk dat heel veel grote spelers tegenwoordig in Europa blijven spelen.
 
Bovenaan