Tokio 2020

Batigoal

Well-known member
Dit is gewoon alsof je Kiribati, Anguilla of de Britse Maagdeneilanden laat meedoen op een WK. En dan nóg 3 tegentreffers krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Satyr

Administrator
Forumleiding
Die Banda kan wel een beetje voetballen, maar van Veenendaal heeft vandaag echt een off-day
 

JMD

Well-known member
Hoe bedoel je dit? Dat ook op de Eurosport Player niet alle sporten direct live te zien zijn?
Nee. Eurosport/Discovery heeft de rechten van de Spelen gekocht. Zij hebben toen een sublicentie gegeven aan de EBU (dat is de organisatie van alle nationale Europese omroepen, dus NOS, BBC, ARD/ZDF, RTBF, Vlaamse Omroep (Canvas enz), enz.). Die sublicentie heeft als enige voorwaarde dat Eurosport/Discovery 2 sporten mag aanwijzen die alleen zij rechtstreeks mogen uitzenden (op een van hun kanalen (Eurosport 1/2 of de Player bijv). In Pyeongchang was dat ijshockey en alpineskiëen. Dat is niet live op de NOS/BBC enz geweest, wel in samenvatting.
En zo zullen er ook 2 sporten zijn in deze Spelen die rechtstreeks alleen op Eurosport (1,2, player) te zien zijn. Ik neem aan dat atletiek 1 van die sporten is, maar dat is een gok mijnerzijds.
 

JMD

Well-known member
Wisselend, hockey en handbal precies zelfde regels en daar is de vrouwensport minstens zo leuk als de mannen om te zien. Maar bij basketbal en volleybal hangt de basket/net wel lager. Dat is niet voor niks.
Bij basketbal hangt de basket volgens mij voor de dames en heren op deezelfde hoogte. 305cm (10 feet)
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Nee. Eurosport/Discovery heeft de rechten van de Spelen gekocht. Zij hebben toen een sublicentie gegeven aan de EBU (dat is de organisatie van alle nationale Europese omroepen, dus NOS, BBC, ARD/ZDF, RTBF, Vlaamse Omroep (Canvas enz), enz.). Die sublicentie heeft als enige voorwaarde dat Eurosport/Discovery 2 sporten mag aanwijzen die alleen zij rechtstreeks mogen uitzenden (op een van hun kanalen (Eurosport 1/2 of de Player bijv). In Pyeongchang was dat ijshockey en alpineskiëen. Dat is niet live op de NOS/BBC enz geweest, wel in samenvatting.
En zo zullen er ook 2 sporten zijn in deze Spelen die rechtstreeks alleen op Eurosport (1,2, player) te zien zijn. Ik neem aan dat atletiek 1 van die sporten is, maar dat is een gok mijnerzijds.
Ah, dank! Heel helder!
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik heb maar een Discovery+ abonnement genomen, even een Deadliest Catch marathon doen
 

JMD

Well-known member
Ah, dank! Heel helder!
En waarbij het 'gegeven' in mijn 1e regel natuurlijk niet letterlijk genomen moet worden, de EBU heeft er flink voor betaald ongetwijfeld. Maar Eurosport had er ook voor kunnen kiezen niks te delen, en dan had er dus 0,0 Olympische sport op de EBU-zenders geweest...
 

JMD

Well-known member
Dressuur staat bij mij gewoon in het woordenboek. Het is een duur woord voor africhting. Het is afgeleid van het Franse werkwoord dresser, wat africhten betekent. Het is dezelfde onzin als dat je been zou moeten zeggen ipv poot, als het over paarden gaat. Het klinkt allemaal heel deftig of eufemistisch maar uiteindelijk is het gewoon precies hetzelfde.
Ja, dressuur staat er idd in...
Tsja, jij kan het onzin vinden, een paard is een edel dier, dus idd spreek je van benen...
(overigens had ik nog nooit de link qua dressuur gelegd met het zijn van een edel dier...)
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Mijn vrouw zit in de paardenwereld en het niveau van een dressuurpaard heet ook gewoon het africhtingsniveau
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD
Bovenaan