Tokio 2020

erka

Well-known member
Dat zie ik niet meer gebeuren, 3 dagen voor de openingsceremonie. Lijkt mij heel erg onwaarschijnlijk.
 

Friesland

Well-known member
Dat zie ik niet meer gebeuren, 3 dagen voor de openingsceremonie. Lijkt mij heel erg onwaarschijnlijk.
Ja, het is drie dagen voor de openingsceremonie, maar de spelen gaan morgen al van start met voetbal en softbal.
En vrijdag, nog voor de openingsceremonie later op de dag, begint ook al het boogschieten, paardenafrichting, roeien en schieten.

Het is toch altijd gek dat er al sporten zijn begonnen voordat de openingsceremonie heeft plaatsgevonden. Je zou bijna denken dat twee weken misschien iets te kort is voor het organiseren van de zomerspelen...
 

Friesland

Well-known member
Mwah, Van Dale geeft geen hit....
Dressuur staat bij mij gewoon in het woordenboek. Het is een duur woord voor africhting. Het is afgeleid van het Franse werkwoord dresser, wat africhten betekent. Het is dezelfde onzin als dat je been zou moeten zeggen ipv poot, als het over paarden gaat. Het klinkt allemaal heel deftig of eufemistisch maar uiteindelijk is het gewoon precies hetzelfde.

maar zie nu op de site van de Spelen dat het de inspectie is... Dat is dus geen onderdeel van de Spelen, vergelijkbaar met de weging bij judo of boksen...
Ik zie het ook. Waarschijnlijk is het wel iets waar normaal gesproken publiek bij aanwezig had mogen zijn en staat het daarom op de publieke agenda. Ik heb geen idee.

Verder is het boogschieten van vrijdag alleen bedoeld om de loting te bepalen, er zijn nog geen afvallers. Een soort kwalificatie, dus. De schutter met de meeste punten mag tegen de schutter met de minste punten, etc. Wat mij betreft zou die kwalificatie ook als een eigen onderdeel op zich kunnen gelden, zoals bij biatlon de sprint geldt als basis voor de achtervolging, maar ook een onderdeel op zich is.
 

Joost

Well-known member
Ik vond het wel verwarrend om via Eurosport de beelden te kijken. Voor de Olympische Spelen vind ik een abonnement van 5,99 best prima. In de Eurosport Player staat dat je niet meer via de player maar via Discovery+ een abonnement moet afsluiten.

Dus ik naar Discovery+. Geregistreerd en betaald. Maar inloggen bij Eurosport ho maar.

Blijkt dus dat het twee verschillende accounts en twee verschillende apps zijn....
Discovery+ is 5,99,, Eurosport PLayer 6,99.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Dus je hebt de Eurosport Player, maar voor de Spelen moet je een apart abonnement afsluiten? Waardeloos zeg.
 

Joost

Well-known member
Dus je hebt de Eurosport Player, maar voor de Spelen moet je een apart abonnement afsluiten? Waardeloos zeg.
Nee, via Eurosport Player kun je gewoon kijken. Daar hoef je geen extra abonnement voor af te sluiten.

De streams zijn via zowel Eurosport Player als Discovery+ te zien maar de inloggegevens zijn niet inwisselbaar.
 
D

Deleted member 2709

Guest
Is het niet ook gewoon via nos.nl streams te volgen?
 

erka

Well-known member
Is het niet ook gewoon via nos.nl streams te volgen?

Die rechten liggen bij Eurosport nu. NOS heeft wel een stream maar niet meer tig kanalen tegelijk waarop je alles kunt kijken, dus je bent afhankelijk van de hogere goden van de NOS.
 

Hankie

Well-known member
Die rechten liggen bij Eurosport nu. NOS heeft wel een stream maar niet meer tig kanalen tegelijk waarop je alles kunt kijken, dus je bent afhankelijk van de hogere goden van de NOS.
Nou en dan weten we weer genoeg bij jou.
 
D

Deleted member 2709

Guest
Die rechten liggen bij Eurosport nu. NOS heeft wel een stream maar niet meer tig kanalen tegelijk waarop je alles kunt kijken, dus je bent afhankelijk van de hogere goden van de NOS.

Ok thanks, wist ik niet. Ik weiger geld te steken in Eurosport, dus dat wordt gewoon TV kijken (zat keuze qua zenders) en misschien af en toe een minder legaal streampje opzoeken.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ja, dat is geen obstakel. Vraag is alleen, is het ook wat voor de niet zo fanatieke kijker? Ik bedoel, ik hoef niet per se om 04:00 iets van synchroonzwemmen te zien
 

erka

Well-known member
Ja, dat is geen obstakel. Vraag is alleen, is het ook wat voor de niet zo fanatieke kijker? Ik bedoel, ik hoef niet per se om 04:00 iets van synchroonzwemmen te zien

Nee, als je gewoon wil kijken is het normale aanbod meer dan voldoende. Nos, Canvas, ARD/ZDF en BBC hebben genoeg aanbod, daarnaast heb je nog Eurosport1 dat de meeste mensen standaard op de kabel hebben en de stream van de NOS.

Ik ga er om 04:00 ook niet uit trouwens. Ik denk dat ik vanaf 06:00-07:00 elke dag ga kijken en daarnaast opblijven als er 's nachts iets is wat ik per se wil zien.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Nee, via Eurosport Player kun je gewoon kijken. Daar hoef je geen extra abonnement voor af te sluiten.

De streams zijn via zowel Eurosport Player als Discovery+ te zien maar de inloggegevens zijn niet inwisselbaar.
Ah oke. Ik had al de Eurosport Player, dus dan zit ik goed
 

Joost

Well-known member
Bij de NOS zie je toch de belangrijkste wedstrijden voor Nederland
Ga niet naar roeien judo kijken als er geen Nederlanders meedoen
Het is nog een beetje onduidelijk wat de NOS binnen haar sublicentie heeft. Het lijkt er vooralsnog op dat ze enkel de Nederlandse sporters in hun licentie hebben. En hoeveel daarvan online ook te zien is als er sporters tegelijk bezig zijn is ongewis.

Bij de player kun je voor 5,99 gegarandeerd alles zien. Dat vond ik de investering wel waard.
Zeker omdat het ook nog via Chromecast gestreamd kan worden.
 
Bovenaan