Tokio 2020

JMD

Well-known member
Spelen gaan naw gehouden worden van 23 juli t/m 8 augustus volgend jaar. Dat gaat dan botsen met het WK Atletiek en WK Zwemmen, het WK Atletiek kan volgens Sebastian COe (voorzitter IAAF) naar 2022.
 

JMD

Well-known member
De leeftijdsgrens van de deelnemers aan het voetbaltoernooi bij de mannen is met 1 jaar verhoogd voor de Spelen van 2021. Anders zouden er spelers zijn die dit jaar mee hadden kunnen doen, maar volgend jaar niet. De grens blijft dus 1-1-1997.
 

JMD

Well-known member

Vwb de baanwielrenners kwam de verschuiving natuurlijk heel slecht, die wonnen dit seizoen alles. Laten we hopen dat ze dat volgend jaar ook doen.
 

JMD

Well-known member
Grote verrassing bij het OKT Zwemmen. Twee 'amateurs' plaatsen zich voor de Spelen, Thom de Boer en Valerie van Roon.
Reactie van De Boer: "Ik moet nog wel even vrij vragen aan mijn baas om naar Tokio te mogen"... :)
 

JMD

Well-known member
De waterpolodames beginnen goed aan hun OKT, ze winnen met 22-2 van Slowakije. Ze zitten in een groep van met gastland Italië, Frankrijk en dus Slowakije. Alle vier de ploegen gaan door naar de 1/4 finale, waar de nummer 1 van de ene poule de nummer 4 van de andere poule treft. De winnaars van de 1/2 finale gaan naar het OKT.

Opvallend dat iedereen doorgaat, dan kan je je dus ook sparen in de poule voor de 1/4 en 1/2 finale. Zoiets gebeurde 4 jaar terug toen NL (ik meen) Italië tegenkwam dat de poulefase getankt had en NL vervolgens verloor. Toen was zelfs een overwinning in de 1/4 finale genoeg voor de Spelen.

Nog vreemder dat men het toernooi uitspeelt, niet alleen de finale, maar ook om de plaatsen 5 t/m 8...
 

erka

Well-known member
Dat laatste zal wel zijn om eventueel reserves te kunnen bepalen mocht een land niet kunnen deelnemen door coronabesmettingen bv.

Ik moet trouwens nog zien of Tokyo doorgaat. Eerst dacht ik van wel maar er komen nu ook wel signalen dat Japan zelf twijfelt.
 

Mario

Well-known member
Dat laatste zal wel zijn om eventueel reserves te kunnen bepalen mocht een land niet kunnen deelnemen door coronabesmettingen bv.

Ik moet trouwens nog zien of Tokyo doorgaat. Eerst dacht ik van wel maar er komen nu ook wel signalen dat Japan zelf twijfelt.
Ik denk wel dat het doorgaat, maar het zal allemaal heel sober worden denk ik. Het zelfde geldt voor EURO2020.
 

JMD

Well-known member
Ik denk wel dat het doorgaat, maar het zal allemaal heel sober worden denk ik. Het zelfde geldt voor EURO2020.
Denk het ook idd. De geruchten dat het EK in 1 land wordt afgewerkt worden steeds sterker.
En bij de Spelen kan ik me voorstellen dat er bv alleen Japanse toeschouwers bij mogen zijn.
 

Joost

Well-known member
Op dit moment de laatste poulewedstrijd voor de waterpolodames.

Zoals eerder al gezegd gaan alleen de winnaars van de halve finale naar de Olympische Spelen.

In Poule B is Griekenland de winnaar geworden, Hongarije is 2e.

Nederland en Italië strijden in poule A om de groepswinst. Nederland speelt eerst, tegen Frankrijk en staat bij rust met 9-4 voor al was het na 1 periode nog 8-2.

Het zal op doelsaldo gaan en Italië weet later vandaag dus precies met hoeveel ze moeten winnen om poulewinnaar te worden.
 

JMD

Well-known member
Waarbij de poulewinnaar dan tegen de nummer 4 van de andere poule moet en de nr. 2 tegen de nr. 3.
 

Joost

Well-known member
Waarbij de poulewinnaar dan tegen de nummer 4 van de andere poule moet en de nr. 2 tegen de nr. 3.
Maar die duels stellen geen bal voor. Nederland, Italië, Griekenland en Hongarije zijn klassen beter dan die andere vier.

15-6 is de uitslag tussen Nederland en Frankrijk. na 8-2 in de eerste periode dus een behoorlijk terugval.
Nederland heeft als doelsaldo 44-15, Italie heeft nu 26-13 en moet dus met 17 verschil winnen, of met 16 verschil en minstens 19 goals maken (19-3 of 20-4 bijv). Nederland versloeg Slowakije met 22-2.
 

JMD

Well-known member
Ja, zie nu idd dat er al andere landen (uit Europa) zich geplaatst hebben via een ander toernooi. 4 en 8 jaar terug ging NL er in die kwartfinale uit tegen Italië en Spanje, dus toen kon je wel een sterk land tegenkomen in de kwartfinale.

Ja, dan hangt het idd af van de 1/2 finale


Het scheelt trouwens ook dat er 10 ipv 8 ploegen mee mogen doen aan de Spelen...
 

JMD

Well-known member
Ja, las het ook...
Ben ook benieuwd hoe dit gaat verlopen.

Sowieso staat Tokio niet in een gunstig gesternte, zij zouden ook de Spelen van 1940 organiseren, ook die werden afgelast....
 

Joost

Well-known member
Ja, las het ook...
Ben ook benieuwd hoe dit gaat verlopen.

Sowieso staat Tokio niet in een gunstig gesternte, zij zouden ook de Spelen van 1940 organiseren, ook die werden afgelast....
Ik ben benieuwd in hoeverre er een noodlocatie zou zijn waar het naartoe zou kunnen.

In dat geval denk ik gelijk aan Sydney. Daar waren de spelen in 2000 en is het Olympisch Park nog perfect intact.
 

JMD

Well-known member
Ik ben benieuwd in hoeverre er een noodlocatie zou zijn waar het naartoe zou kunnen.

In dat geval denk ik gelijk aan Sydney. Daar waren de spelen in 2000 en is het Olympisch Park nog perfect intact.
Ja, dat wordt lastiger te regelen idd. Ook door de grootte.
Misschien dan het opsplitsen van de Spelen? Want ja Sydney ligt daar nog, maar er zijn wel flink wat andere sporten vergeleken met toen (of meer deelnemers). Ik zou dan eerder aan Londen denken overigens, is recenter, en minder zware quarantaineregels zoals het er nu uitziet.

En je zou dus bv het zwemmen naar Australië kunnen verplaatsen, karate, judo enz juist in Japan blijven houden, atletiek naar Londen enz. Ja, dat is niet hoe het echt bij de Olympische SPelen is, maar als de grootte het probleem is en je dat zou kunnen tackelen door zeg te verdelen in 10 kleine Spelen, dan scheelt dat al wel.
 
Bovenaan