Tokio 2020

Mario

Well-known member
IOC blijft maar stug volhouden en gaat er nog steeds vanuit dat het doorgaat. Onder welke steen liggen die eigenlijk?

Ook de OS zal eraan moeten geloven, doe ook maar in 2021 ... wordt een mooi sportjaar :duim:

De Wolf

Well-known member
Canada heeft zich al teruggetrokken voor de spelen. Als er meer landen volgen dan kan het IOC niets anders dan uitstellen.

JMD

Well-known member
Canada heeft zich al teruggetrokken voor de spelen. Als er meer landen volgen dan kan het IOC niets anders dan uitstellen.

Klopt. Maar aan de andere kant: stel nou dat de Spelen wel doorgaan, dan heeft het Canadese NOC dus de droom van hun sporters verkloot. Ik ben het helemaal eens met dat er druk uitgevoerd moet worden op het IOC, dan moeten alle NOC's doen. Maar dit is niet de manier.

SanMark.

Well-known member
Klopt. Maar aan de andere kant: stel nou dat de Spelen wel doorgaan, dan heeft het Canadese NOC dus de droom van hun sporters verkloot. Ik ben het helemaal eens met dat er druk uitgevoerd moet worden op het IOC, dan moeten alle NOC's doen. Maar dit is niet de manier.

Nee dat doet het IOC.

JMD

Well-known member
Het IOC wacht veels te lang, had al lang de knoop moeten doorhakken.

Dat ben ik met je eens ja.

Mochten de Spelen overigens opgeschoven naar 2021 dan krijgen we voor het eerst in bijna 30 jaar weer 2 Olympische Spelen binnen 6 maanden, want in februari 2022 zijn natuurlijk als de Winterspelen in Peking.

Friesland

Well-known member
Het IOC wacht veels te lang, had al lang de knoop moeten doorhakken.

De opening staat gepland voor over vier maanden. Er is geen reden om terstond een beslissing te nemen.

Iedereen kan zien dat de huidige datum niet haalbaar is, maar het is nog onduidelijk hoe de situatie over een paar maanden is. Als het over een paar maanden beter is, kun je de spelen bijvoorbeeld in oktober houden.

Als het IOC kiest voor een ander jaar, zou ik eerder kiezen voor 2022 (geen WK voetbal in de zomer) dan 2021. Het enige probleem is dat er dan veel tijd zit tussen kwalificatie en de Spelen, maar dat probleem heb je ook al als je verschuift naar 2021. Het zou mij niet verbazen als een deel van de gekwalifceerden zich opnieuw moeten kwalificeren indien de Spelen worden verplaatst naar 2021 of 2022.

Mario

Well-known member
De opening staat gepland voor over vier maanden. Er is geen reden om terstond een beslissing te nemen.

Iedereen kan zien dat de huidige datum niet haalbaar is, maar het is nog onduidelijk hoe de situatie over een paar maanden is. Als het over een paar maanden beter is, kun je de spelen bijvoorbeeld in oktober houden.

Als het IOC kiest voor een ander jaar, zou ik eerder kiezen voor 2022 (geen WK voetbal in de zomer) dan 2021. Het enige probleem is dat er dan veel tijd zit tussen kwalificatie en de Spelen, maar dat probleem heb je ook al als je verschuift naar 2021. Het zou mij niet verbazen als een deel van de gekwalifceerden zich opnieuw moeten kwalificeren indien de Spelen worden verplaatst naar 2021 of 2022.

Twee Spelen in 1 jaar? Dat zie ik niet zo snel gebeuren.

JMD

Well-known member
Dat was vroeger standaard, tot en met 1992 als ik me niet vergis.
Jep. Klopt. Er waren toen 2 Winterspelen binnen 2 jaar (1992 en 1994 dus).

Ik zou dan overigens niet gaan voor uitstel tot 2022, want dan wordt de periode naar Parijs 2024 zo kort. Ik dacht eerst nog dat het dan ook zou clashen met het WK, niet qua datum, maar dat spelers geen 2 toernooien in de zomer spelen, maar dat is natuurlijk niet aan de orde, want het WK is dan in het najaar...

erka

Well-known member
Ze kunnen de OS in Tokyo ook in de winter doen. Tokyo in de winter is qua klimaat best te doen en wellicht is de kerstvakantie juist een hele geschikte periode.

gevegt

Well-known member
Voor Japan is het wel heel zuur. Ze hebben het virus onder controle,maar omdat de rest van de wereld een andere aanpak kiest en niet op een eiland woont, en dan gaat het feestje niet door.

JMD

Well-known member
Ze kunnen de OS in Tokyo ook in de winter doen. Tokyo in de winter is qua klimaat best te doen en wellicht is de kerstvakantie juist een hele geschikte periode.

Ik zat het me net af te vragen of verplaatsen in het jaar een optie is...
Je was me net voor.

Kerstvakantie zou ik voor zijn... :) Andere delen van het jaar minder... ;) (Alhoewel, als roostermaker heb ik compensatiedagen vanwege het moeten doorwerken in de zomervakantie... )

Denk alleen wel dat het eenvoudiger is om het gewoon 1 jaar op te schuiven, dan kan alles op dezelfde dag blijven staan (de datum schuift 1 dag terug), dan dat je het ineens in bv oktober houdt, want daar staan dan allerlei evenementen die ook weer verschoven moeten worden. En ik denk dat dit najaar ook te vroeg gaat zijn, ook vanwege allerlei OKT's die nog gespeeld moeten worden, terwijl je nog niet weet of in bv september er al OKT's gespeeld kunnen worden.

erka

Well-known member
In 1916, 1940 en 1944 werden de Olympische Spelen gewoon totaal gecancelled. Andere tijden, maar toch.

Bovenaan