Tokio 2020

Maasveld

Well-known member
Niet allemaal Olympisch. Teamsprint, keirin, RSX en Laser is Olympisch. Over de km tijdrit twijfel ik.


Kiran Badloe nu WK Surfen, dus hij gaat naar de Spelen ipv Van Rijsselberghe.

KM tijdrit en Scratch zijn niet Olympisch. Omnium overigens wel, daarop was Wild de afgelopen 2 jaar ook al de sterkste. Wat een onderschatte sportvrouw is dat overigens.
 

JMD

Well-known member
Zou toch mooi zijn als we in augustus ook een baansprintfinale tussen 2 NLers hebben... :p
 

Mario

Well-known member
Het kwalificatietoernooi voor de honkballers, dat in april in Taiwan had moeten plaatsvinden, is verplaatst naar juni ivm de uitbraak van het Corona virus.
 

JMD

Well-known member
De minister van Sport van Japan (Seiko Hashimoto (volgens mij voormalig topschaatsster)) heeft aangegeven dat het contract met het IOC aangeeft dat er Spelen in 2020 moeten worden gehouden, dat kan dus ook een paar maanden later zijn volgens haar...

Tsja, dat kan natuurlijk best, maar denk dat je in november toch iets minder lekker (buiten)sport of buitensport kijkt als toeschouwer. En verder houden alle Olympische sporten rekening in hun kalender met de Spelen eind juli. Als dat op zo'n korte termijn (4 maanden van tevoren) ineens een paar maanden opschuift liggen alle kalenders plat... Ik ben heel benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.
 

Batigoal

Well-known member
De minister van Sport van Japan (Seiko Hashimoto (volgens mij voormalig topschaatsster)) heeft aangegeven dat het contract met het IOC aangeeft dat er Spelen in 2020 moeten worden gehouden, dat kan dus ook een paar maanden later zijn volgens haar...

Tsja, dat kan natuurlijk best, maar denk dat je in november toch iets minder lekker (buiten)sport of buitensport kijkt als toeschouwer. En verder houden alle Olympische sporten rekening in hun kalender met de Spelen eind juli. Als dat op zo'n korte termijn (4 maanden van tevoren) ineens een paar maanden opschuift liggen alle kalenders plat... Ik ben heel benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.

Tsja, het is gewoon niet te voorspellen hoe lang de wereld last houdt van dit virus. En op een gegeven moment moeten er toch beslissingen worden genomen. Een toernooi zonder publiek is ook niet echt aantrekkelijk. Geldt natuurlijk voor meer sporten; het EK voetbal is ook best ingewikkeld.
 

Mario

Well-known member
Het is idd afhankelijk hoe het verloop van het virus zich zal ontwikkelen. Wellicht is het virus in de zomer verdwenen, maar komt het weer net zo hard terug als het kouder gaat worden. In Tokio is het in september/oktober echter nog best te doen qua temperaturen, wellicht zelfs beter dan in juli/augustus.

Een aantal OKT's worden al verschoven, het zou mij dus niet verbazen als men dat ook met de OS zal gaan doen.
 

Pascallovic

Well-known member
De minister van Sport van Japan (Seiko Hashimoto (volgens mij voormalig topschaatsster)) heeft aangegeven dat het contract met het IOC aangeeft dat er Spelen in 2020 moeten worden gehouden, dat kan dus ook een paar maanden later zijn volgens haar...

Tsja, dat kan natuurlijk best, maar denk dat je in november toch iets minder lekker (buiten)sport of buitensport kijkt als toeschouwer. En verder houden alle Olympische sporten rekening in hun kalender met de Spelen eind juli. Als dat op zo'n korte termijn (4 maanden van tevoren) ineens een paar maanden opschuift liggen alle kalenders plat... Ik ben heel benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.
Voor de atleten is dergelijke onduidelijkheid het meest vervelend. Die pieken nu richting het moment in juli/augustus. Zou toch heel zonde zijn en lastig om die piek enkele weken te verlengen of om 2 maanden later nog een keer te pieken.
 

JMD

Well-known member
Voor de atleten is dergelijke onduidelijkheid het meest vervelend. Die pieken nu richting het moment in juli/augustus. Zou toch heel zonde zijn en lastig om die piek enkele weken te verlengen of om 2 maanden later nog een keer te pieken.
Precies.

Maar ook voor anderen is dit vervelend, leveranciers, vrijwilligers, scheidsrechters (bij veel sporten 'gewoon' vrijwilligers (of althans: ze hebben er een baan naast)), hotels, enz...

Ik denk dus dat het óf gewoon doorgaat óf dat het compleet afgelast wordt. Een mega-evenement als de Spelen kan je niet zomaar verplaatsen.
 

erka

Well-known member
Een voordeel is wel dat het virus verdwijnt als het warmer wordt. En in Tokyo wordt het vrij snel warm: wat voor ons juli/augustus is, wordt in Tokyo al in mei gehaald. In Juli/augustus is het Tokyo echt bloedheet. Dus dat maakt risico op verspreiding tijdens OS wel heel veel kleiner.
 

Maasveld

Well-known member
Poging om aan die 16 keer goud te komen;

1 Wielrennen dames wegwedstrijd
2 Wielrennen dames tijdrit
3 BMX dames race
4 Baanwielrennen mannen keirin
5 Baanwielrennen mannen sprint
6 Baanwielrennen mannen teamsprint
7 Baanwielrennen dames omnium
8 Baanwielrennen dames madison
9 Hockey dames
10 Windsurfen mannen
11 Windsurfen dames
12 Zeilen dames laser
13 Mannen roeien 4
14 Mannen roeien 8
15 Roeien dames, meerdere kansen
16 Tennis, dames
17 Handbal, dames
18 Atletiek, dames 200m
19 Boksen, dames

Verder zou ik het niet weten. Op de judomat, op een paard en in een zwembad presteren we al even niets meer. Maar of we in taekwando of sportklimmen iets kunnen weet ik niet.
Ik denk wel dat er op bijvoorbeeld boogschieten nog wel iets te rapen valt.

Ik bedacht me dat Noël van 't End vorig jaar wereldkampioen in de klasse tot 90 kg is geworden, dat zou ook wel 1 van die 16 kunnen zijn.
 

Batigoal

Well-known member
De tocht en overdracht van de Olympische vlam gaat gewoon door. Gaan ze die nou maandenlang rekken en overhandigen totdat er misschien een keer OS komen?
 

Mario

Well-known member
In Tokio hebben ze toch ook gewoon lucifers, hoef je dat vuur niet helemaal uit Griekenland te halen.
 

erka

Well-known member
IOC blijft maar stug volhouden en gaat er nog steeds vanuit dat het doorgaat. Onder welke steen liggen die eigenlijk?
 
Bovenaan