Bij judo is dat toch hetzelfde ?
Klopt.
Niet allemaal Olympisch. Teamsprint, keirin, RSX en Laser is Olympisch. Over de km tijdrit twijfel ik.
Kiran Badloe nu WK Surfen, dus hij gaat naar de Spelen ipv Van Rijsselberghe.
De minister van Sport van Japan (Seiko Hashimoto (volgens mij voormalig topschaatsster)) heeft aangegeven dat het contract met het IOC aangeeft dat er Spelen in 2020 moeten worden gehouden, dat kan dus ook een paar maanden later zijn volgens haar...
Tsja, dat kan natuurlijk best, maar denk dat je in november toch iets minder lekker (buiten)sport of buitensport kijkt als toeschouwer. En verder houden alle Olympische sporten rekening in hun kalender met de Spelen eind juli. Als dat op zo'n korte termijn (4 maanden van tevoren) ineens een paar maanden opschuift liggen alle kalenders plat... Ik ben heel benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.
Voor de atleten is dergelijke onduidelijkheid het meest vervelend. Die pieken nu richting het moment in juli/augustus. Zou toch heel zonde zijn en lastig om die piek enkele weken te verlengen of om 2 maanden later nog een keer te pieken.De minister van Sport van Japan (Seiko Hashimoto (volgens mij voormalig topschaatsster)) heeft aangegeven dat het contract met het IOC aangeeft dat er Spelen in 2020 moeten worden gehouden, dat kan dus ook een paar maanden later zijn volgens haar...
Tsja, dat kan natuurlijk best, maar denk dat je in november toch iets minder lekker (buiten)sport of buitensport kijkt als toeschouwer. En verder houden alle Olympische sporten rekening in hun kalender met de Spelen eind juli. Als dat op zo'n korte termijn (4 maanden van tevoren) ineens een paar maanden opschuift liggen alle kalenders plat... Ik ben heel benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.
Precies.Voor de atleten is dergelijke onduidelijkheid het meest vervelend. Die pieken nu richting het moment in juli/augustus. Zou toch heel zonde zijn en lastig om die piek enkele weken te verlengen of om 2 maanden later nog een keer te pieken.
Poging om aan die 16 keer goud te komen;
1 Wielrennen dames wegwedstrijd
2 Wielrennen dames tijdrit
3 BMX dames race
4 Baanwielrennen mannen keirin
5 Baanwielrennen mannen sprint
6 Baanwielrennen mannen teamsprint
7 Baanwielrennen dames omnium
8 Baanwielrennen dames madison
9 Hockey dames
10 Windsurfen mannen
11 Windsurfen dames
12 Zeilen dames laser
13 Mannen roeien 4
14 Mannen roeien 8
15 Roeien dames, meerdere kansen
16 Tennis, dames
17 Handbal, dames
18 Atletiek, dames 200m
19 Boksen, dames
Verder zou ik het niet weten. Op de judomat, op een paard en in een zwembad presteren we al even niets meer. Maar of we in taekwando of sportklimmen iets kunnen weet ik niet.
Ik denk wel dat er op bijvoorbeeld boogschieten nog wel iets te rapen valt.
IOC blijft maar stug volhouden en gaat er nog steeds vanuit dat het doorgaat. Onder welke steen liggen die eigenlijk?