Terrorisme

Fenerium

Member
Als je iemand wenst om te brengen kan dat zelfs met een potlood, je moet gewoon weten waar je moet steken. Dit heeft totaal niets met de wapenwetten van de VS te maken. De dader gebruikte een illegaal aanvalsgeweer.
 

erka

Well-known member
Er is weer wat in Londen aan de hand. Schoten op metrostation Oxford Circus.en meerdere metrostations ontruimd
 

De Wolf

Well-known member
Irak, Pakistan, Syri?, Nigeria en Somali? zijn op dit moment koplopers.

Vorig jaar waren er in Irak alleen al ongeveer 4000 doden door aanslagen. Ter vergelijking in Europa waren dit ongeveer 150 (Nice, Berlijn, Brussel ed). Dit jaar zitten we tot nu toe op ongeveer de helft (Manchester, Stockholm, Londen ed)
 

Kielse Rat

Well-known member
Ja, blijkbaar zijn er ook moslims die de verkeerde moslim uithangen. Bizar weer zeg.

Soennieten en Sjiieten zijn al sinds mensheugenis vijanden. Daar ontstaat het gros van de conflicten in het Midden-Oosten uit. Vergelijkbaar met katholieken en protestanten enkele eeuwen terug.
 

zwammy

Well-known member
Ja, dat wist ik. Maar dit was weer een andere groep. Ach ja, zolang er mensen zijn die zeggen dat religie zo belangrijk is zal het zo wel blijven.
 
Laatst bewerkt:

Ska P 187

Well-known member
Ik denk dat het m meer in ongelijkheid zit en dat religie het excuus is. In sommige gevallen meer als in andere.
 

Fenerium

Member
Religie heeft er niet veel mee te maken, er liggen in die regio nog heel wat oliereserves. Goed gebruik makend van de schisma tussen de soennieten en sjiieten en je krijgt dit gedonder. Wat ze daar met elkaar uitvreten zou het westen een zorg moeten zijn, je hebt niet ingegrepen in Myanmar, dat smoesje van mensenrechten daar heb ik mijn buik onderhand wel vol van, er valt in Myanmar natuurlijk niets te halen.
 

ElSimao

Active member
Religie heeft er niet veel mee te maken, er liggen in die regio nog heel wat oliereserves. Goed gebruik makend van de schisma tussen de soennieten en sjiieten en je krijgt dit gedonder. Wat ze daar met elkaar uitvreten zou het westen een zorg moeten zijn, je hebt niet ingegrepen in Myanmar, dat smoesje van mensenrechten daar heb ik mijn buik onderhand wel vol van, er valt in Myanmar natuurlijk niets te halen.

Zeker, mee eens. Zat plaatsen waar de meest verschrikkelijke dingen plaatsvinden maar waar het Westen niet ingrijpt. Of sterker nog, de schender van die mensenrechten steunt.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Religie heeft er niet veel mee te maken, er liggen in die regio nog heel wat oliereserves. Goed gebruik makend van de schisma tussen de soennieten en sjiieten en je krijgt dit gedonder. Wat ze daar met elkaar uitvreten zou het westen een zorg moeten zijn, je hebt niet ingegrepen in Myanmar, dat smoesje van mensenrechten daar heb ik mijn buik onderhand wel vol van, er valt in Myanmar natuurlijk niets te halen.

Eens, en heel veel dingen die aan religie opgehangen worden zijn veel complexer. Zoals in Noord-Ierland, natuurlijk speelt katholiek v protestant een rol daar, maar het is vooral unionist (voor NI bij het Verenigd Koninkrijk) v nationalist (voor een verenigd Ierland). Er zijn aan beide kanten enorm veel mensen die nooit een kerk van binnen hebben gezien of zelfs fanatiek atheist zijn. Er zijn zelfs katholieke unionisten en protestante nationalisten.
 

De Wolf

Well-known member
Islamitisch terrorisme wordt toch als religieus terrorisme gezien omdat het ook uit naam van Allah wordt gedaan. Meeste terrorisme valt toch onder onafhankelijkheid van een gebied / vrijheid.
 
Bovenaan