Terrorisme

De Wolf

Well-known member
Uiteindelijk hebben ook veel aanslagen van IS te maken met de strijd die gaande is in het kalifaat. De aanslagen in Europa zijn ook grotendeels het gevolg van de oorlog die we daar voeren. Alleen Charlie Hebdo kan je duidelijk zien als een vergelding van belediging van de profeet.
 

JMD

Well-known member
Uiteindelijk hebben ook veel aanslagen van IS te maken met de strijd die gaande is in het kalifaat. De aanslagen in Europa zijn ook grotendeels het gevolg van de oorlog die we daar voeren.
Je kan het als 'het westen' nooit goed doen. Als je ingrijpt d.m.v. oorlog dan 'hebben ze daar niks te zoeken', doe je niks dan 'laat het westen ons in de steek'
 

gevegt

Well-known member
Je kan het als 'het westen' nooit goed doen. Als je ingrijpt d.m.v. oorlog dan 'hebben ze daar niks te zoeken', doe je niks dan 'laat het westen ons in de steek'

Dat we Irak zijn binnengevallen was een goed idee?
 

De Wolf

Well-known member
Daarom zit die idioot nog steeds op zijn zetel in Pyongyang. De gevolgen van een invasie zijn niet te overzien.
 

Pascallovic

Well-known member
Daarom zit die idioot nog steeds op zijn zetel in Pyongyang. De gevolgen van een invasie zijn niet te overzien.
Ik wacht nog op de reacties van al die zogenaamde deskundigen die bij het aantreden van Kim Jung Un zeiden dat het regime binnen een paar jaar zou vallen.
 

ElSimao

Active member
Je kan het als 'het westen' nooit goed doen. Als je ingrijpt d.m.v. oorlog dan 'hebben ze daar niks te zoeken', doe je niks dan 'laat het westen ons in de steek'

Het ultieme excuus om je dan maar flink te gaan misdragen. "Och, we kunnen het toch nooit goed doen".
 

JMD

Well-known member
Het ultieme excuus om je dan maar flink te gaan misdragen. "Och, we kunnen het toch nooit goed doen".
Dat zeg ik niet.

Alleen was Amerika in het begin onder Obama wat meer terughoudender qua buitenlandpolitiek, en toen werd hem verweten door landen dat Amerika hen liet zitten...
 

ElSimao

Active member
Dat zeg ik niet.

Alleen was Amerika in het begin onder Obama wat meer terughoudender qua buitenlandpolitiek, en toen werd hem verweten door landen dat Amerika hen liet zitten...

Ja, er zullen vast veel landen staan te springen om een nieuwe Irak te worden. Honderdduizenden zo niet miljoenen casualties, decennialang chaos en onrust en een heel land in puin.
 

Ska P 187

Well-known member
De motieven waren duidelijk, olie/dollar.
Het excuus zwak, massa massavernietigingswapens, nooit gevonden.
Toch ben ik ervan overtuigd, op het moment, dat de mensen van Irak, of andere vorm, er uiteindelijk beter van gaan worden.
Was toendertijd tegen overigens, het probleem zit hem voor het grootste deel in grenzen die en dikke eeuw geleden getrokken zijn die nergens op gebaseerd waren.
 
Bovenaan