Terrorisme

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Dat hele "terrorisme" gedoe is zo'n bangmakerij. We zijn al een jaar of 17 verder sinds 9-11 en buiten de moord op van Gogh hebben we echt nog nooit wat meegemaakt in Nederland. De angst die mensen ervoor hebben en de hysterie erover, is compleet buitenproportioneel.

En massahysterie is exact wat terroristen willen...
 

ALenstra

Well-known member
Tja, wat moeten we dan? Dit soort dingen gewoon negeren onder het motto "het is maar hysterie!"?
 

ElSimao

Active member
En massahysterie is exact wat terroristen willen...

Het spreekt voor zich dat inlichtingendiensten, politie etc. zo scherp mogelijk moeten zijn, maar ik vind het wel grappig als mensen bang doen over terrorisme die wel gewoon roken bijvoorbeeld. De kans dat roken je fataal wordt, is echt zoveel malen groter dan dat je het slachtoffer van een terroristische aanval wordt. Dus als je zo gehecht bent aan je leven, is terrorisme echt een van de laatste dingen waar je je zorgen over moet maken.
 

JMD

Well-known member
Het spreekt voor zich dat inlichtingendiensten, politie etc. zo scherp mogelijk moeten zijn, maar ik vind het wel grappig als mensen bang doen over terrorisme die wel gewoon roken bijvoorbeeld. De kans dat roken je fataal wordt, is echt zoveel malen groter dan dat je het slachtoffer van een terroristische aanval wordt. Dus als je zo gehecht bent aan je leven, is terrorisme echt een van de laatste dingen waar je je zorgen over moet maken.

Ben het met je eens dat men niet zo hysterisch moet doen ja, maar ik word altijd moe van dit soort vergelijkingen als dat 'roken slechter is voor je', of 'de kans dat je met de auto overlijdt is groter dan dat je aan een terroristische aanslag overlijdt'... Het zijn 2 totaal niet vergelijkbare grootheden.

Gelukkig hebben we binnenkort de sleepwet dan weet de politie voortaan precies of die tas met draden op Rotterdam Centraal een playstation is of het breiwerk van een oma of dat het een bom is. :p
 
Bovenaan