Terrorisme

ALenstra

Well-known member
Heeft dat iets met noodtoestand te maken dan?

In 2001 had ik al tassencontrole in Parijs bij winkels... (en dat was in de zomer, dus voor 11 sept 2001)


https://www.nrc.nl/nieuws/2017/10/31/noodtoestand-in-frankrijk-officieel-voorbij-13776631-a1579400

De noodtoestand is dus voorbij.
Ik ben meerdere keren in Parijs geweest maar een dergelijke tassencontrole bij binnenkomst had ik nog nooit meegemaakt. Was ook mijn eerste bezoek aan Parijs sinds de Hebdo aanslagen. Had dus de indruk dat het iets met terrorisme te maken had.
 

gevegt

Well-known member
Ik ben meerdere keren in Parijs geweest maar een dergelijke tassencontrole bij binnenkomst had ik nog nooit meegemaakt. Was ook mijn eerste bezoek aan Parijs sinds de Hebdo aanslagen. Had dus de indruk dat het iets met terrorisme te maken had.
Ze hebben je dus op een short list staan.
 

JMD

Well-known member
Ik ben meerdere keren in Parijs geweest maar een dergelijke tassencontrole bij binnenkomst had ik nog nooit meegemaakt. Was ook mijn eerste bezoek aan Parijs sinds de Hebdo aanslagen. Had dus de indruk dat het iets met terrorisme te maken had.

Ik ben heel vaak in Parijs geweest en mijn ervaring is dat het soms meer is dan andere keren. Maar kan me voorstellen hoor dat ze sinds Charlie Hebdo wat scherper zijn geworden... Alleen was het dus niet uniek.
 

gevegt

Well-known member
Ik ben heel vaak in Parijs geweest en mijn ervaring is dat het soms meer is dan andere keren. Maar kan me voorstellen hoor dat ze sinds Charlie Hebdo wat scherper zijn geworden... Alleen was het dus niet uniek.
Elke keer met een andere vriendin?
 

Mario

Well-known member
Een tas waar draden uitsteken gevonden op Rotterdam Centraal. Oma is waarschijnlijk haar tas met brei spullen vergeten ...
 

ElSimao

Active member
Je kan niet voorzichtig genoeg zijn. Het komt wel heel dichtbij nu.

Dat hele "terrorisme" gedoe is zo'n bangmakerij. We zijn al een jaar of 17 verder sinds 9-11 en buiten de moord op van Gogh hebben we echt nog nooit wat meegemaakt in Nederland. De angst die mensen ervoor hebben en de hysterie erover, is compleet buitenproportioneel.
 
Bovenaan