Terrorisme

Batigoal

Well-known member
Talloze zware guns meenemen in een hotel, daar dagen van te voren inchecken en het raam eruit halen. Dat klinken niet als de daden van iemand in de war is of depressief. Zit een behoorlijke planning in.

Is het trouwens al bekend waarom er van dat hotel ook een tweede raam eruit is?
 

JMD

Well-known member
Een ander cijfer wat me opviel is dat binnen vijf minuten een SWAP team in de kamer van de schutter stond.
Waar komen die zo snel vandaan? Ongelofelijk knap.

Bedoel je niet een SWAT-team?? (ipv SWAP?)

5 of 15 minuten, dat is idd snel. Aan de andere kant: het gebeurde midden in een grote stad die vol zit met toeristen. Daar zal de beveiliging wel iets hoger zijn dan in de dorpen. Als in Amsterdam op de Dam een gestoorde gek in het rond gaat staan schieten is de kans dat de ME er zo snel bij is ook wel groot. Gebeurt dat echter hier in het dorp (of bij jou) dan duurt het wel ietsje langer...
 

erka

Well-known member
Talloze zware guns meenemen in een hotel, daar dagen van te voren inchecken en het raam eruit halen. Dat klinken niet als de daden van iemand in de war is of depressief. Zit een behoorlijke planning in.

Is het trouwens al bekend waarom er van dat hotel ook een tweede raam eruit is?

Wat ik me dan afvraag, wordt zo'n kamer niet schoongemaakt of is niemand van het hotel iets opgevallen?
 

gevegt

Well-known member
Talloze zware guns meenemen in een hotel, daar dagen van te voren inchecken en het raam eruit halen. Dat klinken niet als de daden van iemand in de war is of depressief. Zit een behoorlijke planning in.

Is het trouwens al bekend waarom er van dat hotel ook een tweede raam eruit is?

In de war of depressief heeft natuurlijk niets met planning te maken. Misschien juist wel een voorwaarde om zoiets te organiseren.
 

gevegt

Well-known member
Klopt. Maar als jij jouw kamer een paar dagen niet wil laten schoonmaken moet er toch een belletje afgaan? En al helemaal als er een raam uitgaat. Dat valt toch op?
Dat raam heeft hij er schijnbaar vlak voor het schieten uit gebroken. Wat logisch is, want dan gaan de alarmbellen onmiddellijk af.

Wat het eerste betreft: vraag eens iemand in het HORECA bedrijf wat voor vreemde kostgangers er zijn. Zelf heb ik er jaren gewerkt en dan is niets meer vreemd.
 
Bovenaan