Terrorisme

erka

Well-known member
Zal Trump nu ook een reisverbod instellen voor dit soort blanke Amerikaanse senioren?
 
G

Gast

Guest
Ik heb altijd begrepen dat er in Canada nog meer wapens pp zijn, maar dat er daar eigenlijk geen noemenswaardige problemen mee zijn.
Mexico daar mag je geen wapens hebben, van de wet, maar het resultaat is bekend.
Als je wilt kom je er toch wel aan denk ik.

In Zwitserland, Finland en ik geloof ook Tsjechi?, is wapenbezit ook hoog. Maar geen noemenswaardige incidenten.

In de VS is er in het grootste deel van het land ook niks aan de hand. Een handjevol staten, zoals New York, Michigan en California echter, is het altijd prijs.
En daar ook eigenlijk alleen in de grote steden. Steden als Chicago en Detroit vertekenen de cijfers enorm.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Kan iemand mij uitleggen waarom het doodschieten van 50 mensen niet valt onder de noemer terrorisme, omdat de dader een blanke man van een jaar of 50 was?
 
G

Gast

Guest
Kan iemand mij uitleggen waarom het doodschieten van 50 mensen niet valt onder de noemer terrorisme, omdat de dader een blanke man van een jaar of 50 was?

Ga nou niet gelijk de racismekaart trekken. Zo sneu altijd.

Terrorisme heeft een politieke drijfveer. Voor zover bekend, is er hier geen sprake van een politieke drijfveer. Dus is het een massamoord.
 

erka

Well-known member
In Zwitserland, Finland en ik geloof ook Tsjechi?, is wapenbezit ook hoog. Maar geen noemenswaardige incidenten.

In de VS is er in het grootste deel van het land ook niks aan de hand. Een handjevol staten, zoals New York, Michigan en California echter, is het altijd prijs.
En daar ook eigenlijk alleen in de grote steden. Steden als Chicago en Detroit vertekenen de cijfers enorm.

En dan ligt Chicago nog in Illinois ook. New York en Michigan zijn juist tamelijk rustig.

Dit kaartje is van 2016 maar geeft wel een beeld. Het zijn vooral de Zuidelijke Staten en Californi?. En Chicago.

160616145514-gfx-gun-violence-mass-shootings-by-state-super-169.jpg
 

U.G.

Well-known member
Er gaan jaarlijks zo'n 1300 ( !!! ) kinderen ( vaak nog kleuter ) dood door wapens in huis, omdat sukkels doorgeladen pistolen of met de clips ernaast opbergen in la's, en de pin los want je moet standby staan.

Tel daar nog de tig schietpartijen in scholen verspreid over het land die het internationale nieuws niet eens halen. Hoezo niks aan de hand ?
 
G

Gast

Guest
En dan ligt Chicago nog in Illinois ook. New York en Michigan zijn juist tamelijk rustig.

Dit kaartje is van 2016 maar geeft wel een beeld. Het zijn vooral de Zuidelijke Staten en Californi?. En Chicago.

160616145514-gfx-gun-violence-mass-shootings-by-state-super-169.jpg

CNN :eek:mg:

Maar zonder dollen, je plaatje gaat om mass shootings, ik had het meer over vuurwapengeweld in het algemeen.
Al is het gelukkig nog steeds onder het niveau van de jaren 80.
 

De Wolf

Well-known member
Er vallen ongeveer 30000 doden door vuurwapens in de VS waarvan tweederde door zelfmoord.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ga nou niet gelijk de racismekaart trekken. Zo sneu altijd.

Terrorisme heeft een politieke drijfveer. Voor zover bekend, is er hier geen sprake van een politieke drijfveer. Dus is het een massamoord.

De racismekaart???

Ga me nou niet betichten van extreem links gedachtegoed. Zo sneu altijd. :duim:
 

gevegt

Well-known member
Een ander cijfer wat me opviel is dat binnen vijf minuten een SWAP team in de kamer van de schutter stond.
Waar komen die zo snel vandaan? Ongelofelijk knap.
 

erka

Well-known member
Een ander cijfer wat me opviel is dat binnen vijf minuten een SWAP team in de kamer van de schutter stond.
Waar komen die zo snel vandaan? Ongelofelijk knap.

Vooral knap omdat die gast 15 minuten heeft kunnen schieten.
 
Bovenaan