Speelronde 7 Toppers & Krakers all over the Eredivisie Place!

Wie wordt de man van het weekend?

  • Uldrikis (Yeah right)

  • Bergwijn

  • Odgaard

  • Guus Til

  • Gimenez

  • Noppert

  • Vlappie

  • Pepi

  • Burak Yilmaz

  • Gözöbüyük

  • Tadic

  • Karlsson

  • Xavi S

  • Bijlow

  • Muhren

  • Lidberg

  • Kramer

  • Boere


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Leuke wedstrijd in Sittard! Fortuna iets sterker, maar beide ploegen krijgen kansen.
 

Pascallovic

Well-known member
Reactie van Henk overigens wel heel reeel. Hij was wel stomverbaasd toen Hans aangaf dat Nijhuis de VAR was die de scheidsrechter naar de kant riep voor die penalty.
 

Joost

Well-known member
Wat is eigenlijk het probleem met die penalty van RKC? Jacobs steekt gewoon z’n arm uit, als ie er dan tegenaan komt is het hands.
 

Abubakari

Well-known member
Sparta-Groningen was toch wel de wedstrijd van de eeuw voor alle Peppi en Kokki fans. En daar reken ik mezelf ook toe.
Jammer dat Koki niet scoorde.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Pascallovic

Well-known member
Wat is eigenlijk het probleem met die penalty van RKC? Jacobs steekt gewoon z’n arm uit, als ie er dan tegenaan komt is het hands.
Als een scheidsrechter dit soort onzin gaat roepen na afloop.

'Het is geen natuurlijke houding. Jacobs heeft maar één doel en dat is het blokken van de bal met zijn linkerhand. Dit is een honderd procent penalty, daar zijn we duidelijk over. We zijn in de zomer weer langs de clubs gegaan en dit soort voorbeelden hebben we laten zien.'
Meneer doet het voorkomen alsof er sprake is van een bewuste handeling. Alsof Jacobs die al in zijn beweging zat de tijd had om na te denken 'Ik steek mijn klauw uit om dat schot te stoppen.' Het was een volstrekt natuurlijke houding, want 99% van de mensen die in een draaibeweging zaten steken hun arm uit.

Het zal spelregeltechnisch vast allemaal kloppen, maar ik vind het lachwekkend.
 

Joost

Well-known member
Als een scheidsrechter dit soort onzin gaat roepen na afloop.


Meneer doet het voorkomen alsof er sprake is van een bewuste handeling. Alsof Jacobs die al in zijn beweging zat de tijd had om na te denken 'Ik steek mijn klauw uit om dat schot te stoppen.' Het was een volstrekt natuurlijke houding, want 99% van de mensen die in een draaibeweging zaten steken hun arm uit.

Het zal spelregeltechnisch vast allemaal kloppen, maar ik vind het lachwekkend.
Dat is inderdaad een nogal matige uitleg.

De regel is eigenlijk heel eenvoudig; als de bal tegen een arm komt die het lichaam onnatuurlijk groter maakt dan is het hands.

Alleen wanneer de verdediger geen tijd heeft kunnen hebben om zijn arm weg te halen is er een uitzondering.

Jacobs zal niet bewust zijn arm de lucht in hebben gestoken om het schot te stoppen. Maar hij steekt wel zijn arm in de lucht en precies op het moment dat die op het meest uitgestrekte punt is komt de bal er tegenaan. Dat is hoogst ongelukkig maar wel een handsbal.
 
Bovenaan