Speelronde 32

Feyenoord kampioen

  • Ja

  • Nee

  • LB


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zo, vanochtend helaas vroeg moeten werken. Dat was pittig. Vanmiddag na thuiskomt nog een paar uurtjes kunnen slapen en nu wel weer behoorlijk het mannetje. Topdag gisteren! Intens genoten van een fantastische sfeer in de meetingkroeg op Zuid met vrienden (o.a. Fabian, Max, Jozsef en Inhethoekje) en mijn vader. Na de wedstrijd met een kleiner gezelschap richting Coolsingel gegaan en daar een uurtje in de fontein gestaan en heerlijk genoten van de uitgelatenheid, het zingen en alle blije gezichten. Zal wellicht later vanavond of anders morgenavond wel een uitgebreidere reportage plaatsen. Voor nu plaats ik drie filmpjes van fans die vandaag bij de huldiging waren en die in alles laten zien wat het voor mensen betekent. Sprakeloos en een traan bij de beelden van vandaag.



 
Laatst bewerkt:

zwammy

Well-known member
Dit is mij uit het hart gegrepen. Het zijn gewoon criminelen, je kunt ze één voor één zo aanwijzen en de club doet niks omdat ze niet durven.

Herkenbaar, sneu en heftig. Jammer dat het bestuur boter op het hoofd heeft.
 

JMD

Well-known member
Vraagje aan de Feyenoorders, hoe is het om achter dat net te zetten? Heb je er last van, irriteert het je? Of is het net als dat je in een stadion achter een paal zit dat je het op een gegeven moment niet meer merkt?
 

JMD

Well-known member
Dit is mij uit het hart gegrepen. Het zijn gewoon criminelen, je kunt ze één voor één zo aanwijzen en de club doet niks omdat ze niet durven.

Jep. Goed geschreven. Ook dat stuk over dat die biergooiende jongen van 10 wel opgepakt worden en dit tuig laten ze lopen... Maar goed, dat is eigenlijk Nederland in een notendop de laatste jaren, het is gewoon het probleem van NL dat je nu ook in de stadions ziet.

Vervelend dit allemaal de supporters van Grunn, maar ben wel blij dat na gisteren iedereen wel eindelijk het verschil ziet tussen een uit vreugde biergooiende supporter en dit tuig. Daar was de vorige weken geen sprake van leek soms wel.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vraagje aan de Feyenoorders, hoe is het om achter dat net te zetten? Heb je er last van, irriteert het je? Of is het net als dat je in een stadion achter een paal zit dat je het op een gegeven moment niet meer merkt?

Je merkt er niet heel veel van. Alleen voor sommige zichtlijnen is het natuurlijk irritant, omdat het wel bepaalde lijnen belemmert.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Dit is mij uit het hart gegrepen. Het zijn gewoon criminelen, je kunt ze één voor één zo aanwijzen en de club doet niks omdat ze niet durven.

Spot on!
 

Mario

Well-known member
Zo, vanochtend helaas vroeg moeten werken. Dat was pittig. Vanmiddag na thuiskomt nog een paar uurtjes kunnen slapen en nu wel weer behoorlijk het mannetje. Topdag gisteren! Intens genoten van een fantastische sfeer in de meetingkroeg op Zuid met vrienden (o.a. Fabian, Max, Jozsef en Inhethoekje) en mijn vader. Na de wedstrijd met een kleiner gezelschap richting Coolsingel gegaan en daar een uurtje in de fontein gestaan en heerlijk genoten van de uitgelatenheid, het zingen en alle blije gezichten. Zal wellicht later vanavond of anders morgenavond wel een uitgebreidere reportage plaatsen. Voor nu plaats ik drie filmpjes van fans die vandaag bij de huldiging waren en die in alles laten zien wat het voor mensen betekent. Sprakeloos en een traan bij de beelden van vandaag.



Dat filmpje van die mevrouw over haar overleden zoon is heftig, wat een verdriet.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dat filmpje van die mevrouw over haar overleden zoon is heftig, wat een verdriet.
Ja, ongelooflijk. Kan me amper voorstellen hoeveel verdriet die mevrouw de afgelopen maanden heeft moeten ondergaan.

Het gaat hier de afgelopen maanden op het forum (en elders ook) vaak over het wangedrag rondom voetbalwedstrijden. En in die discussies heb ik mezelf ook laten horen. Maar gisteren en vandaag heb ik gelukkig weer eens echt de andere kant van de voetbalbeleving mee mogen maken. Zoveel intense vreugde bij zoveel mensen en amper een wanklank. Denk dat er opgeteld wel 200.000 mensen in de stad waren. En ik las dat er ongeveer 100 mensen zijn opgepakt. Dat zijn er natuurlijk nog 100 teveel, maar op zo'n grote groep mensen is het een druppel op een gloeiende plaat. Heb me enkel in de middag een beetje geërgerd aan wat vuurwerkafstekers bij onze kroeg, maar verder me op de hele dag geen moment onveilig gevoeld. Ook niet later op de avond in de stad. Had geen moment het idee dat de sfeer om zou kunnen slaan. Dat is op andere gelegenheden met Feyenoord wel anders geweest.

En dan zit ik beelden te kijken van de spelersgroep, de technische staf en de supporters en dan hoor je dat iedereen wel zijn eigen verhaal heeft. Orkun Kokcu die vertelt dat hij afgelopen zomer op trainingskamp in huilen is uitgebarsten omdat hij al een paar maanden kampte met ernstige slaapproblemen. Arne Slot die altijd zo koel probeert over te komen, maar toegeeft dat hij de afgelopen weken bijna gek werd van de spanning. Die mevrouw op de Coolsingel, die haar zoon heeft verloren. Die zieke mensen in die ambulancebedden die in huilen uitbarstten toen Bijlow en Kokcu bij ze langs kwamen voor een praatje en een foto.

Het zijn slechts een paar voorbeelden, maar het is bijzonder hoe emotioneel sportbeleving kan zijn. Ik hou er zielsveel van en heb één van de mooiste weekenden uit mijn leven mogen beleven.
 

Joost

Well-known member
Vraagje aan de Feyenoorders, hoe is het om achter dat net te zetten? Heb je er last van, irriteert het je? Of is het net als dat je in een stadion achter een paal zit dat je het op een gegeven moment niet meer merkt?
Ik heb jarenlang in Aken achter het doel gestaan en in Duitsland zijn netten achter het doel gemeengoed. Maar dat zijn netten van dunner materiaal zodat je er gewoon doorheen kijkt en nergens last van hebt.
 

De Wolf

Well-known member
Over een half uur gaan ze weer verder in Groningen.
Blokzijl zal niet op de bank zitten. Die moet vandaag eindexamen doen.
 

Batigoal

Well-known member
Krüger met de gelijkmaker. Ajax vergeet de tweede te maken en de eerste de beste kans voor Groningen gaat erin.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Eef de Kip

Well-known member
Trekt Groningen alles uit de kast omdat ze tegen Ajax spelen of zijn wij nou gewoon weer heerlijk slecht, ik neig naar het laatste.
Dit seizoen gaat als een nachtkaars uit, je zou denken dat ze alles op alles zetten om iig PSV onder druk te houden voor plek 2 maar het is weer heerlijk zomeravondvoetbal, het is dat Groningen net blundert want het had gewoon 2-1 moeten staan.
 

Batigoal

Well-known member
Trekt Groningen alles uit de kast omdat ze tegen Ajax spelen of zijn wij nou gewoon weer heerlijk slecht, ik neig naar het laatste.
Dit seizoen gaat als een nachtkaars uit, je zou denken dat ze alles op alles zetten om iig PSV onder druk te houden voor plek 2 maar het is weer heerlijk zomeravondvoetbal, het is dat Groningen net blundert want het had gewoon 2-1 moeten staan.
Zelden zo gesnakt naar het einde van een seizoen. Wat een prutsploeg hebben we.
 

Jacco

Well-known member
Als Ajax van Groningen en Utrecht verliest en als Twente wint van RKC dan gaat Twente-Ajax om plek 4.
Dat zou leuk zijn.
 
Bovenaan