Seizoensgidsen 20/21

de waan

Well-known member
13 euro? Jezus, da's wel erg prijzig.

Ik ga maar weer gewoon voor de gids van Elf denk ik.
 

JMD

Well-known member
13 euro? Jezus, da's wel erg prijzig.

Ik ga maar weer gewoon voor de gids van Elf denk ik.
Ik las Ronald het gister als opmerking maken, dacht dat ie een geintje maakte... Zie ik idd bovenaan de seizoensgids 12,99 staan...
Gelukkig ben ik abonnee en krijg ik hem gratis (aan de andere kant zit dat natuurlijk verwerkt in het abonnementsgeld)...

Wanneer komt de Elfspecial uit?
 

JMD

Well-known member
13 euro? Jezus, da's wel erg prijzig.

Ik ga maar weer gewoon voor de gids van Elf denk ik.
Ik las Ronald het gister als opmerking maken, dacht dat ie een geintje maakte... Zie ik idd bovenaan de seizoensgids 12,99 staan...
Gelukkig ben ik abonnee en krijg ik hem gratis (aan de andere kant zit dat natuurlijk verwerkt in het abonnementsgeld)...

Wanneer komt de Elfspecial uit?
 

Joost

Well-known member
Drie euro meer dan vorig jaar maar nu met buitenlands voetbal erbij.

10 jaar geleden was het €5.50
20 jaar geleden was het fl8,95

de vergelijking met Kicker is lastig, die afzetmarkt is een veelvoud groter.
 

JMD

Well-known member
Drie euro meer dan vorig jaar maar nu met buitenlands voetbal erbij.

10 jaar geleden was het €5.50
20 jaar geleden was het fl8,95

de vergelijking met Kicker is lastig, die afzetmarkt is een veelvoud groter.
Dat laatste klopt natuurlijk, maar het verschil in prijs tussen Kicker en VI is nu wel erg groot.
Want 10 jaar terug betaalde ik ook iets van 5,50 voor de Kicker special. Net als toen voor de VI.
Nu 6,20 (bij aankoop iN DLD) om 12,99...
 

Unregistere

Well-known member
Drie euro meer dan vorig jaar maar nu met buitenlands voetbal erbij.

Maar niet echt toegenomen qua omvang, want volgens het begeleidend schrijven is dit als vervanging van de elftalfoto's en enkele andere pagina's over de Nederlandse BVO's.

13 euro, da's bijna 30 gulden. Van dat geld kon je in 1990 tien keer naar Excelsior met een kinderkaartje.

Maar goed, verder klaag ik niet, want krijg zowel VI als Elf gewoon in de bus.
 

Unregistere

Well-known member
Zag die tweet gisteren ook. Wat is dat voor boek???

Een standaardwerk uit de Nederlandse voetballiteratuur. Gebundelde columns van Ronald Jager, die hij schreef voor Voetbal Nederland. Een beetje in de stijl die later door mensen als Michel van Egmond is gekopieerd.
 

Abubakari

Well-known member
Veel te lange columns over zijn stokpaardjes, eigenlijk zijn het maar 5 columns telkens met andere woorden geschreven. Hij plaatste ze vroeger ook altijd op de voorganger van DVK soccer quest. Kan me wel voorstellen dat het cult is onder de mensen die al jaaaaren van Ronald horen hoe het moet. 😀
 

JMD

Well-known member
Een standaardwerk uit de Nederlandse voetballiteratuur. Gebundelde columns van Ronald Jager, die hij schreef voor Voetbal Nederland. Een beetje in de stijl die later door mensen als Michel van Egmond is gekopieerd.
:)

Heeft ie dat in eigen beheer uitgegeven ofzo? En hoe komt Abbink dan aan een exemplaar? Heeft Ronald dat opgestuurd aan VI?
 

Abubakari

Well-known member
Ja, in eigen beheer uitgegeven en daarna zeer zwaar gepromoot. Denk dat het een beetje een onderlinge grap is van en VOOR sportjournalisten die lastig gevallen worden door Ronald, dat iemand ooit zijn belabberde wannabe Johan Derksen columns gelezen heeft en dat aan zijn collegae doorgegeven heeft.
 

Joost

Well-known member
Ja, in eigen beheer uitgegeven en daarna zeer zwaar gepromoot. Denk dat het een beetje een onderlinge grap is van en VOOR sportjournalisten die lastig gevallen worden door Ronald, dat iemand ooit zijn belabberde wannabe Johan Derksen columns gelezen heeft en dat aan zijn collegae doorgegeven heeft.

Zie hier;

1599682569997.png

Direct voor deze tweet herstelde Abbink zijn fout.
 

stc

Well-known member
In de seizoensgids van VI mis ik alleen de elftalfoto's, maar misschien wegens de Corona zijn deze niet gemaakt.
 

ALenstra

Well-known member
Dat staat ook in het voorwoord. Daardoor kwamen pagina's vrij voor de buitenlandse competities. In de Kicker staan bij een aantal clubs wel gewone selectie-foto's. Maar er staan ook foto's die volgens mij gefotoshopt zijn.
 

Joost

Well-known member
In de seizoensgids van VI mis ik alleen de elftalfoto's, maar misschien wegens de Corona zijn deze niet gemaakt.
Iemand van Elf twitterde in een reactie dat een heel aantal clubs in het betaalde voetbal de foto (nog) niet hebben gemaakt. Vier in de Eredivisie, 8 in de Eerste Divisie meen ik me te herinneren.
 
Bovenaan