Referendum Associatieovereenkomst tussen de EU en Oekra?ne

Referendum Associatieovereenkomst tussen de EU en Oekra?ne

• Totaal aantal stemmers
    27
  • Opiniepeiling gesloten .

De Wolf

Well-known member
STEMBORD.jpg

JMD

Well-known member
Ik vond dit wel een goede reden om niet te gaan stemmen....

Een opvallend interview van Elly de Jong, de PvdA-fractievoorzitter in Midden-Delfland. Ze gaat niet naar de stembus vandaag en bij het lokale WOS.nl legt ze uit waarom: "Ik vind dit zo'n onnoemelijk wangedrocht, dat ik voor het eerst in mijn leven geen deel ga nemen aan een verkiezing."

De Jong blijkt sowieso geen grote fan van referenda. En om haar punt kracht bij te zitten, maakt ze deze vergelijking: "Hitler had ook altijd referenda, zijn we daar altijd zo blij mee geweest?"

Verrassend. Een Hitlervergelijking... Die hadden we nog niet.
Niet verrassend dat die van een PvdA-er komt.

willy

Active member
3x tegen gestemd.
Waarom? Er is nog steeds geen openheid over MH 17 en dat zal er ook niet meer komen.
Moeten we hiervoor bij de Russen zijn? Ja,maar van wie was het luchtruim?
Toen Nederland hulp nodig had gaf er niemand thuis.

Maar vooral tegen om te kijken hoe ze het gaan verdraaien en het verdrag alsnog ondertekend wordt.
Beslissing was al genomen en daar komt men toch niet op terug.

SuikerBrood

Well-known member
3x tegen gestemd.
Waarom? Er is nog steeds geen openheid over MH 17 en dat zal er ook niet meer komen.
Moeten we hiervoor bij de Russen zijn? Ja,maar van wie was het luchtruim?
Toen Nederland hulp nodig had gaf er niemand thuis.

Maar vooral tegen om te kijken hoe ze het gaan verdraaien en het verdrag alsnog ondertekend wordt.
Beslissing was al genomen en daar komt men toch niet op terug.

Wat een kulredenen.

De MH17 hier bijhalen vind ik behoorlijk jammer zelfs.

Friesland

Well-known member
Toen ik vannacht het topic vannacht opende vroeg ik mij af of er wel voldoende animo voor een apart topic. Ondertussen toch al 90 berichten in het topic. Dat had ik vooraf niet zo snel verwacht.

Zoals eerder aangegeven twijfelde ik nog of ik zou gaan stemmen. Ik heb ervoor gekozen om uiteindelijk gewoon voor te stemmen. Er zijn verschillende redenen om voor te stemmen. Je kunt verwijzen naar "een stem voor Oekra?ne en tegen Rusland", je kunt denken aan het onderhouden van goede relaties met de buurlanden van de EU. Verder gaat het om een verdrag tussen de EU en Oekra?ne en niet tussen Nederland en Oekra?ne of de EU-landen onderling. Ik vind het daarmee niet een hele goede reden om er een referendum over te houden.

zwammy

Well-known member
Zou wel mooi zijn voor de Ja stemmers die zijn thuisgebleven omdat ze dachten dat ze dan onder de 30 blijven :duim:

Mario

Well-known member
Amsterdam, Rotterdam, Den Haag bij lange na niet. Alleen Utrecht komt in de buurt van de 30 procent.

JFK

Well-known member
Verder gaat het om een verdrag tussen de EU en Oekra?ne en niet tussen Nederland en Oekra?ne of de EU-landen onderling. Ik vind het daarmee niet een hele goede reden om er een referendum over te houden.
Stel dat het een NEE wordt, dan heb je nog altijd 27 EU-landen die voor zijn. Dat verdrag gaat er sowieso gewoon komen.

Mario

Well-known member
Men zal het in Den Haag ook als kennisgeving aannemen, en gewoon het verdrag ondertekenen.

Bovenaan