Referendum Associatieovereenkomst tussen de EU en Oekra?ne

Referendum Associatieovereenkomst tussen de EU en Oekra?ne

• Totaal aantal stemmers
    27
  • Opiniepeiling gesloten .

noordooster

Well-known member
Als je de Telegraaf website opent is het eerste wat je ziet : Rutte : " We moeten Oekraine helpen " en " we moeten ja stemmen ".
De Telegraaf had er ook voor kunnen kiezen iemand te citeren die nee stemt, maar kennelijk kwam dit Paul Jansen cs van de krant beter uit.
Bij wat ik lees op internet en in krantenbij wat ik zie op tv wordt er vooral reclame gemaakt voor het ja kamp.

Max

Administrator
Forumleiding
Lijkt mij niet dat de Telegraaf heel overdreven pro EU/verdrag is. Ze laten hun dochteronderneming GeenStijl haar gang gaan.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik heb niet gestemd. Dit is de eerste keer dat er landelijke "verkiezingen" zijn in Nederland waar ik niet meer voor stem. Dat omdat ik nu hier in het VK volledig stemgerechtigd ben, dus in Nederland stem ik niet meer.

Ik heb me hierdoor er ook niet zo heel erg in verdiept. Maar op basis van wat ik ervan weet zou ik denk ik voor gestemd hebben.

Mario

Well-known member
Ik neem aan dat dit belangrijke nieuws in de VK op de voorpagina's staat ?

Maar jij mag nu dus ook meebeslissen over de Brexit?

Laatst bewerkt:

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik neem aan dat dit belangrijke nieuws in de VK op de voorpagina's staat ?

Niet op de voorpagina, maar er is zeker vrij behoorlijke media-aandacht ervoor. Mede omdat wij binnenkort hier ook een referendum hebben.

Maar jij mag nu dus ook meebeslissen over de Brexit?

Correct, en ik zal stemmen om in de EU te blijven.

Wigboldus

Well-known member
Ik heb voor gestemd ook al heb ik het idee dat deze kwestie te ingewikkeld is voor burgers. Ik ben het verder met groene scout eens. Bij iets concreets, liefst regionaal is een referendum een goed instrument. Nu stemt bijna iedereen op een bepaald gevoel.

erka

Well-known member
Lang over nagedacht maar uiteindelijk besloten helemaal niet te gaan stemmen.

Ik vind uiteindelijk toch het meest dat je over dat associatieverdrag geen oordeel kunt vellen als gewone burger.

Pascallovic

Well-known member
Ik vond dit wel een goede reden om niet te gaan stemmen....

Een opvallend interview van Elly de Jong, de PvdA-fractievoorzitter in Midden-Delfland. Ze gaat niet naar de stembus vandaag en bij het lokale WOS.nl legt ze uit waarom: "Ik vind dit zo'n onnoemelijk wangedrocht, dat ik voor het eerst in mijn leven geen deel ga nemen aan een verkiezing."

De Jong blijkt sowieso geen grote fan van referenda. En om haar punt kracht bij te zitten, maakt ze deze vergelijking: "Hitler had ook altijd referenda, zijn we daar altijd zo blij mee geweest?"

Bovenaan