Referendum Associatieovereenkomst tussen de EU en Oekra?ne

Referendum Associatieovereenkomst tussen de EU en Oekra?ne

• Totaal aantal stemmers
    27
  • Opiniepeiling gesloten .

JMD

Well-known member
De prognose van het ANP is nu ook dat het boven de 30% opkomst is.

Mooi.

JMD

Well-known member
En dat lijkt mij nou juist niet de bedoeling.

Aan de ene kant niet nee, maar bij verkiezingen voor de gemeenteraad/2e Kamer e.d. spelen dat soort belangen toch ook mee? 'ik heb 4 jaar geleden op partij X gestemd, die hebben niet gebracht wat ze beloofden, dus nu stem ik op partij Y'

noordooster

Well-known member
En dat lijkt mij nou juist niet de bedoeling.

Juist wel.
Misschien dat men nu eerder postuum inziet dat men toen fout bezig was.
En gelukkig zorgen de nee stemmers ervoor dat er meer nagedacht wordt over waarom zoveel mensen nee stemmen ( daar zit meer achter dan alleen maar dat verdrag met Oekra?ne ) en waarom de politici in Den Haag op dit gebied kennelijk niet de Nederlandse bevolking goed vertegenwoordigen. Immers in de tweede kamer is een grote meerderheid wel "voor".

gevegt

Well-known member
Omdat dit 'n voetbalforum is: deze kwam ik tegen op Twitter ;-)

CfXN9ytWQAAQkRz.jpg:large

Hup PSV!

Wigboldus

Well-known member
Ach dan stemt een gedeelte van Nederland maar tegen op iets waar ze geen verstand van hebben. 22 landen hebben voor gestemd.

Wigboldus

Well-known member
Groningen en omliggende dorpen stemmen voor. In Groningen duidelijk veel studenten die normaal op D66 stemmen.

Joost

Well-known member
Juist wel.
Misschien dat men nu eerder postuum inziet dat men toen fout bezig was.
En gelukkig zorgen de nee stemmers ervoor dat er meer nagedacht wordt over waarom zoveel mensen nee stemmen ( daar zit meer achter dan alleen maar dat verdrag met Oekra?ne ) en waarom de politici in Den Haag op dit gebied kennelijk niet de Nederlandse bevolking goed vertegenwoordigen. Immers in de tweede kamer is een grote meerderheid wel "voor".

Het is inderdaad helaas een feit dat veel mensen zich niet verdiepen in het werkelijk onderwerp en zich laten beinvloeden door van alles en nog wat dat totaal niet relevant is.

noordooster

Well-known member
Ach dan stemt een gedeelte van Nederland maar tegen op iets waar ze geen verstand van hebben. 22 landen hebben voor gestemd.

Hoezo hebben de stemmers hier geen verstand van ?
Ik denk dat eerder bij verkiezingen voor provinciale staten en de tweede kamer dat veel stemmers veel te weinig kennis hebben van standpunten van de politieke partijen.
Maar bij die verkiezingen hoor je dat zelden.

Bovenaan