noordooster
Well-known member
De uitslag van het referendum in Nederland wordt in Engeland door de voorstanders van een Brexit met plezier ontvangen.
Hoe zou het er uit hebben gezien als ze in die andere landen ook een referendum hielden ?
Ben ik het helemaal mee eens.De SGP wil het referendum afschaffen
De SGP wil het referendum afschaffen
Snap ik. Tegengeluid moet je niet willen.
We weten nu wat niet, maar met een referendum weten we nog steeds niet wat er wel moet gebeuren.Snap ik. Tegengeluid moet je niet willen.
Met een bindend referendum weten we nog steeds niet wat voor verdrag er wel mag komen met de Oekraine.Nee, daarom moet ie ook bindend worden net als in Zwitserland. Het volgende referendum komt er ook aan, de TTIP.
Is er een verkiezing over dit verdrag geweest dan, of Europa?
Is er een verkiezing over dit verdrag geweest dan, of Europa?
De SGP wil het referendum afschaffen
Volgens mij hebben wij een volksvertegenwoordiging. Met een verkiezing gekozen met 75% opkomst. Daarnaast hebben wij nog een indirect gekozen volksvertegenwoordiging die in de eerste kamer zit.
Het getuigt van weinig vertrouwen in het parlementaire stelsel als je om elk wissewasje een referendum wilt houden.
28 volksvertegenwoordigingen zijn voor het verdrag. En in Nederland gaat 30% van de kiezers naar de stembus en kan het verdrag niet geratificeerd worden. Het is fantastisch.
De VVD-jongerenpartij JOVD idem dito
Leuk de verliezers kunnen niet tegen hun verlies.
Als JA had gewonnen zouden ze het volgens mij toch wel een goed middel hebben gevonden.
He bah, nuance.Volgens mij zijn VVD en SGP altijd tegen het referendum geweest.