Portugese competitie

Joost

Well-known member

Batigoal

Well-known member
Wat een beest die Gyokeres! Scoort wel echt heel makkelijk en is zo fysiek sterk. Sporting zal wel blij zijn dat ze hem hebben weten te behouden. Overtuigende overwinning tegen Porto, ongeslagen aan kop; het leven kan niet beter @U.G.? Die Geovany Quenda lijkt ook wel een leuk talent inderdaad.

U.G.

Well-known member
Gyokeres is een fenomeen. Van de week ook namens Zweden. Hij oogt niet eens sterk, maar wat een tank is die kerel. Van alleen al naar zijn acties kijken word je moe, die versnellingen ook.

Zijn afkoopclausule heeft wel een beetje geholpen om hem binnen te houden 😊 maar het zou mij niet verbazen dat zijn bestemming al redelijk bepaald is in een compromis. Sporting heeft niet voor niets maandenlang achter die spits van Panathinaikos gezeten. In plaats daarvan kwam Conrad Harder over uit Denemarken voor 22 miljoen. Dit riekt naar vervanging en niet zozeer naar een spits voor erbij, wat dat betreft had je Rodrigo Ribeiro lopen. Ik ben benieuwd wat er in de winter gaat gebeuren.

Batigoal

Well-known member
Die transfer van Conrad Harder is trouwens wel bizar. Sporting versloeg Brighton daarmee, maar we zijn dus al zover dat iemand die pas net een basisplaats heeft veroverd bij een erkende talentenfabriek als Nordsjaelland voor 20 miljoen gekocht wordt.

U.G.

Well-known member
Als datzelfde PL hem over drie jaar voor 60 miljoen haalt heb je niet zulke hele slechte zaken gedaan. Sporting heeft een beetje de marge om te riskeren, en als je ambitie hebt heb je simpelweg geen keus.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat Amorim’s staff na het eerste jaar ( Paulinho, Vinagre ) geen miskopen meer gedaan heeft. Hjulmand, Gyokeres, Diomande en daarvoor Gonçalves, Trincão, Morita, strikt bullseye.

Quenda kan vandaag als jongste speler ooit debuteren in het Portugees elftal. Een record dat op naam van Paulo Futre staat.

Buiten dat dit een geweldige wedstrijd was ( van beide kanten ), heeft mister een mijlpaaltje behaald ( 900 goals ) en natuurlijk de afscheid van almighty Pepe !

U.G.

Well-known member
Sporting nog steeds zonder puntenverlies.
Goed werk U.G.!

Net als jullie, een mooi moment om tegen elkaar te gaan, ik ben benieuwd. 🫡

Sporting doet het goed, ik ben nog steeds niet blij met die eerste helft tegen Lille. Zo zet je geen druk, totaal geen intensiteit, en dat riekt naar onzekerheid, en onzekerheid is een vorm van angst, en fear is a waste of time ! Seu putos. Ik wil dat nooit meer zien, zet Sa Pinto voor de gelegenheid anders voor de groep.

Voor de rest is Sporting écht goed.

PSV gaat 100% vol gas geven, dit wordt na Porto denk ik wel onze eerste test. Geniet ervan gouwe gozer !

De timing van deze wedstrijd is wel fucked up voor mij, er komt wel minstens duizend man over uit Lisboa, zij wel. Maar goed, ik mag en moet niet klagen.

Volgende week doe ik ff een updatje hier.

Batigoal

Well-known member
Gaat lekker inderdaad met Sporting.

Die Samu Omorodion bij Porto vind ik wel een leuke spits. Zou bijna naar Chelsea gaan, maar hij speelt nu tenminste bij een club waar hij het volle vertrouwen krijgt. Zal wel een volgende transferklapper worden voor Porto.

U.G.

Well-known member
Benfica zonder Roger Schmidt:
4-1 3-0 5-1

Even zo vrolijk: Sporting rules.

Schmidt had vorig seizoen de groep al niet mee, Kokcu was de enige die zich naar buiten toe uitsprak, maar nu achteraf kun je zelfs bijna zeggen dat het riekte naar muiterij.

Die Akturkoglu maakt wel een enorm verschil.

Gaat lekker inderdaad met Sporting.

Die Samu Omorodion bij Porto vind ik wel een leuke spits. Zou bijna naar Chelsea gaan, maar hij speelt nu tenminste bij een club waar hij het volle vertrouwen krijgt. Zal wel een volgende transferklapper worden voor Porto.

Goeie spits ja. Alleen snap ik het wisselbeleid van deze coach niet zo. Puntverlies tegen Man U is hem aan te rekenen, met het eraf halen van zowel Samu als Pepê. Wat was dat voor compleet gekkenwerk.

Sporting is wel blij met dit interlandweekje, het raakte een beetje op. Pote en Edwards zijn beiden al een tijd geblesseerd en die lijst bleef groeien, met Diomande en Reis.

We zijn trouwens per volgend seizoen onze technisch directeur Hugo Viana kwijt aan Manchester City. Dus dag Quenda !

U.G.

Well-known member
Het nationaal elftal speelde gisteren z’n beste wedstrijd onder Martinez, 1-3 tegen Polen. Het puzzelen gaat de bondscoach wel een stuk beter af, mocht ook wel na het EK. Bernardo meer richting de as, en Neto op de flank, in Glasgow gaat Conceiçao waarschijnlijk daar staan. Samu debuteerde, maar ook Renato Veiga, beiden voldoende. De linkerflank was btw fantastisch, Leão was gewoon niet te stoppen, en Mendes zo creatief in de opbouw ( hopelijk blijft ie nu langer fit ). Er is werkelijk zóveel talent, aan Martinez de taak om de puzzelstukjes op de juiste plek te krijgen.

U.G.

Well-known member
Sporting gaat door waar het gebleven was, en dat is winnen. Alles gewonnen in de competitie tot nu toe. Iedereen ( Porto inclusief ) speelt met een dichte blok tegen ons, en we breken daar vroeg of laat toch wel door heen. Het is eigenlijk niks meer aan. PSV heeft aangetoond dat wanneer de rollen gekeerd zijn wij qua intensiteit nog heel veel kunnen verbeteren. Maar goed, ik ben blij dat Pote en Diomande terug zijn, en nog even is Edwards ook terug van een blessure.

Volgende week gaan we waarschijnlijk wel op de bek thuis tegen City. Ik zou eens opteren voor een good old 4-4-2, met Harder erbij. Als we dan niet met knikkende knieën beginnen is een puntje misschien een haalbaar doel.

Batigoal

Well-known member
Sporting gaat door waar het gebleven was, en dat is winnen. Alles gewonnen in de competitie tot nu toe. Iedereen ( Porto inclusief ) speelt met een dichte blok tegen ons, en we breken daar vroeg of laat toch wel door heen. Het is eigenlijk niks meer aan. PSV heeft aangetoond dat wanneer de rollen gekeerd zijn wij qua intensiteit nog heel veel kunnen verbeteren. Maar goed, ik ben blij dat Pote en Diomande terug zijn, en nog even is Edwards ook terug van een blessure.

Volgende week gaan we waarschijnlijk wel op de bek thuis tegen City. Ik zou eens opteren voor een good old 4-4-2, met Harder erbij. Als we dan niet met knikkende knieën beginnen is een puntje misschien een haalbaar doel.
Niks meer aan, tot het moment dat Edwards, Diomandé en onvermijdelijk ook Gyokeres een keertje verkocht worden. ;)

Tot die tijd geniet er van! Sporting heeft een lange periode zonder succes gehad, dus nu een langere periode dat alles goed valt moet toch goed voelen.

U.G.

Well-known member
Ik ben blij met de stand van zaken hoor, maar tegen de Moreirenses, Farenses en Casas Pia van deze wereld is het zo vanzelfsprekend om met meerdere goals verschil te winnen dat ik er oprecht de lol niet meer van in zie. Dat meen ik. Wat in de toekomst zal gebeuren zien we dan wel, maar aan de overkant en bij Porto worden ze ook verkocht, dus, ..we zien het wel.

En voorheen, wanneer Sporting vanaf januari maar weer eens wat ging aankloten, dan ging ik gewoon wel wat beters doen met m’n tijd dan bijv. naar Gil Vicente - Sporting kijken. Zo makkelijk ben ik ermee hoor. Dus veel last had ik daar ook niet meer van 😊

Mooie periode wel, dat staat buiten kijf, wel zaak om scherp te blijven. Zowel sportief als zakelijk.

U.G.

Well-known member
Besluit ik eens keer wat te posten hier over m’n geliefde Sporting…ennuh…volgens de Engelse media is onze coach al bijna z’n koffers aan het inpakken, richting trainerbegraafplaats Man United.

gevegt

Well-known member
Besluit ik eens keer wat te posten hier over m’n geliefde Sporting…ennuh…volgens de Engelse media is onze coach al bijna z’n koffers aan het inpakken, richting trainerbegraafplaats Man United.
Dan nemen jullie Ten Hag toch?

Bovenaan