Em Portugal zijn 3-0, 0-5 en 1-6 de eerste scores van Sporting.
Het beste Sporting die ik ooit meemaakte. Gedreven door jeugdsentimenten wil ik Balakov-Figo of die van Jardel- João Pinto nog niet opgeven maar beter dan dit heb ik nog niet meegemaakt. Heerlijk ingespeeld, vinden elkaar makkelijk tussen de linies door, en snelheid op beide flanken, na Leão en Nuno Mendes kunnen we alweer genieten van het volgende pareltje ( Quenda, 17 jaar, en deze week opgeroepen voor het nationaal elftal ), en een topspits die gebleven is. Ik ga dit seizoen voor het eerst Sporting de titel zien prolongeren.
Bij Benfica verlaten ze beetje bij beetje het zinkend schip. Neves naar PSG, Neres naar Napoli en João Mario naar Turkije. Schmidt gaat het niet redden dit seizoen, staat nu al onder vuur.
Porto bouwt aan een aardig knokploegje, stonden bij de supercup binnen een kwartier met 3-0 achter tegen ons, maar bouwde daarna onder de bezielende aanvoering van Pinheiro ( de dienstdoende scheids ) aan een remontada. We pakken ze wel vanavond ! 100%.
Braga vind ik beter dan Benfica. Misschien zijn zij wel onze ‘guy’ voor dit jaar.
Alvast fijne feestdagen !