Portugese competitie

U.G.

Well-known member
Ikke serieus niet kijke vandaag.

Ogekende prijzen voor de kaartjes ( voor Portugese standaard ) én Amorim laat Pote plus de Skandinaviers gewoon rusten. En toch is het hagedissen-universum hier blij mee🥹Fuck jullie allemaal, loser DNA. ik ga genieten van de eerste lente-avond.
 
Laatst bewerkt:

U.G.

Well-known member
Uiteindelijk 1-1, thuis. Zes reguliere basisspelers er niet bij, of ze zijn later ingevallen ( Gyo, Pote, Inacio, Hjulmand, Nuno Santos en Adan ). Dit ivm rust en blessures. In deze laatste beslissende fase van het seizoen wordt het mentale vlak nóg belangrijker, en dit soort fratsen helpen echt niet. Ik zou bijna hopen dat ze nu verliezen bij Arouca.
 
Laatst bewerkt:

U.G.

Well-known member
Conceiçao, de zoon van, is opgeroepen voor de selectie. Da’s nog steeds een Ajacied ? Het is wel verdiend. Trincao is ook opgeroepen. Pepe komt terug en Jota Silva is ook opvallend. Voor de rest de usual suspects.
 

U.G.

Well-known member
Dit komt hard aan in Lissabon : https://www.voetbalzone.nl/nieuws/k...idt-bij-benfica-nooit-het-gevoel-gehad/432182

Ik begrijp zijn frustraties, maar de manier van uiting wordt gezien als een mes in de rug. De media gaan er iig dankbaar mee aan de haal. De verstandigen in Benfica-land zijn het er alle twee of drie over eens dat het een normale uiting van frustratie is in de voetbalwereld, dit doen ze waarschijnlijk in een poging het snel te dempen. Voor die overige 3 miljoen staat dit bijna gelijk aan heiligschennis. Wordt vervolgd.
 

Batigoal

Well-known member
Lijkt me niet heel handig van hem. Het is nou ook nog niet de gearriveerde speler waar de topclubs voor in de rij staan. Goed gedaan in de Eredivisie en hij kan prima mee bij Benfica, maar meer ook niet.

Wel apart dat dit nu weer bij Schmidt gebeurt.
 

Abubakari

Well-known member
Kökcü dus over twee jaar bij Slavia Praag wat hem na 3 maanden weg stuurt wegens gebrek aan professionaliteit.
 

U.G.

Well-known member
Sporting maakt gehakt van Boavista! (y)
Zo door blijven gaan, thuis winnen van Benfica en dan wordt jouw Sporting kampioen gevegt. Hopelijk raakt Gyokeres niet geblesseerd,


Aan wie ligt dat? Aan hem of aan de trainer? Hoezo grote meneer.

Dit was niet de manier, hij zegt in het interview dat andere spelers elders in Portugal groter zijn gepresenteerd dan hijzelf. Ik kan je met zekerheid vertellen dat dat niet waar is, Benfica is in Portugal belangrijker dan Portugal, en hij is de duurste aankoop ooit. De media hebben genoeg tamtam gemaakt.

Ik wil wel geloven dat hem eea is beloofd wat niet of nauwelijks is nagekomen.
Lijkt me niet heel handig van hem. Het is nou ook nog niet de gearriveerde speler waar de topclubs voor in de rij staan. Goed gedaan in de Eredivisie en hij kan prima mee bij Benfica, maar meer ook niet.

Wel apart dat dit nu weer bij Schmidt gebeurt.

Qua talent vind ik hem wel redelijk top hoor, is behoorlijk tweebenig en zijn passing is bijna perfect. Maar goed, er komt wel meer kijken dan alleen puur talent om het bovenaan te redden.
 
Laatst bewerkt:

U.G.

Well-known member
De seleção won afgelopen donderdag bijna achteloos en op eco-stand van Zweden (5-2). Onze Spaanse bondscoach oefent in deze interlandperiode met twee verschillende ploegen. Dus inmiddels naar huis zijn : Bernardo Silva, Ruben Dias, de geweldige Palhinha, Rafael Leão, Bruno Fernandes, Gonçalo Ramos, Toti Gomes en Nelson Semedo.
Die zijn vrijdag vervangen door dit groepje : Diogo Dalot, João Felix, João Cancelo, Vitinha, de geweldige Otavio, Ruben Neves en Cristiano Ronaldo. Betekent dus dat de keepers blijven en ook mensen als de geweldige Matheus Nunes, de teruggekeerde Nuno Mendes ( wat ben ik blij dat die terug is ) en Pepe.

Je levert bijna geen spaan in. Martinez oogt positief, alleen zijn lach al is een enorme vooruitgang op die zure angsthaas van een Santos.

Om dit toch te kunnen overtreffen zie ik her en der pubertjes online schrijven dat Frankrijk wel liefst 3 gelijkwaardige ploegen kan opstellen. Maar dat kan Frankrijk helemaal niet. Is verder ook niet belangrijk.

Tot voor kort zou ik misschien nog denken, waarom speel je op dit punt in het leven niet tegen een Argentinië, Frankrijk of reis af naar Wembley ?

Maar aan de andere kant : wat goed is, is goed ! Vele lachende gezichten en automatisme. Dat heeft bruggenbouwer Martinez toch mooi bereikt 😁. Ronaldocentrica bestaat al lang niet meer maar de beste man loopt er nog steeds rond, en uiteraard met dezelfde ambities. Dat is misschien nog wel een dingetje.
 

U.G.

Well-known member
Portugal II speelde gisteren en verloor. Maar het voerde wel 90 minuten lang een technisch perfect rondootje uit, zonder het doel van de tegenstander echt te bedreigen. Hakjes, buitenkantjes en no-looks waren gelukkig in overvloed, onze coach zegt veel informatie te hebben gewonnen. Als ik mag raden : 1. Wie in Saoedi-Arabië speelt weet niet meer wat intensiteit is ( niet dat Ruben Neves daar ooit last van heeft gehad ). 2. João Felix is de belichaming van dit groepje gisteren, voetbaltechnisch bijna mystiek maar een loser als geen ander. Bank. 3. Pepe en Inacio in de basis, de rest bank ( Ronaldo ( vooral ) ook. Vitinha mag wel vaak invallen.

De twee penalties die onterecht niet werden toegekend vond ik overigens een goede daad van de scheids.
 
Laatst bewerkt:

U.G.

Well-known member
Het nieuws in Portugal echter was Sergio Conceiçao. De trainer van Porto. Die ging tijdens dit interlandperiode een juniorentoernooi bezoeken van zijn zoon in Huelva ( Spanje, leuk plekje trouwens niet ver van mijn mijn favo vakantie-oord Tavira ). Hij heeft daar een scheidsrechter al klappend in het gezicht het complex uitgeslagen. Ondanks dat het 2024 zijn er jammer genoeg geen beelden van. Anyway, Kökçü verdwijnt daarmee uit de sport-voorpagina, and in comes Sergio. Alweer.

Er staat, in de verdediging van Sergio, vaak ook wel heel veel wind in Huelva hoor.

 
Laatst bewerkt:

gevegt

Well-known member
Benfica heeft vanavond gewonnen, maar veel belangrijker: Sporting ook en blijft dus koploper.
Gefeliciteerd U.G. !
 

Batigoal

Well-known member
Benfica miste wel maar liefst 3 penalties. Wat ongekend slap binnengeschoten allemaal. Ze trainen daar kennelijk niet op strafschoppen. Apart olievlek shirt van Chaves trouwens.
 

U.G.

Well-known member
Benfica miste wel maar liefst 3 penalties. Wat ongekend slap binnengeschoten allemaal. Ze trainen daar kennelijk niet op strafschoppen. Apart olievlek shirt van Chaves trouwens.

Ja de penalties moeten ze helaas wel zelf inschieten, de scheids/var kan ze hooguit regelen. Wat een vertoning weer, de tweede penalty is juist een overtreding tegen Chaves, de scheidsrechter kan zich nog vrijpleiten door te zeggen dat ie het meende anders te hebben gezien, maar de var mag hem dan corrigeren….maar no way hoor. De bal wordt tegengehouden, en ja hoor, dan wordt de VAR ineens wakker. Opnieuw, en wat die jongen deed zie je keepers vaker doen bij penalties en dan is het gewoon doorvoetballen.

Volgende week de ( wellicht beslissende ) derby, maar hoe bereid je je voor op de VAR als tegenstander ? Oftewel je stapt UFC’s octagon in waar Superman je opwacht.

Portugese competitie is WWE. Keer op keer op keer.

Viva o Sporting ❤️
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan