Portugese competitie

U.G.

Well-known member
Het gros van die jongens zijn jongens ( en meiden ) die zich willen profileren als fanatiekelingen, er graag bij willen horen. Dan zitten daarboven ook nog een paar ( steeds meer jammer genoeg ) die de bajesen regelmatig van binnen hebben gekend. En weer daarboven zit het interessantere groepje, namelijk diegenen die ooit een ultra-groep zijn gaan zien als een perfect hiërarchisch netwerk voor distributie van drugs. Waarschijnlijk al in begin jaren 90. En niet zelden zitten deze lui ‘gewoon’ in het bestuur van de clubs. Bij ons bijvoorbeeld voorheen de heer Cristovao. De zogenaamde leiders ( die van Sporting en Porto zitten nu vast ) zijn eigenlijk niet meer dan pionnen. M.a.w. deze groepen zijn heel erg verweven met de clubs. Er is daar nu iig een behoorlijke omslag gaande.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Ondertussen hebben Benfica (2-2) en Porto (3-2 verloren) weer punten laten liggen terwil Sporting dus met 5-0 van Braga won.
Gaat lekker, gat met Porto is nu al 10 verliespunten. Benfica zit er nog wel dichtbij.
 

Abubakari

Well-known member
Ai, Benfica wint, Sporting speelt 3-3 bij Rio Ave. Ik heb alle competitienederlagen van Benfica van dit seizoen gezien.😀
Op de eerste speeldag bij Boavista, dat was de enige nederlaag voor Benfica.
Toch ook wel knap.
Al verloor Sporting ook pas twee keer, waaronder de bizarre nederlaag in da Luz.
Wanneer is het eigenlijk Sporting-Benfica U.G.? En ik ben beschikbaar hoor, voor het geval je geen risico wil nemen.😀
 

U.G.

Well-known member
Het was niet bepaald best van onze kant, de teruggekeerde toernooispelers ( Diomande en Morita ) hebben wat moeite met het aansluiten. Catamo heeft daar minder last van. Verder was het helaas tijd voor 1 van de 5 jaarlijks ingecalculeerde kapitale blunders van de keeper.

En in een wedstrijd waar het dan net niet allemaal gaat doet de VAR en de scheidsrechter de rest. Want dit is én blijft wel Portugal. Duidelijke penalty ontnomen, spelers worden totaal niet beschermd, ik vrees voor die Gyokeres, kaarten blijven op zak, slechts 5 minuten blessuretijd gegeven in een helft waarvan ik niet eens wil weten hoe lang er effectief is gespeeld. In de blessuretijd wordt er vervolgens een rode kaart uitgedeeld aan 1 van hen, 2 keer geel…waarbij ik denk had die kaart maar in de 90 minuten getrokken morherfucker, laat nu maar doorspelen. Maar goed, rules are rules. En die kerel gaat natuurlijk niet van het veld, die gaat eerst verhaal halen bij iedereen, verontwaardiging alom “hoezo krijg ik geel, hij leeft toch nog” , oftewel de 5 minuten blessuretijd, en de scheids laat geen seconde doorspelen. Fluit voortaan gewoon in je Benfica-shirtje scheids.

Ach Benfica, ik heb ze gezien hoor tegen Toulouse. En waar staan die ? Rechterrij ligue 1. 2de Helft was het paal, paal, paal, lat, paal, lat. Aan geluk iig geen gebrek bij Benfica 😇

Wat ik pas knap vind, is dat er aan dit soort onderzoeken in Portugal nooit een eind komt :


Hooguit flikkeren ze een president in de bajes, of die laatste die kreeg huisarrest 😁 maar gek genoeg blijft de club immuun. Maar van Pinto van de Footballeaks -check die ‘ns een keer voor de gekkigheid 😄-wordt wereldwijd bejubeld daarvan weten we in Portugal niet hoe hard we ‘m moeten straffen.

Er komen nu een hoop Sporting-Benfica’s aan, maar pas in April weer voor de competitie, dan vernielen we ze.
 

U.G.

Well-known member
Heenwedstrijd in de halve finale taça de Portugal. Battle of Lisboa. Sporting intens en superieur. Toch jammer van de uiteindelijk magere uitslag, maar we pakken ze in hun eigen huis wel.

 

U.G.

Well-known member
Mijn derbyroes is nauwlijks weggeëbd.

Onze super capitao zocht Neves van Benfica op na afloop, dit is een van de meest begenadigde talenten uit Portugal ( en Europa ). De moeder van die kleine is pas komen te overlijden. En het minste wat de rivalen konden doen is de jongen condoleren op social media. Força menino 🙏🏼



Joao-Neves-e-Coates-Liga-Portugal.png



Nee dan deze crackjunks, ‘vechten’ tijdens de wedstrijd in Telheiras ( woonwijk ). Die van ‘ons’ hebben het maar druk de laatste tijd, hier waarschijnlijk saampjes met hun vriendjes van Fiorentina. Poesjes. Mensen, willen jullie echt vechten, geld voor alle hooligans wereldwijd trouwens, doe eerst een detoxga dan op Braziliaans jiu jitsu ofzo, train en spar lang net zo lang totdat je echt kan vechten en organiseer vervolgens gala’s e basta. En die kun je vast wel slijten aan de media. Win-win.

 

Abubakari

Well-known member
Benfica achter bij Porto en Sporting een zwaarbevochten 3-2 zege op Farense, hoor ik daar U.G. tevreden spinnen?
 

U.G.

Well-known member
Uh oh, ..man wat een slachting. Wat Inter naliet om te doen, wat Sporting naliet om te doen doet Porto met alle plezier ; de trekker zonder schroom overhalen. Was me wel een weekje voor Benfica.
 
Laatst bewerkt:

U.G.

Well-known member
Benfica achter bij Porto en Sporting een zwaarbevochten 3-2 zege op Farense, hoor ik daar U.G. tevreden spinnen?

Yes sir.

Sporting dacht freewheelend te winnen van Farense, leek dat aanvankelijk ook te gaan doen. Maar verslappen staat ons echt heel slecht, leer en ga door 💪🏼
 

U.G.

Well-known member
Benfica zit vanaf vandaag in een zogeheten ‘black-out’, geen pers en geen social media. En dat op het moment dat ze mijn aandacht gingen krijgen. Heel jammer. De Benfica-kant van mijn familie, internationaal, doet blijkbaar hetzelfde. Máár gelukkig zijn daar de comments in de online-kranten, mijn hemel 😂 het is wel te zien dat we zo’n beetje na Johan II onderaan de voedselketen bungelen.
 

Abubakari

Well-known member
Wat zei Schmidt, “gif ze cup zu dem”?
Porto ligt ze niet zo, beide competitie nederlagen daar geleden.
 

U.G.

Well-known member
Een beet saaie blabla, maar ergens toch ook wel grappig “wij hadden onze slechtste dag ,zij hun beste, en als je dat bij elkaar brengt krijg je dus met 5-0 op je donder”. Zoiets. “We hebben al twee keer eerder van ze gewonnen dit jaar, vorig jaar wonnen wel in de Dragao en nu waren wij aan de beurt.” Hij bood expliciet geen excuses aan, want ze hebben er alles aan gedaan…( kan ik ergens wel mee inkomen). Hij wordt door de Benfiquistas wel gekeeld momenteel, maar ja da’s logisch. Het materiaal is weliswaar niet bepaald je van het ( die oude Argentijnen kan eigenlijk niet meer, iig niet in zo’n rol ) maar Schmidt is wel een rare gabber hoor.
 

U.G.

Well-known member
Vanmiddag eigenlijk al is het Sporting tegen Atalanta. Benfiquistas die ik ken zijn opeens weer spraakzaam. Bring it, bring it all. Maar wat is dat nou met het laten rusten van Pedro Gonçalves. Zijn we bang voor Arouca ? Fuck you Amorim, de beste elf por favor. Vamos por cima deles 🍀🦁
 
Bovenaan